• Anonym (Hoppl­öst?)
    Fri 11 Jun 2021 16:56
    270 visningar
    16 svar
    16
    270

    Är det helt omöjligt att hitta en...

    Svensk kvinna mellan 30-40 som uppfyller dessa 3 saker samtidigt
    1. Inga piercingar i ansiktet
    2. Inte har kroppen full av stora tatueringar
    3. Inte använder tobak

    Det kanske är geografiskt men min upplevelse av de jag ser online och till stor del även på stan är det en väldigt stor andel kvinnor som inte uppfyller de punkterna. Jag fattar inte varför det är så populärt med piercingar i ansiktet och tatueringar på armarna, halsen, bröstet och fingrarna. Ofta är det både piercingar och tatueringar, så trenden kroppsutsmyckningar verkar ha fullkomligt exploderat under de senaste 5-10 åren.

    Dessutom är det fortfarande väldigt många som röker och/eller snusar.

    Folk får naturligtvis göra vad de vill med sin egen kropp, men för sådana som mig som tycker att de där sakerna är vansinnigt oattraktivt har tyvärr utbudet av kvinnor som jag finner attraktiva minskad rejält (inte för att jag förväntar mig att andra ska göra sig attraktiva för mig) vilket är jäkligt trist.

    Vet inte helt vad jag vill med tråden och är nog mest frustrerad, men är det flera som ser samma utveckling eller är jag helt ute och cyklar? 

  • Svar på tråden Är det helt omöjligt att hitta en...
  • Fri 11 Jun 2021 17:35
    #1

    Nej.

    Skulle noga säga att typ 90% av de jag känner (inkl mig själv) uppfyller alla tre kraven. Vi är alla i början av 30.

    Flera av oss har några mindre tatueringar, men inga stora eller som täcker ansikte/händer.

  • Fri 11 Jun 2021 17:41
    #2

    Du behöver flytta eller byta umgängeskrets om det är de enda människor du ser. Alla de tre kraven (förutom tobaken) är väl sånt folk har bara och det tycker jag inte du ska hänga upp dig på. Kan då absolut inte påminna mig att varenda människa där jag bor är ut sådär. Snarare motsatsen. Strunta i ytan, kör på personen! För fan! ???????? Lycka till.

  • Anonym (llll)
    Fri 11 Jun 2021 18:20
    #3
    Anonym (Hopplöst?) skrev 2021-06-11 16:56:36 följande:

    Svensk kvinna mellan 30-40 som uppfyller dessa 3 saker samtidigt
    1. Inga piercingar i ansiktet
    2. Inte har kroppen full av stora tatueringar
    3. Inte använder tobak

    Det kanske är geografiskt men min upplevelse av de jag ser online och till stor del även på stan är det en väldigt stor andel kvinnor som inte uppfyller de punkterna. Jag fattar inte varför det är så populärt med piercingar i ansiktet och tatueringar på armarna, halsen, bröstet och fingrarna. Ofta är det både piercingar och tatueringar, så trenden kroppsutsmyckningar verkar ha fullkomligt exploderat under de senaste 5-10 åren.

    Dessutom är det fortfarande väldigt många som röker och/eller snusar.

    Folk får naturligtvis göra vad de vill med sin egen kropp, men för sådana som mig som tycker att de där sakerna är vansinnigt oattraktivt har tyvärr utbudet av kvinnor som jag finner attraktiva minskad rejält (inte för att jag förväntar mig att andra ska göra sig attraktiva för mig) vilket är jäkligt trist.

    Vet inte helt vad jag vill med tråden och är nog mest frustrerad, men är det flera som ser samma utveckling eller är jag helt ute och cyklar? 


    Ja det är väl klart att det finns? Vilka kretsar rör du dig i? Nu är jag lite äldre än 40  men annars uppfyller jag alla punkter och det gör mina vänner också. 

    Känner i princip ingen i min ålder som röker eller har piercingar (det är väl mest unga människor som har?). Någon kan ha någon liten tatuering men jag känner ingen med massor på kroppen. 
    Jag är akademiker om det kanske spelar in. 
  • Anonym (Akade­miker)
    Fri 11 Jun 2021 18:27
    #4
    Anonym (llll) skrev 2021-06-11 18:20:06 följande:

    Ja det är väl klart att det finns? Vilka kretsar rör du dig i? Nu är jag lite äldre än 40  men annars uppfyller jag alla punkter och det gör mina vänner också. 

    Känner i princip ingen i min ålder som röker eller har piercingar (det är väl mest unga människor som har?). Någon kan ha någon liten tatuering men jag känner ingen med massor på kroppen. 

    Jag är akademiker om det kanske spelar in. 


    Jag är också akademiker men har både piercing (tungan) och armarna tatuerade (dock alltid långärmat på arbetet). Feströker gör jag också, aldrig på arbetet.
  • Anonym (skräd­darsyd­d dejt)
    Fri 11 Jun 2021 18:32
    #5

    Är också akademiker och har ring i näsan och två mindre tatueringar och över 40. Men jag är den enda kvinnan i min umgängeskrets nånsin som haft piercing så kan inte förstår hur det skulle vara svårt att hitta en kvinna utan någon av dessa. Känner nästan bara ickerökare men 50 % har nog någon slags tatuering dock.

    Har sett att det blivit populärt med ring i näsan bland killar även lite äldre. Otroligt fint enligt mig och en välkommen trend:)

  • Anonym (Anana­s)
    Fri 11 Jun 2021 18:47
    #6

    Jag har varken tatueringar eller piercingar och är definitivt attraktiv. Singel nu. Ingen av mina vänner i samma ålder använder tobak eller har piercingar, några har dock tatueringar. Jag går dock fetbort för jag snusar. Men det är definitivt inte omöjligt.

  • Fri 11 Jun 2021 20:25
    #7

    Jag uppfyller allt det där :)

  • Anonym (Vera)
    Fri 11 Jun 2021 22:02
    #8

    Röker verkligen folk fortfarande? Jag känner inte en enda rökare längre. Piercingar i ansiktet har jag inte heller sett sedan vi slutade gymnasiet. Tatueringar har nog en del, men det är oftare små och diskreta än stora, och fortfarande vanligast utan. TS, jag tror att du helt enkelt behöver byta umgänge.

  • Anonym (69"-m­an)
    Sat 12 Jun 2021 04:56
    #9

    Byt krets och geografiskt område!

    Jag kommer från landsbygden där få klarar sig igenom din lista. Sedan ca 20 år har jag bott i större medelstora städer. Bland dem med högre utbildningar och större driv så är det fler än hälften som tar sig igenom din lista, dock är få single...

  • Anonym (Jag)
    Sat 12 Jun 2021 05:58
    #10

    Nej, det är inte omöjligt. Jag är en av dem (är 38). Jag har inte ens provat tobak. Faktiskt alla jag känner uppfyller allt det där. Jag vet inte var i Sverige du befinner dig men jag upplever inte det du beskriver alls.

  • Anonym (Jag håller med)
    Sat 12 Jun 2021 09:33
    #11
    EmmaMolly skrev 2021-06-11 20:25:04 följande:

    Jag uppfyller allt det där :)


    Anonym (Jag) skrev 2021-06-12 05:58:51 följande:

    Nej, det är inte omöjligt. Jag är en av dem (är 38). Jag har inte ens provat tobak. Faktiskt alla jag känner uppfyller allt det där. Jag vet inte var i Sverige du befinner dig men jag upplever inte det du beskriver alls.


    Så var Bor ni, i närheten kanske, i Stockholms lån?
  • Anonym (Akust­isk)
    Sat 12 Jun 2021 09:39
    #12

    Tycker de flesta tjejerna uppfyller dina krav.

  • Anonym (Bunny­)
    Sat 12 Jun 2021 10:31
    #13

    Håller med haha. Leta bland icke-svenska kvinnor.

    Vet dock flera tjejer som vare sig har piercing, tatueringar eller använder tobak. Typ hela min umgängeskrets.

    Dessa tre egenskaper går oftast hand i hand dessutom. Piercingar ser jag nästan aldrig på äldre tjejer. Men känns som att alla är tatuerade.

  • Anonym (Gigi)
    Sat 12 Jun 2021 10:42
    #14

    Ser jag på kvinnorna omkring mig (mammor till barnens klasskompisar tex) så passar väl typ 75% in på din beskrivning. Samma på jobbet. Du kanske behöver byta jaktmarker, så att säga?

  • Sat 12 Jun 2021 13:14
    #15
    Anonym (Jag håller med) skrev 2021-06-12 09:33:07 följande:

    Så var Bor ni, i närheten kanske, i Stockholms lån?


    Östergötland.
  • Anonym (Jag)
    Sat 12 Jun 2021 13:53
    #16
    Anonym (Jag håller med) skrev 2021-06-12 09:33:07 följande:

    Så var Bor ni, i närheten kanske, i Stockholms lån?


    Värmland här.
Svar på tråden Är det helt omöjligt att hitta en...