• Anonym (Viktigt)

    Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)

    Skapar nu en ny vikt och träningsinlägg, för de som vill fortsätta haka på, från midsommartråden samt givetvis nya som vill vara med.

    Lägger upp min startvikt för denna omgång imorgon.

    Dags att åter igen peppa varandra till våra mål :)

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)
  • September1518
    Anonym (Frun) skrev 2021-09-14 08:45:51 följande:

    Tack! Samma vikt idag, gick en långpromenad och några kortare med hunden. Blev aldrig ordentlig styrka igår.

    Har redan så otroligt mycket känslor inför lördag och vigseln.

    Jag går nu minst 10000 steg om dagen, förra veckan blev det mellan 15-17000. Tycker du att jag borde öka promenaderna ännu mer?


    Då har du verkligen kommit ut ordentligt idag, jättebra :D Spännande! Förstår om det känns nervöst men kommer bli en fantastisk dag.

    Låter som att du promenerar riktigt ordentligt, jätteduktig! Fortsätt så tycker jag :D
  • September1518
    Anonym (rita) skrev 2021-09-14 10:19:31 följande:

    82.6 kg idag, dvs -1.2 sedan i onsdags. Är mycket glad och nöjd över det. :) Det enda som grämer mig just nu är att jag inte kommer igång med min träning. Jag har varit så dålig på det och det känns som att jag knappt rör mig över huvud taget just nu. Det är ju så mycket skönare att ligga i soffan på kvällen och titta på serier... 


    Woho vad roligt!! Grymt bra jobbat :D Det är en tuff tröskel att ta sig över när man kommer av sig med träningen. Man blir så hemskt seg och bekväm. Tror det enda som gäller är att bara göra det. Skit i hur trött du är och hur skön soffan känns eller hur spännande serien är. Bara bestäm dig att imorgon kl ?? SKA du träna, då gör du det bara. Även om det är 15 min framför TVn eller en långpromenad. Just do it!! Sen fortsätter du så ett par, tre veckor och ser om det har blivit mer av en vana och känns lättare.
  • Anonym (neråt!)
    Anonym (Frun) skrev 2021-09-13 08:05:41 följande:

    65,5 imorse.

    Trodde jag hade gått ner något och det beror nog på att jag är hungrig ganska mycket.

    Men ser jag tillbaka på helgen så var vi på kalas i lördags och åt godsaker då + middag på kvällen.

    En rejäl frukost igår och inte lika mycket motion i helgen. Ändå känns det helt okej, nu tillbaka till vardagen och dessutom mer motion. Ska försöka att lägga till lite mer styrketräning hemma.

    Ja, så får det bli. Kämpa på ni andra också!


    Det är normalt att det går upp och ner hela tiden, när man väger sig varje dag, var inte för orolig för det. Hur har det sett utt resten av veckan?
    September1518 skrev 2021-09-14 08:37:50 följande:
    Jag har faktiskt tagit undan vågen själv nu. Det är bara gammal vana som gör att jag ställer mig på vågen så fort jag ser den. Vill jag väga mig nu så står den i garderoben och jag hinner tänka efter. Får se hur det går och när jag väger mig igen. Hittills har det fortsatt stadigt uppåt med halvdålig kost så nu skärper jag mig igen på alla plan.

    Jag förstår, trist att det inte finns plats. Du är så duktig som håller igång ändå! :D
    Hoppas det går bra! Du är ju egentligen så bra på att äta nyttig, har du mått dålig och det är därför det blev dålig mat igen? 
    Anonym (Frun) skrev 2021-09-14 08:45:51 följande:
    Tack! Samma vikt idag, gick en långpromenad och några kortare med hunden. Blev aldrig ordentlig styrka igår.

    Har redan så otroligt mycket känslor inför lördag och vigseln.

    Jag går nu minst 10000 steg om dagen, förra veckan blev det mellan 15-17000. Tycker du att jag borde öka promenaderna ännu mer?
    Jag tycker man kan knappt promenera för mycket ;) Det är utmärkt med ett bestämmt mål som du har (minst 10000 steg) och så kan du ju ser hur lätt det går att uppnå och om du känner att det inte är svårt kan du ju höja målet lite.
    Anonym (rita) skrev 2021-09-14 10:19:31 följande:

    82.6 kg idag, dvs -1.2 sedan i onsdags. Är mycket glad och nöjd över det. :) Det enda som grämer mig just nu är att jag inte kommer igång med min träning. Jag har varit så dålig på det och det känns som att jag knappt rör mig över huvud taget just nu. Det är ju så mycket skönare att ligga i soffan på kvällen och titta på serier... 


    Vad underbart! Så kul att det fortfarande går så snabbt. 
    September1518 skrev 2021-09-14 19:53:17 följande:
    Jättebra, då är du tillbaka igen! :D Yes peppa för nästa vecka! Hoppas på ett stort tapp då. Kul att alla mätinstrument tycks gå åt rätt håll nu. Hur många cm har du tappat runt midjan än så länge?
    Jag har inte börjat mäta mig när jag började gå ner i februari, där vågen stod på 96,6kg, för jag gicj ner förra året från ca. 96 till ca. 86kg och sedan blev frustrerad (jag jobbade mest med träning då, inte så mycket med maten, överdrev träningen, fick problem med knäet, behövde ta en paus, blev omotiverad ....) och stoppade i mig så mycket skräp att jag gick upp 10kg igen på mindre än 4 månader. 
    Så jag denna omgången började jag mäta mig när jag nått min "gammal" vikt på 86kg. Fast man kan ju antar att mina mått förra året när jag vägde mer var ungefär lika som detta året. Jag började mäta förra året när jag vägde 95kg, då låg jag på 96cm rund midjan och 120cm rund höften (jag mäter rund höftbenet, inte rumpan). När jag började igen detta året vid 86,8kg (det var i maj) blev det 90cm och 115cm. Denna veckan 82cm och 105cm. 





  • Anonym (Frun)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-09-16 08:18:07 följande:

    Det är normalt att det går upp och ner hela tiden, när man väger sig varje dag, var inte för orolig för det. Hur har det sett utt resten av veckan?

    Jag tycker man kan knappt promenera för mycket ;) Det är utmärkt med ett bestämmt mål som du har (minst 10000 steg) och så kan du ju ser hur lätt det går att uppnå och om du känner att det inte är svårt kan du ju höja målet lite.


    Viktmässigt har det inte hänt speciellt mycket faktiskt, jag äter ju men tycker inte speciellt mycket och går ofta och lägger mig hungrig.

    Stegen har legat mellan 15-18000 alla dagar i veckan. Det regnar endel idag så får knappast med hunden ut, men ska försöka komma ut på en läng iallafall som ligger på ca 8000 steg.

    Magen känns trots allt lite tajtare och ingen större förändring lär ske till på lördag.

    Men jag fortsätter att promenera och jobba med vikten, har ju fortfarande det stora bröllopet nr 2 på ingång :)
  • September1518
    Anonym (neråt!) skrev 2021-09-16 08:18:07 följande:

    Hoppas det går bra! Du är ju egentligen så bra på att äta nyttig, har du mått dålig och det är därför det blev dålig mat igen? 

    Jag har inte börjat mäta mig när jag började gå ner i februari, där vågen stod på 96,6kg, för jag gicj ner förra året från ca. 96 till ca. 86kg och sedan blev frustrerad (jag jobbade mest med träning då, inte så mycket med maten, överdrev träningen, fick problem med knäet, behövde ta en paus, blev omotiverad ....) och stoppade i mig så mycket skräp att jag gick upp 10kg igen på mindre än 4 månader. 

    Så jag denna omgången började jag mäta mig när jag nått min "gammal" vikt på 86kg. Fast man kan ju antar att mina mått förra året när jag vägde mer var ungefär lika som detta året. Jag började mäta förra året när jag vägde 95kg, då låg jag på 96cm rund midjan och 120cm rund höften (jag mäter rund höftbenet, inte rumpan). När jag började igen detta året vid 86,8kg (det var i maj) blev det 90cm och 115cm. Denna veckan 82cm och 105cm. 


    Nä det har bara varit en del firanden som spiller över på andra dagar med för mycket tid mat. Känner mig seg, känner av sämre kost. Måste komma ut och gå mer tror jag.

    Juste! Ja du kan nog utgå från att måtten låg på typ samma vid samma vikt. Åh vad kul! Stor förändring :D Bra jobbat! Även när vikten inte ändras tightas säkert kroppen till.
  • Anonym (neråt!)
    Anonym (Frun) skrev 2021-09-16 08:42:38 följande:
    Viktmässigt har det inte hänt speciellt mycket faktiskt, jag äter ju men tycker inte speciellt mycket och går ofta och lägger mig hungrig.

    Stegen har legat mellan 15-18000 alla dagar i veckan. Det regnar endel idag så får knappast med hunden ut, men ska försöka komma ut på en läng iallafall som ligger på ca 8000 steg.

    Magen känns trots allt lite tajtare och ingen större förändring lär ske till på lördag.

    Men jag fortsätter att promenera och jobba med vikten, har ju fortfarande det stora bröllopet nr 2 på ingång :)
    Duktig du är med alla dina steg! Hoppas du hade en underbart bröllop (nr. 1) i helgen!
    September1518 skrev 2021-09-19 15:24:08 följande:
    Nä det har bara varit en del firanden som spiller över på andra dagar med för mycket tid mat. Känner mig seg, känner av sämre kost. Måste komma ut och gå mer tror jag.

    Juste! Ja du kan nog utgå från att måtten låg på typ samma vid samma vikt. Åh vad kul! Stor förändring :D Bra jobbat! Även när vikten inte ändras tightas säkert kroppen till.
    Firande igen? Tänkte du var klar med det efter sommaren Skrattande Men det är ju också kul när det finns mycket att fira! Nu får du göra som du gjort under tidigare tillfällen och gå tillbaka till nyttig mat och motion - det fixar du!
    Hur går det annars med graviditeten?

  • September1518
    Anonym (neråt!) skrev 2021-09-20 08:52:17 följande:

    Firande igen? Tänkte du var klar med det efter sommaren  Men det är ju också kul när det finns mycket att fira! Nu får du göra som du gjort under tidigare tillfällen och gå tillbaka till nyttig mat och motion - det fixar du!

    Hur går det annars med graviditeten?


    Jo det var väl exakt det jag tänkte med men så dök det här upp som jag inte alls haft i åtanke och då blev det flera dagar dålig mat. Har så svårt att sluta när jag väl börjat så blev fler dagar än jag tänkt. Är väldigt trött hela tiden och känner mig ofta småsugen på något och har börjat småäta lite mycket igen nu. Har även känt mig rätt deppig så tror till viss del att det är tröstätning :(
  • September1518
    Anonym (neråt!) skrev 2021-09-20 08:52:17 följande:

    Firande igen? Tänkte du var klar med det efter sommaren  Men det är ju också kul när det finns mycket att fira! Nu får du göra som du gjort under tidigare tillfällen och gå tillbaka till nyttig mat och motion - det fixar du!

    Hur går det annars med graviditeten?


    Jo det var väl exakt det jag tänkte med men så dök det här upp som jag inte alls haft i åtanke och då blev det flera dagar dålig mat. Har så svårt att sluta när jag väl börjat så blev fler dagar än jag tänkt. Är väldigt trött hela tiden och känner mig ofta småsugen på något och har börjat småäta lite mycket igen nu. Har även känt mig rätt deppig så tror till viss del att det är tröstätning :(
  • Anonym (Frun)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-09-20 08:52:17 följande:

    Duktig du är med alla dina steg! Hoppas du hade en underbart bröllop (nr. 1) i helgen!


    Tack det var verkligen så mycket bättre än jag någonsin kunnat tänka mig! Vi åt god mat och drack rejält med alkohol så nu kan jag köra vidare igen :)
  • Anonym (Viktigt)

    Kul att tråden fortfarande är vid liv :) Tyvärr har jag inte varit så aktiv här inne.

    Inte många dagar kvar till 1 oktober. Har bestämt mig för att inte väga mig förrän då och har medvetet hållit mig från vågen ett tag nu.

    Igår var jag på ett svettigt träningspass med koordination, som inte är min starka sida alla gånger.

Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)