• Anonym (Viktigt)

    Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)

    Skapar nu en ny vikt och träningsinlägg, för de som vill fortsätta haka på, från midsommartråden samt givetvis nya som vill vara med.

    Lägger upp min startvikt för denna omgång imorgon.

    Dags att åter igen peppa varandra till våra mål :)

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)
  • Anonym (Viktigt)

    Varit lite segt med träning det senaste. Men och andra sidan så har varken vikten eller måtten gått upp heller så får vara glad för det. Tänkt många gånger att jag ska gå ut och gå eller ta en joggtur i skogen på morgonen men jag är ingen direkt morgonperson..

  • Anonym (Stegräknaren)

    11.5 km och en kaffe senare. Dags för en dusch och sen ett köpcentrarace för ytterligare några km.

    Men jag är nog lite störd, njuter både av att frossa hejdlöst ibland och att späka kroppen ibland. Och kroppen är rätt snäll och hänger med på det, än så länge.

    Fick också motivation igår när vi träffade släkten. Jag blir lite orolig för några av dem i 30-årsåldern, att de redan är så tunga. Det är inte så lätt att leva med många extra kilon, särskilt inte i den här värmen. Om jag själv väger lite till bara så får jag svamp på sommaren och sånt, och roligare kan man ju ha.

  • Anonym (rita)

    Väger 93.1 idag, det är 1 kg mindre än för en vecka sedan. Har varit sjuk hela den här veckan och har bara legat i sängen i princip dygnet runt. Så jag har dels varit uttråkad, dels haft ont i kroppen och dessutom varit helt stillasittande. Det är rätt jobbigt för jag hade precis börjat komma igång lite med träningen och nu känns det som att jag kommer att få börja om från noll igen. Men vad ska man göra. Är ändå glad att det blev 1 kg trots att jag varit så oerhört passiv.

  • September1518
    Anonym (nytt försök) skrev 2021-07-11 09:14:20 följande:
    Stress kan säkert ha spelat in, och när jag väl börjat småäta igen blev det för mycket motstånd mot att börja om på nytt. Lyckades nu låta bli småätandet igår, och har börjat testa lite övningar. Jättebra med stödet här!
    Ja visst är det så att när man väl ger efter är det nästintill omöjligt att skärpa sig igen. Då behövs en riktig omstart, som nu. Jättebra jobbat! Kul att det går åt rätt håll :D
  • September1518
    Anonym (neråt!) skrev 2021-07-11 09:36:03 följande:
    Ja, det är ju jättebra med 14kg, jag är faktist rätt så stolt - man har man gått upp så jävla mycket måste man ju tyvärr gå ner mycket *suck*
    Jag har ingen fast mål, men jag vill nå minst 74,8kg, vilket motsvarar en BMI på 25, det är 7,9kg kvar till det. Fast jag tror inte att jag kommer att vara nöjd med det, för det finns fortfarande alldeles för mycket fet på min kropp, speciellt runt midjan. För 6 år sedan gick jag ner från 92kg till 72kg, det kändes okej då, så jag sikat mot det. Men jag hoppas tom att jag kan hålla motivationen uppe att kommer under 70kg - det vore så himla kul för där har jag inte varit sedan jag blev gravid med mitt nuvarande gymnasie"barn".

    Jo, du har nog rätt att de flesta av oss är vldig hårda mot sig själv och att vi ställer höga krav på oss. Men jag ser det inte nödvändigvis som negativt - det blir ju såklart negativt om det leder till att man ger up eller känner sig dålig hela tiden, men om man bara är lite besviken när man väger sig och sedan ser det som extra motivation att kämpa på kan det tom vara positivt. Och så har vi ju alla andra här som ger beröm och en mer realistisk perspektiv - åtminstone för mig är den kombinationen super bra.
    Anonym (50) skrev 2021-07-11 01:24:30 följande:

    Gick nästan inte ner något alls den här veckan, 0.2kg bara. Så det var ju tråkigt, men jag är iaf 0.2 kg närmare målet som nu bara är 1.5kg bort!


    Oi, jag förstå att det känns lite frusterande. Men du gick ju när i alla fall och du är så nära nu! Jättebra jobbat!Tack :)
    Anonym (nytt försök) skrev 2021-07-11 09:14:20 följande:
    Stress kan säkert ha spelat in, och när jag väl börjat småäta igen blev det för mycket motstånd mot att börja om på nytt. Lyckades nu låta bli småätandet igår, och har börjat testa lite övningar. Jättebra med stödet här!
    Vad bra att du klarade att hålla dig till planen! Oftas är det ju de första dagarna som är svårast, du har alltså redan klarat den viktigaste stegen!

    Just ja. Tror du fixar dina mål galant, du har ju kommit nästan 2 tredjedelar redan! Du är snart i ditt första mål, sen tror jag även det kommer vara lättare att nå 72 och även 70 när du ser att du lyckas! :D 
  • September1518
    Anonym (neråt!) skrev 2021-07-12 08:42:36 följande:

    Igår har jag bestämmt att höja min träning lite - förutom mina raska promenader på ca. 6km/dag, nästan varja dag (förutom dagar där jag i badet en stor del av dagen) och träninspassen 3 gånger/veckan ska jag nu träna med hula hoop framför TVn varje kväll i ca. 20 minuter. Det ska ju förbränna en massa kalorier (ungefär 7 per minut) och tränar midjan.

    @"nytt försök": kanske en bra idé även för dig? Då träner du alla muskler rund midjan - magen, sidan, ryggen - samtidigt!


    Asbra! Step it up, det där fixar du! Ta en dag idag i taget så har du rätt som det är fixat en vecka, sen tar du tag i nästa vecka :D
  • Anonym (Linn)

    Jag har varit både trött och hungrig i två dagar men idag känns det mer som vanligt. Dock lite ont i halsen, känner igen att jag ofta blir sötsugen när jag håller på att bli sjuk, innan det brutit ut. Har inte fuskat med mina ättider men det har blivit lite mer ätande, mest bröd som annars nästan försvunnit ur min kost sen jag började hoppa frukost. Inte jättenyttigt kanske men inte värsta tänkbara heller.

  • Anonym (Jojo)

    65.75 vid senaste vägningen. Mindre än ett kilo kvar till mitt första mål! Idag testade jag en Huel till lunch, typ måltidsersättning. Den var helt okej :)

  • Anonym (nytt försök)
    September1518 skrev 2021-07-12 16:18:39 följande:
    Ja visst är det så att när man väl ger efter är det nästintill omöjligt att skärpa sig igen. Då behövs en riktig omstart, som nu. Jättebra jobbat! Kul att det går åt rätt håll :D
    Tack :)
  • Anonym (neråt!)

    Vägdags idag: 81,6kg blev det - 1,1kg mindre än förra veckan Skrattande 36,4% kroppsfett enligt den felaktiga vågen (37,3% förra veckan), kanske det stämmer ungefär, kanske inte.


    Idag var det även dags att mäta mig, vilket jag gör en gång i månaden. Jag tappade omkrets överallt - 1cm var på överarmen och låren (2 olika ställen på låren), 2cm på höften och 3cm rund midjan.

Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)