• Fri 2 Jul 2021 14:53
    2723 visningar
    5 svar
    5
    2723

    Hur gör man?

    Fick åtkomst till en potentiell riktigt nice och skön arbetsplats som praktikant och vill verkligen visa min uppskattning till han som fixade praktik platsen till mig har sagt tack men vill göra något extra dock vill jag inte heller framstå som att jag smörar eftersom han är min överrordnad på arbetsplatsen hur skall man göra?

  • Svar på tråden Hur gör man?
  • Fri 2 Jul 2021 14:56
    #1
    +2

    Gör ett bra jobb, det är det bästa sättet att tacka personen.

  • Kusine­n
    Fri 2 Jul 2021 15:28
    #2
    +1

    Håller med föregående om att anstränga dig för att ta tillvara chansen på bästa sätt och lära dig så mycket som möjligt är bästa tacken. Då kommer det kännas bra för den som fixade praktiken att ha rekommenderat dig.

    Sen är det aldrig fel att bjuda arbetskamraterna på fika eller en blombukett när du avslutar praktiken - alla arbetskamrater då, inte bara den som fixade praktikplatsen.

  • Kusine­n
    Fri 2 Jul 2021 15:29
    #3
    +1
    Kusinen skrev 2021-07-02 15:28:31 följande:

    Håller med föregående om att anstränga dig för att ta tillvara chansen på bästa sätt och lära dig så mycket som möjligt är bästa tacken. Då kommer det kännas bra för den som fixade praktiken att ha rekommenderat dig.

    Sen är det aldrig fel att bjuda arbetskamraterna på fika eller en blombukett när du avslutar praktiken - alla arbetskamrater då, inte bara den som fixade praktikplatsen.


    Jag menar förstås en blombukett till arbetsplatsen, inte till varje enskild anställd :)
  • Fri 2 Jul 2021 17:25
    #4
    Kusinen skrev 2021-07-02 15:28:31 följande:

    Håller med föregående om att anstränga dig för att ta tillvara chansen på bästa sätt och lära dig så mycket som möjligt är bästa tacken. Då kommer det kännas bra för den som fixade praktiken att ha rekommenderat dig.

    Sen är det aldrig fel att bjuda arbetskamraterna på fika eller en blombukett när du avslutar praktiken - alla arbetskamrater då, inte bara den som fixade praktikplatsen.


    Just ja riktigt nice tips! Ett bra utfört  jobb är också faktiskt det bästa sättet.
    Mortiscia80 skrev 2021-07-02 14:56:12 följande:

    Gör ett bra jobb, det är det bästa sättet att tacka personen.


  • Thu 2 Dec 2021 14:02
    #5

    Du kan ju börja med att använda punkt. 

    Men utöver det så kanske han skulle uppskatta en bukett rosor eller en fin middag. Om du är singel kan du ju alltid bjuda ut honom på en dejtFlört

Svar på tråden Hur gör man?