• Anonym (Viktigt)

    Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)

    Skapar nu en ny vikt och träningsinlägg, för de som vill fortsätta haka på, från midsommartråden samt givetvis nya som vill vara med.

    Lägger upp min startvikt för denna omgång imorgon.

    Dags att åter igen peppa varandra till våra mål :)

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)
  • September1518
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-09 21:37:34 följande:

    Ja, det finns ju många som aldrig blir nöjd med sin kropp, men jag hoppas verkligen inte att det blir såhär för mig. Och jag tror inte heller att det blir så - tidigare har jag varit sådär, men att vara kraftig överviktig har gett mig lite bättre perspektiv, tror jag. 

    Jag är 1,73.


    Hoppas också på att bli nöjd! Men nån gång efter förlossningen, jag har en plan hehe så får vi se! Hoppas tråden lever kvar när det är dags för mig att gå ner gravidvikten. Undrar när vi passerar varandra i vikt! Snart går vi säkert om varandra, du neråt och jag upp haha. Ja visst har du säkert fått lite bra perspektiv av det.
  • Anonym (neråt!)
    September1518 skrev 2021-08-09 23:05:05 följande:
    Hoppas också på att bli nöjd! Men nån gång efter förlossningen, jag har en plan hehe så får vi se! Hoppas tråden lever kvar när det är dags för mig att gå ner gravidvikten. Undrar när vi passerar varandra i vikt! Snart går vi säkert om varandra, du neråt och jag upp haha. Ja visst har du säkert fått lite bra perspektiv av det.
    Planen var/är ju att ha en ny tråd var tredje/färde månad, så det kommer säkert finnas folk som vill vara med även efter din förlossning! Glad
  • September1518
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-11 21:42:35 följande:

    Planen var/är ju att ha en ny tråd var tredje/färde månad, så det kommer säkert finnas folk som vill vara med även efter din förlossning! 


    Ja hoppas det blir så! Hur går veckan för dig? :)
  • Anonym (neråt!)
    September1518 skrev 2021-08-11 21:53:34 följande:
    Ja hoppas det blir så! Hur går veckan för dig? :)

    Det finns ju alltid folk som vill gå ner i vikt, så du behöver nog inte oroa dig :)


    Än så länge går veckan som planerad - mycket sötsaker de sista tre dagar och idag blev det fasta Flört Hur går det för dig? Klarade du att avstå från godis än så länge?

  • September1518
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-11 22:04:00 följande:

    Det finns ju alltid folk som vill gå ner i vikt, så du behöver nog inte oroa dig :)

    Än så länge går veckan som planerad - mycket sötsaker de sista tre dagar och idag blev det fasta  Hur går det för dig? Klarade du att avstå från godis än så länge?


    Haha så sant! Men många trådar för jäkligt snabbt.

    Grymt! Hoppas invägningen går bra. Jovars, tycker det går helt okej. Kör lite light-variant nu fram till på måndag. Men känns bra i kroppen. Vissa dagar har varit sämre än andra hehe.
  • Anonym (Viktigt)

    Känner att jag kommit igång på riktigt nu efter semestern.

    Kommit igång att träna igen osv. Var iväg både idag och igår :)

    Har inte vägt eller mätt mig ännu. Tänkte vänta till nästa vecka..

  • September1518
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-08-12 19:55:33 följande:

    Känner att jag kommit igång på riktigt nu efter semestern.

    Kommit igång att träna igen osv. Var iväg både idag och igår :)

    Har inte vägt eller mätt mig ännu. Tänkte vänta till nästa vecka..


    Åh vad spännande! Hoppas det syns på siffrorna. Duktig du är som kommit igång så bra!
  • September1518

    Morgonvikten landade på 65,9. Verkar ha hjälpt otroligt mycket bara att tänka på att inte stoppa i mig så fruktansvärda mängder godis och onyttigt! Skönt att vara på banan igen. Måndag kör jag igång stenhårt. Idag frossar jag! :D (måttligt)

  • September1518

    Idag blev det 66,4 kg. Inte så farligt, 0,5 kg kan jag diffa från dag till dag även om jag äter helt okej. Idag blir det lite festligheter igen men inte lika mycket som igår. På måndag kör jag igång nolltolerans! Supertaggad :D Träning och promenader och äta bra. Då rättar nog vikten upp sig!

  • Anonym (neråt!)
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-08-12 19:55:33 följande:

    Känner att jag kommit igång på riktigt nu efter semestern.

    Kommit igång att träna igen osv. Var iväg både idag och igår :)

    Har inte vägt eller mätt mig ännu. Tänkte vänta till nästa vecka..


    Vad bra att du är igång igen! Ibland kan det ju hjälpa med motivationen att ta en liten paus och pusta ut för att sedan fortsätta. 
    September1518 skrev 2021-08-13 09:26:39 följande:

    Morgonvikten landade på 65,9. Verkar ha hjälpt otroligt mycket bara att tänka på att inte stoppa i mig så fruktansvärda mängder godis och onyttigt! Skönt att vara på banan igen. Måndag kör jag igång stenhårt. Idag frossar jag! :D (måttligt)


    September1518 skrev 2021-08-14 10:27:19 följande:

    Idag blev det 66,4 kg. Inte så farligt, 0,5 kg kan jag diffa från dag till dag även om jag äter helt okej. Idag blir det lite festligheter igen men inte lika mycket som igår. På måndag kör jag igång nolltolerans! Supertaggad :D Träning och promenader och äta bra. Då rättar nog vikten upp sig!


    Där ser du! Och du som nästan fick panik för du gick upp 0,3kg för mycket en gång. Nu vet du att du kan tar det lungt - om du äter bra, blir vikten bra, och om du äter dålig då och då är det ingen fara, så länge det inte händer för oftas eller pågår för länge. GladDu får inte vara så sträng med dig själv! 


Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)