• Anonym (Man)
    Fri 11 Jun 2021 18:25
    325 visningar
    29 svar
    29
    325

    Omskärelse utan egentliga fysiska problem? Är det okej eller?

    Går det få genom sjukvården en operation för omskärelse även om man inte har några fysiska eller psykiska problem utan att det enbart handlar om fåfänga?

    Jag tycker det ser rent och fräscht ut och funderar på om det är möjligt ens eller om man måste ha problem som för trång förhud eller liknande för att få godkännande till detta?

    Hur har ni gjort och varför?

    Är det moraliskt rätt att uppta en operationstid för detta ändamål och ska det bekostas av skattebetalare?

    Vad säger panelen?

  • Svar på tråden Omskärelse utan egentliga fysiska problem? Är det okej eller?
  • Anonym (C)
    Fri 11 Jun 2021 18:34
    #1

    Jag kan tänka mig att det räknas som ett skönhetsingrepp som du får betala för själv. Så skulle det i alla fall vara om jag fick bestämma.

  • Fri 11 Jun 2021 18:59
    #2

    Tänker väl mest att det inte heter sjukvård och sjukhus för skojskull

  • Fri 11 Jun 2021 19:22
    #3

    Har du psykiska besvär, precis som de med for små brost borde du få igenom det.

  • Anonym (Tror inte)
    Fri 11 Jun 2021 19:34
    #4

    Om du ny skulle lyckas komma på en sådan utredning så har du sedan länge tröttnat.

    Jag fick vänta läänge och då hade jag ganska stora problem.

    En polare som också hade lite trång fick bara snitt i sin förbud. Så satsa på privat vård om du skall få det gjort.

    Men gratis..förbered dig på ett nej.

  • Anonym (J)
    Fri 11 Jun 2021 20:30
    #5
    Anonym (Man) skrev 2021-06-11 18:25:57 följande:

    Går det få genom sjukvården en operation för omskärelse även om man inte har några fysiska eller psykiska problem utan att det enbart handlar om fåfänga?

    Jag tycker det ser rent och fräscht ut och funderar på om det är möjligt ens eller om man måste ha problem som för trång förhud eller liknande för att få godkännande till detta?

    Hur har ni gjort och varför?

    Är det moraliskt rätt att uppta en operationstid för detta ändamål och ska det bekostas av skattebetalare?

    Vad säger panelen?


    Jag fick det utfört av sjukvården. Och det var bara av estetiskt skäl som jag gjorde det. Jag är riktigt nöjd.
  • Anonym (Dora)
    Sun 13 Jun 2021 21:35
    #6

    Tråkigt att göra något av estetiska skäl som leder till att något blir fulare dock.

  • Anonym (Eh..)
    Mon 14 Jun 2021 12:28
    #7
    -1

    Är du helt efterbliven? Du kmr ju tappa känseln deluxe. Kommer du efter 3 sek under samlag och vill bygga upp nån slags elefanthud eller vad?

  • Anonym (Jk)
    Mon 14 Jun 2021 12:45
    #8

    Så sorgligt.

  • Anonym (Tror inte)
    Mon 14 Jun 2021 12:56
    #9

    Jag var orolig för alla dess ovanstående problem också . Inget av dessa problem uppstod. Men kan rent subjektivt säga att det är najs att vara omskuren. Särskilt om man haft trång förbud.

    Tror faktiskt att penisen blev lite större, nu när den kan sträcka ut sig i sin fulla längd.

  • Mon 14 Jun 2021 14:53
    #10

    Jag hoppas verkligen inte att sjukvården opererar fullt friska människor för att de sett lite fööör mycket på porr.
    Alla har såklart rätt att göra som de själva vill. Men med tanke på hur ansträngd vården vore det rätt tragiskt om man lade offentliga resurser på sådant.

Svar på tråden Omskärelse utan egentliga fysiska problem? Är det okej eller?