• mamma8212

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

    Vore kul om vi var fler!

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • ZTE

    Hej!

    Jag är 35 o vill gärna ha ett tredje barn.

    Jag o min sambo är inne på femte försöket att bli med barn. Har också haft lätt att bli gravid med mina andra två men känns som att det kommer ta tid för en tredje!

    Jag hade äl den 2/7 så väntar ivrigt på att få testa men vill inte testa för tidigt denna gången.

    Hur länge har ni försökt bli gravida?

  • mamma8212
    ZTE skrev 2021-07-07 08:28:30 följande:

    Hej!

    Jag är 35 o vill gärna ha ett tredje barn.

    Jag o min sambo är inne på femte försöket att bli med barn. Har också haft lätt att bli gravid med mina andra två men känns som att det kommer ta tid för en tredje!

    Jag hade äl den 2/7 så väntar ivrigt på att få testa men vill inte testa för tidigt denna gången.

    Hur länge har ni försökt bli gravida?


    Det blir tredje riktiga försöket denna månaden, fick precis mens. :) Så jag har bim i början av augusti nästa gång!
  • ZTE

    Håller tummarna att det snart tar för er :)

    Hade du några gravtecken de sista graviditeterna?

    Jag har aldrig haft några tecken utan alltid utebliven mens men denna gången känner man riktigt efter om det skulle kunna vara en liten i magen.

    Väntan är så dryg innan man kan ta gravtest.

    Får jag fråga hur gamla dina barn är?

    Mina är 13 o 5.

  • Anonym (Babymakeing)

    Hej!


    Är 36 och försöker få till ett syskon till vårt troll. Har försökt sedan i augusti/ september förra året så allt börjar kännas rätt hopplöst nu. Varit gravid 2 gånger under tiden med 1 tidigt mf och ett sent avbrytande pga grava missbildnigar. så har trots allt varit gravid i nästan 6 månader under året men vad hjälper det när man är tillbaka på noll igen? 


    Förlåt för negativ energi :( Men hade så hoppats på att det skulle ha tagit sig denna månaden så kom mensen och då blir jag alltid extra ledsen och ser det mesta i svart. Bim 30/7.

  • Rårakan

    Hej! Jag är gärna med i gruppen:). Är 36 år och jobbar på barn nr 3. Har två stora barn innan som är 9 och 12 och nu hoppas jag och mannen på en till.

    Hade jättelätt att bli gravid med första barnen och när vi började försöka i januari i år så blev jag gravid direkt. Tyvärr blev det missfall i v 13? efter det har jag haft mens 2 gånger och nu på söndag är det BIM men jag tror inte det blivit ngt den här månaden tyvärr.

    Lycka till alla!!!

  • Rårakan
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-07-07 14:38:00 följande:

    Hej!

    Är 36 och försöker få till ett syskon till vårt troll. Har försökt sedan i augusti/ september förra året så allt börjar kännas rätt hopplöst nu. Varit gravid 2 gånger under tiden med 1 tidigt mf och ett sent avbrytande pga grava missbildnigar. så har trots allt varit gravid i nästan 6 månader under året men vad hjälper det när man är tillbaka på noll igen? 

    Förlåt för negativ energi :( Men hade så hoppats på att det skulle ha tagit sig denna månaden så kom mensen och då blir jag alltid extra ledsen och ser det mesta i svart. Bim 30/7.


    Känner igen mig i det du skriver om att vara tillbaka på ruta 1. Av den totala tiden vi försökt bli med barn har jag varit gravid typ hälften. Fick mf i v 13 och det var en chock. Man tror ju att det ska vara lite safe då. Hade sett hjärtat slå i v 8. Men men?

    Tror vi kan ta lite negativ energi, är säkert fler som känner igen sig. Min upplevelse efter missfallet är att det är väldigt tyst runtomkring, dvs få som frågar hur det är eller hör av sig, så då kan ju det vara skönt att få skriva hur man känner här på FL.
  • mamma8212
    ZTE skrev 2021-07-07 13:16:51 följande:

    Håller tummarna att det snart tar för er :)

    Hade du några gravtecken de sista graviditeterna?

    Jag har aldrig haft några tecken utan alltid utebliven mens men denna gången känner man riktigt efter om det skulle kunna vara en liten i magen.

    Väntan är så dryg innan man kan ta gravtest.

    Får jag fråga hur gamla dina barn är?

    Mina är 13 o 5.


    Nej, inga symtom alls. Så jag har aldrig känt på mig att jag är gravid, jag har bara testat på bim :) Mina stora är 11 (tvillingar) och lillebror fyller snart 4. Alla blev till på andra försöket, så tankarna kommer ju att ngt är fel nu.. fast jag vet att tre ggr egentligen inte är nånting. Men jag blir stressad.
  • mamma8212
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-07-07 14:38:00 följande:

    Hej!

    Är 36 och försöker få till ett syskon till vårt troll. Har försökt sedan i augusti/ september förra året så allt börjar kännas rätt hopplöst nu. Varit gravid 2 gånger under tiden med 1 tidigt mf och ett sent avbrytande pga grava missbildnigar. så har trots allt varit gravid i nästan 6 månader under året men vad hjälper det när man är tillbaka på noll igen? 

    Förlåt för negativ energi :( Men hade så hoppats på att det skulle ha tagit sig denna månaden så kom mensen och då blir jag alltid extra ledsen och ser det mesta i svart. Bim 30/7.


    Åh så jobbigt, du har all rätt att känna dig och vara negativ.

    Ibland måste man få vara det. Jag blir nedslagen efter två minus på stickan.. Men känns verkligen som att inte kommer hända ngt denna gången.
  • lottizm

    Jag är gärna också med! Blir 37 i år, har två söner som är snart 15 och 11. Ny partner som inte har barn men vill ju gärna ha. Femte försöket nu? hade som flera av er andra lätt att bli gravid med de stora barnen och blir väldigt nojig och stressad nu. Håller verkligen tummarna för er allihopa!

  • ZTE

    Tycker att man ska kunna få skriva av sig vad man tycker o tänker o bra då att FL finns så man kan prata om sina känslor, både positiva o negativa. Det finns alltid någon som är i liknande sits o behöver skriva av sig.

    Samma för mig, jag blev jätte lätt gravid med mina 2 men känns som att det kommer ta lång tid innan det tar sig med den 3e :(

    Hur gamla är era män? Min man är 44.

    Jag hoppas vi alla får ett plus snart, håller tummar o tår!!

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida