• Anonym (Vikti­gt)
    Wed 30 Jun 2021 10:31
    12214 visningar
    429 svar
    429
    12214

    Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)

    Skapar nu en ny vikt och träningsinlägg, för de som vill fortsätta haka på, från midsommartråden samt givetvis nya som vill vara med.

    Lägger upp min startvikt för denna omgång imorgon.

    Dags att åter igen peppa varandra till våra mål :)

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)
  • Sat 10 Jul 2021 20:44
    #91
    Anonym (neråt!) skrev 2021-07-10 08:49:37 följande:
    Haha, ja, jag vet Flört Jo, det var ju ändå 14kg på 21 veckor, inte alls dålig, men när man hoppas på MINST 1kg i veckan .... Min förhoppning var att komma under 80kg under de 4 veckor jag körde med 3 icke-ät-dagar var och första veckan var ju perfekt (då gick jag ner 1,4kg och jag hade behövt precis 1,4kg per vecka), men andra veckorna var ju inte så bra. Nu hoppas jag att nå en normal BMI till min födelsedag som är i slutet av Augusti. Det är också ganska ambitionerad, för då behöver jag gå ner nästan 1kg/vecka, nu när jag tom får äta sötsaker ibland, men vi ska se. 
    September1518 skrev 2021-07-09 15:30:43 följande:
    Ja det låter som att din våg inte är särskilt korrekt alls. Om du tränar bör du bygga eller åtminstone behålla muskelmassa. Sen kan det såklart diffa från vecka till vecka. Tänker om du tappar massa vätska en vecka så går fettprocenten upp. Det betyder inte att du lagt på dig fett men att fett% tar större plats eftersom du tappade vätska, blir ju så med procent.
    Nej, denna funktion är nog inte bra, men det har jag inte förväntad mig heller. Jag tror jag fortsätta att skriva upp kroppsfettet i en månad till och om det ser rimligt ut på det store struntar jag i det.
    Men jo, enligt vågen har jag lagt till med fett - denna veckan var det 37,3% på 82,7kg, vilket motsvarar 30,85kg fett. Förra veckar var det 36,2% på 83,1kg -> 30,08kg fett.Men vad bra! Visst det hade varit kul att hålla vikten ännu längre, men som du har sagt: det är nog okej som det är, eftersom du äter bra. Och ditt mål hade ju även varit att gå ner max 0,5kg i veckan efter vecka 12, eller hur? Nu är du bara 0,2kg över "gränsen", så det är ju utmärkt!



    Oj jäklar! 14 kg på 21 veckor, eller 14 kg överhuvudtaget är helt otroligt! Grymt bra kämpat, hör du inte själv hur mycket det är!? Jäklar!! :D Hur mycket har du kvar till din målvikt nu?

    Första veckan droppade nog en del vätska, första veckan är alltid mest vikttapp i sånt där. När jag har kört nutrilettdiet har jag tappat massa första veckan och sen knappt ett kilo kommande veckor, fett ovärt tycker man då. Men når man i mål var det så värt det!

    Hoppas du når målet till din födelsedag! Annars tycker jag att du ska sänka veckomålet för kommande delmål. Det blir bara en besvikelse om du varje gång misslyckas för att du har för höga krav på dig själv. Säg att ditt mål istället är 0,5 kg i veckan men du tappar 0,7, då kommer du känna dig jätteglad istället att du gick ner mer än planerat :)

    En månad låter rimligt för att utvärdera funktionen, hoppas den får bukt på dig så det visar åt rätt håll. Det är såklart fullkomligt orimligt att du skulle ha lagt på dig så mycket i fettvikt haha så knasvåg!

    Ja precis, att gå upp max 0,5 kg i veckan from vecka 12 så absolut, än så länge är det ingen panik här. Jag håller stenkoll denna gång. 30 kg är inte hälsosamt att gå upp när man ligger på normalvikt redan innan så det kommer inte hända igen. Du är bra på att peppa du med, tack för det! Jäklar vad man är snabb att döma sig själv, men som du säger, jag har nått mitt mål hittills. Sedan satt nytt mål på max +0,5 kg i veckan och håller det också hittills. Finns inget att må dåligt över.
  • Anonym (50)
    Sun 11 Jul 2021 01:24
    #92

    Gick nästan inte ner något alls den här veckan, 0.2kg bara. Så det var ju tråkigt, men jag är iaf 0.2 kg närmare målet som nu bara är 1.5kg bort!

  • Anonym (Linn)
    Sun 11 Jul 2021 08:52
    #93
    Anonym (50) skrev 2021-07-11 01:24:30 följande:

    Gick nästan inte ner något alls den här veckan, 0.2kg bara. Så det var ju tråkigt, men jag är iaf 0.2 kg närmare målet som nu bara är 1.5kg bort!


    Åt rätt håll i alla fall. Heja heja!
  • Anonym (nytt försök­)
    Sun 11 Jul 2021 09:03
    #94
    September1518 skrev 2021-07-10 20:44:25 följande:
    Oj jäklar! 14 kg på 21 veckor, eller 14 kg överhuvudtaget är helt otroligt! Grymt bra kämpat, hör du inte själv hur mycket det är!? Jäklar!! :D Hur mycket har du kvar till din målvikt nu?

    Första veckan droppade nog en del vätska, första veckan är alltid mest vikttapp i sånt där. När jag har kört nutrilettdiet har jag tappat massa första veckan och sen knappt ett kilo kommande veckor, fett ovärt tycker man då. Men når man i mål var det så värt det!

    Hoppas du når målet till din födelsedag! Annars tycker jag att du ska sänka veckomålet för kommande delmål. Det blir bara en besvikelse om du varje gång misslyckas för att du har för höga krav på dig själv. Säg att ditt mål istället är 0,5 kg i veckan men du tappar 0,7, då kommer du känna dig jätteglad istället att du gick ner mer än planerat :)

    En månad låter rimligt för att utvärdera funktionen, hoppas den får bukt på dig så det visar åt rätt håll. Det är såklart fullkomligt orimligt att du skulle ha lagt på dig så mycket i fettvikt haha så knasvåg!

    Ja precis, att gå upp max 0,5 kg i veckan from vecka 12 så absolut, än så länge är det ingen panik här. Jag håller stenkoll denna gång. 30 kg är inte hälsosamt att gå upp när man ligger på normalvikt redan innan så det kommer inte hända igen. Du är bra på att peppa du med, tack för det! Jäklar vad man är snabb att döma sig själv, men som du säger, jag har nått mitt mål hittills. Sedan satt nytt mål på max +0,5 kg i veckan och håller det också hittills. Finns inget att må dåligt över.
    Ja 14 kg på 21 veckor är otroligt bra! Bra kämpat! Och att gå ner lite långsammare mot slutet kan nog vara en fördel på sikt för att resultatet ska bestå.
  • Anonym (nytt försök­)
    Sun 11 Jul 2021 09:04
    #95
    Anonym (50) skrev 2021-07-11 01:24:30 följande:

    Gick nästan inte ner något alls den här veckan, 0.2kg bara. Så det var ju tråkigt, men jag är iaf 0.2 kg närmare målet som nu bara är 1.5kg bort!


    Ge inte upp - det går ju fortsatt neråt. Snart är du vid målet!
  • Anonym (nytt försök­)
    Sun 11 Jul 2021 09:14
    #96
    September1518 skrev 2021-07-10 20:37:04 följande:
    Wow låter som att du hade väldigt bra disciplin då! Vet du varför du började småäta igen? Stress på jobbet, åt för lite när du väl åt, ökade träningen?

    Typiskt sommar! Då är det nästan bättre att sätta som mål att hålla vikten så det i alla fall känns rimligt att nå sitt mål, sen till hösten lägger du upp en ny plan. Fördelen är att det är lätt att röra på sig på sommaren! Promenader, löpning, utegym, simtur i sjön osv, finns massa att göra! :D

    Haha samma här, samma med en smörgås, äter nog tre gånger så mycket ost medan jag göra mackan än vad jag har på den, hehe inte bra.

    Du har riktigt bra mål, hoppas du fixar dom denna vecka! Annars får du sänka kraven lite till nästa men ge det allt du har för att fixa det så kommer du känna dig så jäkla stolt över dig själv! :D
    Stress kan säkert ha spelat in, och när jag väl börjat småäta igen blev det för mycket motstånd mot att börja om på nytt. Lyckades nu låta bli småätandet igår, och har börjat testa lite övningar. Jättebra med stödet här!
  • Anonym (neråt­!)
    Sun 11 Jul 2021 09:36
    #97
    September1518 skrev 2021-07-10 20:44:25 följande:
    Oj jäklar! 14 kg på 21 veckor, eller 14 kg överhuvudtaget är helt otroligt! Grymt bra kämpat, hör du inte själv hur mycket det är!? Jäklar!! :D Hur mycket har du kvar till din målvikt nu?

    Första veckan droppade nog en del vätska, första veckan är alltid mest vikttapp i sånt där. När jag har kört nutrilettdiet har jag tappat massa första veckan och sen knappt ett kilo kommande veckor, fett ovärt tycker man då. Men når man i mål var det så värt det!

    Hoppas du når målet till din födelsedag! Annars tycker jag att du ska sänka veckomålet för kommande delmål. Det blir bara en besvikelse om du varje gång misslyckas för att du har för höga krav på dig själv. Säg att ditt mål istället är 0,5 kg i veckan men du tappar 0,7, då kommer du känna dig jätteglad istället att du gick ner mer än planerat :)

    En månad låter rimligt för att utvärdera funktionen, hoppas den får bukt på dig så det visar åt rätt håll. Det är såklart fullkomligt orimligt att du skulle ha lagt på dig så mycket i fettvikt haha så knasvåg!

    Ja precis, att gå upp max 0,5 kg i veckan from vecka 12 så absolut, än så länge är det ingen panik här. Jag håller stenkoll denna gång. 30 kg är inte hälsosamt att gå upp när man ligger på normalvikt redan innan så det kommer inte hända igen. Du är bra på att peppa du med, tack för det! Jäklar vad man är snabb att döma sig själv, men som du säger, jag har nått mitt mål hittills. Sedan satt nytt mål på max +0,5 kg i veckan och håller det också hittills. Finns inget att må dåligt över.
    Ja, det är ju jättebra med 14kg, jag är faktist rätt så stolt - man har man gått upp så jävla mycket måste man ju tyvärr gå ner mycket *suck*
    Jag har ingen fast mål, men jag vill nå minst 74,8kg, vilket motsvarar en BMI på 25, det är 7,9kg kvar till det. Fast jag tror inte att jag kommer att vara nöjd med det, för det finns fortfarande alldeles för mycket fet på min kropp, speciellt runt midjan. För 6 år sedan gick jag ner från 92kg till 72kg, det kändes okej då, så jag sikat mot det. Men jag hoppas tom att jag kan hålla motivationen uppe att kommer under 70kg - det vore så himla kul för där har jag inte varit sedan jag blev gravid med mitt nuvarande gymnasie"barn".

    Jo, du har nog rätt att de flesta av oss är vldig hårda mot sig själv och att vi ställer höga krav på oss. Men jag ser det inte nödvändigvis som negativt - det blir ju såklart negativt om det leder till att man ger up eller känner sig dålig hela tiden, men om man bara är lite besviken när man väger sig och sedan ser det som extra motivation att kämpa på kan det tom vara positivt. Och så har vi ju alla andra här som ger beröm och en mer realistisk perspektiv - åtminstone för mig är den kombinationen super bra.
    Anonym (50) skrev 2021-07-11 01:24:30 följande:

    Gick nästan inte ner något alls den här veckan, 0.2kg bara. Så det var ju tråkigt, men jag är iaf 0.2 kg närmare målet som nu bara är 1.5kg bort!


    Oi, jag förstå att det känns lite frusterande. Men du gick ju när i alla fall och du är så nära nu! Jättebra jobbat!
    Anonym (nytt försök) skrev 2021-07-11 09:03:15 följande:
    Ja 14 kg på 21 veckor är otroligt bra! Bra kämpat! Och att gå ner lite långsammare mot slutet kan nog vara en fördel på sikt för att resultatet ska bestå.
    Tack :)
    Anonym (nytt försök) skrev 2021-07-11 09:14:20 följande:
    Stress kan säkert ha spelat in, och när jag väl börjat småäta igen blev det för mycket motstånd mot att börja om på nytt. Lyckades nu låta bli småätandet igår, och har börjat testa lite övningar. Jättebra med stödet här!
    Vad bra att du klarade att hålla dig till planen! Oftas är det ju de första dagarna som är svårast, du har alltså redan klarat den viktigaste stegen!



  • Anonym (neråt­!)
    Mon 12 Jul 2021 08:42
    #98

    Igår har jag bestämmt att höja min träning lite - förutom mina raska promenader på ca. 6km/dag, nästan varja dag (förutom dagar där jag i badet en stor del av dagen) och träninspassen 3 gånger/veckan ska jag nu träna med hula hoop framför TVn varje kväll i ca. 20 minuter. Det ska ju förbränna en massa kalorier (ungefär 7 per minut) och tränar midjan.

    @"nytt försök": kanske en bra idé även för dig? D
    å träner du alla muskler rund midjan - magen, sidan, ryggen - samtidigt!

  • Anonym (Stegr­äknare­n)
    Mon 12 Jul 2021 09:48
    #99

    Äntligen semester. Föll ihop och åt allt som inte sprang ifrån mig sista veckorna pga stress. Men nu har jag semester och piskan att i hälsodagboken står mina värden från förra året, och just nu är trenden sämre än då. Det duger ju inte? Flört

    Efter att ha tömt systemet från allt svullande står vågen på 65.5 kg idag och nu ska jag ut på promenad. Jag ser mycket broccoli, linser och melon i min framtid...

  • Anonym (nytt försök­)
    Mon 12 Jul 2021 09:59
    Anonym (neråt!) skrev 2021-07-12 08:42:36 följande:

    Igår har jag bestämmt att höja min träning lite - förutom mina raska promenader på ca. 6km/dag, nästan varja dag (förutom dagar där jag i badet en stor del av dagen) och träninspassen 3 gånger/veckan ska jag nu träna med hula hoop framför TVn varje kväll i ca. 20 minuter. Det ska ju förbränna en massa kalorier (ungefär 7 per minut) och tränar midjan.

    @"nytt försök": kanske en bra idé även för dig? Då träner du alla muskler rund midjan - magen, sidan, ryggen - samtidigt!


    Tack så mycket för tipset. Ska kolla in :)
Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)