• Anonym (Vikti­gt)
    Wed 30 Jun 2021 10:31
    12204 visningar
    429 svar
    429
    12204

    Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)

    Skapar nu en ny vikt och träningsinlägg, för de som vill fortsätta haka på, från midsommartråden samt givetvis nya som vill vara med.

    Lägger upp min startvikt för denna omgång imorgon.

    Dags att åter igen peppa varandra till våra mål :)

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)
  • Anonym (neråt­!)
    Tue 21 Sep 2021 09:52
    September1518 skrev 2021-09-20 12:50:33 följande:
    Jo det var väl exakt det jag tänkte med men så dök det här upp som jag inte alls haft i åtanke och då blev det flera dagar dålig mat. Har så svårt att sluta när jag väl börjat så blev fler dagar än jag tänkt. Är väldigt trött hela tiden och känner mig ofta småsugen på något och har börjat småäta lite mycket igen nu. Har även känt mig rätt deppig så tror till viss del att det är tröstätning :(
    Jag kan förstå dig, att det är svårt att sluta med det onyttiga när man fick fuska en dag. Varför ska det vara så svårt Rynkar på näsanVet du varför du är deppig?
    Anonym (Frun) skrev 2021-09-20 15:46:09 följande:
    Tack det var verkligen så mycket bättre än jag någonsin kunnat tänka mig! Vi åt god mat och drack rejält med alkohol så nu kan jag köra vidare igen :)
    Hjärta
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-09-21 09:25:05 följande:

    Kul att tråden fortfarande är vid liv :) Tyvärr har jag inte varit så aktiv här inne.

    Inte många dagar kvar till 1 oktober. Har bestämt mig för att inte väga mig förrän då och har medvetet hållit mig från vågen ett tag nu.

    Igår var jag på ett svettigt träningspass med koordination, som inte är min starka sida alla gånger.


    Jag undrade var du håller hus Glad Hur gick det med konditionspasset?


  • Anonym (neråt­!)
    Tue 21 Sep 2021 09:53

    76,7kg blev det idag, 0,4kg mindre än förra veckan. Det går långsamt, med det går åtminstone åt rätt håll. 1,9kg kvar till en normal BMI.

  • Anonym (Vikti­gt) Trådstartaren
    Tue 21 Sep 2021 10:17
    Anonym (neråt!) skrev 2021-09-21 09:52:14 följande:

    Jag undrade var du håller hus  Hur gick det med konditionspasset?


    Jo, men det gick bra :) Har ganska så bra kondition så just den biten är inga problem. Koordination är värre men försöker hänga med så gott man kan på den fronten.????
  • Anonym (neråt­!)
    Tue 21 Sep 2021 11:04
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-09-21 10:17:28 följande:
    Jo, men det gick bra :) Har ganska så bra kondition så just den biten är inga problem. Koordination är värre men försöker hänga med så gott man kan på den fronten.????
    Oi, jag menade koordination, inte kondition Skäms
  • Anonym (Vikti­gt) Trådstartaren
    Tue 21 Sep 2021 11:32
    Anonym (neråt!) skrev 2021-09-21 11:04:09 följande:

    Oi, jag menade koordination, inte kondition 


    Nästan samma sak :P

    Blev en spontanbokning här nu, BRL pass (ben,rumpa, lår) så strax dra iväg :)

    Roliga är att det är just de områden på min kropp som jag själv inte har något problem med. Som jag är mest nöjd med. Samtidigt är det ju ändå bra träning då det bränner fett i resten av kroppen plus att man blir starkare i benen.
  • Anonym (Jo)
    Tue 21 Sep 2021 21:41
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-09-21 09:25:05 följande:
    Kul att tråden fortfarande är vid liv :) Tyvärr har jag inte varit så aktiv här inne.
    Inte många dagar kvar till 1 oktober. Har bestämt mig för att inte väga mig förrän då och har medvetet hållit mig från vågen ett tag nu.
    Igår var jag på ett svettigt träningspass med koordination, som inte är min starka sida alla gånger.
  • Fri 24 Sep 2021 13:20
    Anonym (neråt!) skrev 2021-09-21 09:52:14 följande:
    Jag kan förstå dig, att det är svårt att sluta med det onyttiga när man fick fuska en dag. Varför ska det vara så svårt Rynkar på näsanVet du varför du är deppig?


    Nej men det hör nog till lite med hormoner men det är inte mindre jobbigt för det. Har varit trött och har ont och träningen har blivit lidande. Kost och träning går i ett så allt känns lite sådär just nu. Visst är det svårt! Men jag försöker skärpa mig och köra en omstart men än så länge blir det bara frustration över att jag inte lyckas. Hos barnmorskan senast hade jag gått upp 6 kg sen start, då i vecka 23+3. Antar att jag får glädja mig över att det inte var mer. Önskar bara att det inte vore så förskräckligt svårt att välja bort allt det onyttiga och överäta/tröstäta.
  • Fri 24 Sep 2021 13:20
    Anonym (neråt!) skrev 2021-09-21 09:53:27 följande:

    76,7kg blev det idag, 0,4kg mindre än förra veckan. Det går långsamt, med det går åtminstone åt rätt håll. 1,9kg kvar till en normal BMI.


    Gud så nära nu!! Långsamt men snart där, bra jobbat :)
  • Anonym (Stegr­äknare­n)
    Fri 24 Sep 2021 20:05

    Hrmph...har både tagit tillbaka kontrollen, tappat den igen under PMS-dagarna och sen dessutom stukat foten förra helgen. Rejält.

    Så nu lär det inte bli nåt springa på ett tag.

    Jaja, jag firade det med broccoli och sallad till lunch idag. Obestämd

  • Anonym (neråt­!)
    Mon 27 Sep 2021 09:10
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-09-21 11:32:09 följande:
    Nästan samma sak :P

    Blev en spontanbokning här nu, BRL pass (ben,rumpa, lår) så strax dra iväg :)

    Roliga är att det är just de områden på min kropp som jag själv inte har något problem med. Som jag är mest nöjd med. Samtidigt är det ju ändå bra träning då det bränner fett i resten av kroppen plus att man blir starkare i benen.
    Haha, ja, åtminstone stavningen är ju nästan samma Skrattande
    Rätt har du - kör dina BRL, även om du är nöjd med den delen av kroppen. Det är alltid bra med fler muskler och om det är fet du vill förbränna kvittar det ju vilka kroppsdelar du tränar, för man kan ju ändå inte punktförbränna fet. 
    September1518 skrev 2021-09-24 13:20:24 följande:
    Nej men det hör nog till lite med hormoner men det är inte mindre jobbigt för det. Har varit trött och har ont och träningen har blivit lidande. Kost och träning går i ett så allt känns lite sådär just nu. Visst är det svårt! Men jag försöker skärpa mig och köra en omstart men än så länge blir det bara frustration över att jag inte lyckas. Hos barnmorskan senast hade jag gått upp 6 kg sen start, då i vecka 23+3. Antar att jag får glädja mig över att det inte var mer. Önskar bara att det inte vore så förskräckligt svårt att välja bort allt det onyttiga och överäta/tröstäta.
    Tyvärr blir det så ibland Rynkar på näsan  Hoppas det går bättre snart Hjärta
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2021-09-24 20:05:59 följande:

    Hrmph...har både tagit tillbaka kontrollen, tappat den igen under PMS-dagarna och sen dessutom stukat foten förra helgen. Rejält.

    Så nu lär det inte bli nåt springa på ett tag.

    Jaja, jag firade det med broccoli och sallad till lunch idag. Obestämd


    Nej, inte du med! Det verkar som en dålig vecka för flera här Rynkar på näsan Stå ut, snart går det uppåt igen!


Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)