• Anonym (Vikti­gt)
    Wed 30 Jun 2021 10:31
    12205 visningar
    429 svar
    429
    12205

    Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)

    Skapar nu en ny vikt och träningsinlägg, för de som vill fortsätta haka på, från midsommartråden samt givetvis nya som vill vara med.

    Lägger upp min startvikt för denna omgång imorgon.

    Dags att åter igen peppa varandra till våra mål :)

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)
  • Anonym (Stegr­äknare­n)
    Wed 25 Aug 2021 16:06

    Scandic var snälla så jag fick mina stackars blåbär till frukost, yey!

    Men nu vet man att man lever. Vi gjorde tre arbetsdagar på två så det blev inte mycket vilat men inte mycket ätet heller. 15 000 steg om dagen i lånade stålhättor på betonggolv och resten av tiden bara stå rätt upp och ner i 12 timmar+  så är man rätt knäckt, i min ålder.

    I måndags bestod min middag av nödcashewnötter och en liter mjölk för matställena hade stängt köket när vi trillade ut från kateterfabriken kl 21.

    Igår hittade jag den enda veganrätten på en pub, som jag kunde äta, så det vart mager föda då med. 

    Var hemma kl 15 så kompar resten av dagen idag fast jag borde wrappa alltihop och skicka en film och ett klagomål till en underleverantör. Orkar bara inte.
    Ska tamejtusan ut och gå en runda istället, för det är kalasväder här.

    Ska bli spännande att se vad vågen säger imorron!

  • Anonym (Vikti­gt) Trådstartaren
    Wed 25 Aug 2021 19:10

    Varit på BRL pass (ben, rumpa, lår) Man använder resistensband som man sätter på benen olika ställen beroende på vad man ska träna. Olika motstånd finns att välja på. Använder det som är näst tyngst. Hade inte kunnat välja lättare då jag känner det skulle bli för lätt.

  • Wed 25 Aug 2021 21:08
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-08-25 19:10:26 följande:

    Varit på BRL pass (ben, rumpa, lår) Man använder resistensband som man sätter på benen olika ställen beroende på vad man ska träna. Olika motstånd finns att välja på. Använder det som är näst tyngst. Hade inte kunnat välja lättare då jag känner det skulle bli för lätt.


    Åh motståndsband är super för att hitta aktiveringen! Hoppas det känns imorgon :D Hur går det med vikten och kosten?
  • Anonym (neråt­!)
    Thu 26 Aug 2021 07:38
    September1518 skrev 2021-08-24 17:55:54 följande:
    Oj vad stört roligt!! Vilken fantastiskt härlig chock!! :D Tänkte på dig igår och hur det skulle gå idag. Jäklar vad roligt!! Stort grattis till det tappet! Jobba nu hårt på mentaliteten och förbered dig på mindre tapp till nästa vecka. Tänk att du denna vecka tappade för två, särskilt som du blev så överraskad ;) Konstigt med musklerna, kanske kroppen är lite trött av att ligga på underskott. Hoppas du får ny energi snart!
    Tack Skrattande Jag ska slippa vägningen nästa veckan, men istället väge mig på lördag. För lördag blir säsongens sista dag av frossandet. Sedan fortsätter jag med sötsaker max. en dag i veckan, fast med lite mer måtta Flört Till lördag kör jag därför lite hårdare - en till dag fasta (istället för måndag och torsdag som i vanliga veckor är det måndag, onsdag och fredag som gäller) och mer motion (ingenting överdrivet dock, bara lite mer). Hoppas på en bra resultat på lördag, men åtminstone några hg viktnedgång till.
    Ingen aning varför jag blev så svag. Jag tänkte att det kanske var en infektion men att det inte räckte till att blir sjuk? Men nu kvittar det, det blev mycket bättre och känner nästan ingen svaghet i musklerna längre, så det är bra.
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2021-08-25 16:06:51 följande:

    Scandic var snälla så jag fick mina stackars blåbär till frukost, yey!

    Men nu vet man att man lever. Vi gjorde tre arbetsdagar på två så det blev inte mycket vilat men inte mycket ätet heller. 15 000 steg om dagen i lånade stålhättor på betonggolv och resten av tiden bara stå rätt upp och ner i 12 timmar+  så är man rätt knäckt, i min ålder.

    I måndags bestod min middag av nödcashewnötter och en liter mjölk för matställena hade stängt köket när vi trillade ut från kateterfabriken kl 21.

    Igår hittade jag den enda veganrätten på en pub, som jag kunde äta, så det vart mager föda då med. 

    Var hemma kl 15 så kompar resten av dagen idag fast jag borde wrappa alltihop och skicka en film och ett klagomål till en underleverantör. Orkar bara inte.
    Ska tamejtusan ut och gå en runda istället, för det är kalasväder här.

    Ska bli spännande att se vad vågen säger imorron!


    Vad bra att du fick dina älskade blåbär och vad bra att resan är över! Ska du ha en lång helg efter intensiv jobbandet på resan? 
    Va säger vågen idag? Hoppas du blir nöjd!
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-08-25 19:10:26 följande:

    Varit på BRL pass (ben, rumpa, lår) Man använder resistensband som man sätter på benen olika ställen beroende på vad man ska träna. Olika motstånd finns att välja på. Använder det som är näst tyngst. Hade inte kunnat välja lättare då jag känner det skulle bli för lätt.


    Ah, resistensband ... ser så oskyldig ut men är nog så tuffa. Inte för att jag har någonsinn provat det, men min tonåring tränar mycket och hårt (för min tycke) och använder dem.
    Bra jobbat!

  • Anonym (Vikti­gt) Trådstartaren
    Thu 26 Aug 2021 08:59
    September1518 skrev 2021-08-25 21:08:12 följande:

    Åh motståndsband är super för att hitta aktiveringen! Hoppas det känns imorgon :D Hur går det med vikten och kosten?


    Vikten ligger nu på 71 Kg. Så lite har jag ju gått ner :)

    Kosten tycker jag går bra. Försöker tänka på vad jag äter och har ätit.
  • Anonym (Vikti­gt) Trådstartaren
    Thu 26 Aug 2021 09:15
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-26 07:38:19 följande:

    Ah, resistensband ... ser så oskyldig ut men är nog så tuffa. Inte för att jag har någonsinn provat det, men min tonåring tränar mycket och hårt (för min tycke) och använder dem.

    Bra jobbat!


    Vi var 4 stycken som tränade sist och jag var den enda som använde det motståndet som jag använde. De andra hade lättare.

    Vet man med sig att man kanske inte använder benen så mycket i vardagen osv så är det rätt så tufft med dessa band.

    Jag har ju sedan tonåren cyklat och gått mycket och har då ganska bra benstyrka redan.

    En del går på dessa pass för att forma just ben, rumpa, lår. Själv så behöver jag inte de egentligen då detta område är enligt mig själv det som jag är mest nöjd med på min kropp. Men det är ju ändå bra att träna så man bibehåller sin styrka i benen. Plus att det hjälper till att förbränna fett. Sen var det dessutom kul med :)
  • Fri 27 Aug 2021 10:01
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-08-26 08:59:37 följande:

    Vikten ligger nu på 71 Kg. Så lite har jag ju gått ner :)

    Kosten tycker jag går bra. Försöker tänka på vad jag äter och har ätit.


    Jättekul, snart börjar vikten på 6! :D
  • Fri 27 Aug 2021 10:07

    Så efter att ha stått på i princip samma vikt i 3 veckor drog det helt plötsligt iväg med 400 g. Men jag har skött kosten helt enligt planen med nån macka och onyttig måltid ibland bara. Jag har känt magen växa och även brösten har blivit rätt mycket större. Så denna vecka kan jag med säkerhet säga att åtminstone det mesta av viktuppgången är graviditeten.

    66,3 idag! Hoppas på att kunna hålla mig under 66,5 i ett par veckor till genom att äta rätt och bra. Men vi får se :) Promenerar och gymmar flera dagar i veckan, äter helt ok så känns verkligen som att jag gör vad jag kan nu :D

  • Anonym (neråt­!)
    Fri 27 Aug 2021 16:02
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-08-26 09:15:33 följande:
    Vi var 4 stycken som tränade sist och jag var den enda som använde det motståndet som jag använde. De andra hade lättare.

    Vet man med sig att man kanske inte använder benen så mycket i vardagen osv så är det rätt så tufft med dessa band.

    Jag har ju sedan tonåren cyklat och gått mycket och har då ganska bra benstyrka redan.

    En del går på dessa pass för att forma just ben, rumpa, lår. Själv så behöver jag inte de egentligen då detta område är enligt mig själv det som jag är mest nöjd med på min kropp. Men det är ju ändå bra att träna så man bibehåller sin styrka i benen. Plus att det hjälper till att förbränna fett. Sen var det dessutom kul med :)
    Det har du absolut rätt i, det är ändå bra att träna dem musklerna. Du förbränna inte bara extra fett, utan olika övingar tränar olika muskler på samma kroppsdel eller tränar samma muskler på olika sätt. Och det är ju aldrig fel med variation.
    Det måste kännas bra att märka att du klarar svårare motstånd - bra jobbat! Snart använder du det svåraste bandet.
    September1518 skrev 2021-08-27 10:07:43 följande:

    Så efter att ha stått på i princip samma vikt i 3 veckor drog det helt plötsligt iväg med 400 g. Men jag har skött kosten helt enligt planen med nån macka och onyttig måltid ibland bara. Jag har känt magen växa och även brösten har blivit rätt mycket större. Så denna vecka kan jag med säkerhet säga att åtminstone det mesta av viktuppgången är graviditeten.

    66,3 idag! Hoppas på att kunna hålla mig under 66,5 i ett par veckor till genom att äta rätt och bra. Men vi får se :) Promenerar och gymmar flera dagar i veckan, äter helt ok så känns verkligen som att jag gör vad jag kan nu :D


    Haha, jag skrattade när jag läste att du nu tycker 400g är motsvarande med att det drar iväg, när du hade ett limit på 500g/veckan Skrattande Fast det är klart att det känns mycket nu, eftersom det stod stilla i flera veckor.
    S
    å länge du äter bra och motionera vet du att det är bra som det är, oavsett hur mycket eller lite du går upp!
    Hur g
    år det annars? Fortfarande inga problem som under din tidigare graviditet?
  • Anonym (Stegr­äknare­n)
    Fri 27 Aug 2021 18:24

    Haha, jag säckade ihop igår em, fick gå hem och sova pga början av veckan.  Tant börjar bli gammal! Fast jag misstänker att det var efterdyningen av skum mat på resan, fick ju först öka medicinering och sen dra ner igen.

    Men nu har jag ätit lagom mycket hela veckan och varit på gymmet nyss så det känns heeelt okej inför helgen. 

    Ack så underbart att ha tränat en fredagkväll, när man knappt orkade.
    Men det känns ju så förbannat bra efteråt! Skål

Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)