• Anonym (Vikti­gt)
    Wed 30 Jun 2021 10:31
    12203 visningar
    429 svar
    429
    12203

    Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)

    Skapar nu en ny vikt och träningsinlägg, för de som vill fortsätta haka på, från midsommartråden samt givetvis nya som vill vara med.

    Lägger upp min startvikt för denna omgång imorgon.

    Dags att åter igen peppa varandra till våra mål :)

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)
  • Anonym (rita)
    Fri 2 Jul 2021 13:18
    #31
    September1518 skrev 2021-07-02 12:43:11 följande:
    Jättebra med dietist och du gör helt rätt i att inte ha någon tidsplan, i slutändan måste man ändå köra ända in i mål oavsett om man inte hinner i tid!

    Hur mycket brukar du gå ner i veckan? Det blir ca 5 kg på 5 veckor, gäller att vara fokuserad men jag tror du fixar det om du brukar ligga på cirka den takten! :D
    Sedan jag började har jag gått på lcd-kost. Så det innebär ju en ganska snabb viktminskning men varierar det mycket från vecka till vecka. Ibland står vikten still i två veckor och sedan tappar man plötsligt 4 kg på en vecka. Vem vet, om 5 veckor kanske jag befinner mig mitt i en platå. Men jag tillåter mig själv att hoppas på att jag ska få det resultat jag önskar mig, baserat på hur det gått hittills.

    Om fem veckor ska vi börja - gradvis och långsamt - införa vanlig kost. Det kommer att påverka siffrorna på vågen men det har jag varit medveten om sedan jag började. Kommer såklart fortsätta ligga på ett kaloriunderskott även när jag äter vanlig mat så jag känner mig optimistisk. Det är första gången jag faktiskt tror att jag kommer att nå mina mål.

    Men det känns så jäkla bra att ha gjort mig av med de otroliga ohälsosamma vanorna som jag levt med i flera år. Det var egentligen hela poängen med lcd-kosten, snarare än snabb viktnedgång. Nu har jag helt andra förutsättningar att bygga upp nya och hälsosamma vanor. 

    Jag förstod ärligt talat inte helt vad din plan är. Handlar det alltså om att kontrollera viktuppgången under graviditeten så att den inte rusar i väg? Det låter ju i så fall väldigt smart (så länge man följer rekommendationerna dvs). 
  • Anonym (Ingal­inga)
    Fri 2 Jul 2021 14:11
    #32
    September1518 skrev 2021-07-02 12:55:05 följande:
    Idag hamnade vikten på 63,8, högsta hittills. Men jag är nöjd eftersom målet är att ligga under 63,9 fram tom vecka 12. Jag är nu i vecka 11+6, hoppas på att hålla vikten några veckor till men är ändå nöjd om det börjar röra sig lite uppåt nu. Jag har dessutom börjat få bra kontroll på kosten nu, kanske inte lika bra som den har varit. Men jag äter riktig mat, frukt och helt okej. Så går jag upp nu är det vad kroppen och bebisen behöver så då är jag okej med det :)

    Från positivt graviditetstest till idag:

    v. 19 63,5
    v. 20 63
    v. 21 63,4
    v. 22 63,1
    v. 23 63,6
    v. 24 63,5
    v. 25 63,5
    v. 26 63,8
    Mysigt med graviditet. Låter som du har en hälsosam inställning till viktuppgång under graviditeten. Bra tid på året nu också med en massa goda frukter.
  • Anonym (99.6)
    Fri 2 Jul 2021 16:09
    #33
    Anonym (rita) skrev 2021-07-02 13:18:05 följande:
    Sedan jag började har jag gått på lcd-kost. Så det innebär ju en ganska snabb viktminskning men varierar det mycket från vecka till vecka. Ibland står vikten still i två veckor och sedan tappar man plötsligt 4 kg på en vecka. Vem vet, om 5 veckor kanske jag befinner mig mitt i en platå. Men jag tillåter mig själv att hoppas på att jag ska få det resultat jag önskar mig, baserat på hur det gått hittills.
    Hur många kalorier ligger du på om dagen med lcd? Dricker du shakes eller äter du riktig mat? Det är strongt av dig att ha gått ner så mycket på så kort tid!
  • Anonym (rita)
    Fri 2 Jul 2021 16:25
    #34
    Anonym (99.6) skrev 2021-07-02 16:09:43 följande:
    Hur många kalorier ligger du på om dagen med lcd? Dricker du shakes eller äter du riktig mat? Det är strongt av dig att ha gått ner så mycket på så kort tid!
    Tack!

    Mellan 800 och 850 kcal/dag.

    Jag upptäckte att det finns så mycket mer att välja på när man köper kostersättningen till en lcd-kost jämfört med vlcd, så jag insåg snabbt att det fick bli lcd. Så inga shakes men ändå mat som kommer i påse och är berikad (eller vad man ska kalla det) med allt det man behöver få i sig. Det har gått jättebra hittills och jag har inte varit nära på att bryta den här dieten, men jösses amalia vad jag saknar variation och färska råvaror, haha.

    Började du nu nyligen med din "resa" eller var du med i midsommartråden som flera andra här? 
  • Anonym (Jojo)
    Fri 2 Jul 2021 16:28
    #35

    Jag följer gärna och hänger på utmaningen. Jag började försöka gå ner i vikt för några månader sen, då jag låg som högst på 75 kg. Även om jag gymmat i över ett år så åt jag för mycket helt enkelt. Började använda lifesum för att räkna kalorier och ligger nu på 68 kg. Mitt första mål var 65 men tänker nu att jag gärna skulle gå ner till 62, vi får se. 1 oktober låter som ett bra mål då jag tror att det kommer vara svårare under sommaren att gå ner. Kul att få följa er andra också!

  • Anonym (rita)
    Fri 2 Jul 2021 16:35
    #36
    Anonym (Jojo) skrev 2021-07-02 16:28:17 följande:

    Jag följer gärna och hänger på utmaningen. Jag började försöka gå ner i vikt för några månader sen, då jag låg som högst på 75 kg. Även om jag gymmat i över ett år så åt jag för mycket helt enkelt. Började använda lifesum för att räkna kalorier och ligger nu på 68 kg. Mitt första mål var 65 men tänker nu att jag gärna skulle gå ner till 62, vi får se. 1 oktober låter som ett bra mål då jag tror att det kommer vara svårare under sommaren att gå ner. Kul att få följa er andra också!


    Jag tror det är ganska svårt att gå ner i vikt genom att träna samtidigt som man inte riktigt tänker på kosten, eftersom träningen gör en hungrigare. Så att hålla lite koll på kalorierna låter som en bra idé. Kanske utvecklar du också med tiden en känsla för vad som är lagom mycket mat efter att ha räknat kalorierna ett tag. :)

    Lycka till!
  • Anonym (Stegr­äknare­n)
    Fri 2 Jul 2021 20:45
    #37

    Jag hänger med lite till, men det får nog bli omstart på semestern om en vecka. 

    Jag har ju inte kunnat äta normalt alls efter corona men nu börjar det ge sig och det är så gott med mat som man inte har kunna äta på 9 månader...

  • Anonym (59)
    Fri 2 Jul 2021 21:02
    #38

    Hakar på här med. Var med litegrann i förra tråden med. Började på 68 kg och ligger nu på 61,5 kg. Trots all mat och godis på midsommar gick jag ner, jag trodde jag skulle ha gått upp när jag ställde mig på vågen i veckan! Tacksam att jag inte gjorde det.

    Målet är 59 kg. Använder mig av Lifesum för att hålla koll på kalorierna in. Hoppas nå mitt mål inom 5 veckor, ca 0,5 kg i veckan.

  • Anonym (Stegr­äknare­n)
    Fri 2 Jul 2021 21:03
    #39
    Anonym (59) skrev 2021-07-02 21:02:10 följande:

    Hakar på här med. Var med litegrann i förra tråden med. Började på 68 kg och ligger nu på 61,5 kg. Trots all mat och godis på midsommar gick jag ner, jag trodde jag skulle ha gått upp när jag ställde mig på vågen i veckan! Tacksam att jag inte gjorde det.

    Målet är 59 kg. Använder mig av Lifesum för att hålla koll på kalorierna in. Hoppas nå mitt mål inom 5 veckor, ca 0,5 kg i veckan.


    Wow, du har varit flitig!
  • Anonym (Jojo)
    Fri 2 Jul 2021 22:10
    #40
    Anonym (rita) skrev 2021-07-02 16:35:50 följande:

    Jag tror det är ganska svårt att gå ner i vikt genom att träna samtidigt som man inte riktigt tänker på kosten, eftersom träningen gör en hungrigare. Så att hålla lite koll på kalorierna låter som en bra idé. Kanske utvecklar du också med tiden en känsla för vad som är lagom mycket mat efter att ha räknat kalorierna ett tag. :)

    Lycka till!


    Jo jag insåg det efter ett tag, och jag har börjat märka skillnaden efter att ha börjat räkna kalorier. 7 kilo hittills. Tack så mycket!
Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)