• Anonym (Trött­nar)
    Wed 7 Jul 2021 19:04
    2177 visningar
    34 svar
    34
    2177

    Tröttar man på älskare älskarinna

    Något jag funderat på är att alla här som har älskare och älskarinnor. Agerar på känslan, förälskar sig och inte blir påkomna. Väljer stanna med maken och makan. Blir ni inte trötta på älskaren och älskarinnan efter förälskelsefasen typ 3 år? Det kan väl knappast bli mer långvarigt än så?

  • Svar på tråden Tröttar man på älskare älskarinna
  • Anonym (Chris­tel)
    Wed 7 Jul 2021 19:10
    #1
    Anonym (Tröttnar) skrev 2021-07-07 19:04:16 följande:

    Något jag funderat på är att alla här som har älskare och älskarinnor. Agerar på känslan, förälskar sig och inte blir påkomna. Väljer stanna med maken och makan. Blir ni inte trötta på älskaren och älskarinnan efter förälskelsefasen typ 3 år? Det kan väl knappast bli mer långvarigt än så?


    Så var det för mig i alla fall. Tröttnade när förälskelsefasen klingat av? och det tog ganska precis 3 år.
  • Anonym (A)
    Wed 7 Jul 2021 19:11
    #2

    Svårt att säga.

  • Anonym (123)
    Wed 7 Jul 2021 19:17
    #3
    +2

    Vad får dig att tro att det är antingen eller?
    Givetvis handlar det om både och. man vill äta kakan och ha den kvar, knulla både sin partner och andra.

    När man tröttnat på en älskarinna så skaffar man sig en ny, finns ju alltid ngån naiv stackare som går på skitsnacket.

  • Anonym (Intre­sserad­)
    Wed 7 Jul 2021 21:06
    #4

    3 år förälskelsefas låter länge. Är det vedertaget? Jag tycker den där första stormande känslan, nästan som en besatthet går över efter ca 1 år. Och då antingen fördjupas kärleken och vänskapen eller så är den över.

  • Anonym (Trött­nar) Trådstartaren
    Wed 7 Jul 2021 21:17
    #5
    Anonym (Christel) skrev 2021-07-07 19:10:01 följande:

    Så var det för mig i alla fall. Tröttnade när förälskelsefasen klingat av? och det tog ganska precis 3 år.


    Och hur blev relationen när du tröttnat
  • Anonym (Trött­nar) Trådstartaren
    Wed 7 Jul 2021 21:18
    #6
    Anonym (Intresserad) skrev 2021-07-07 21:06:42 följande:

    3 år förälskelsefas låter länge. Är det vedertaget? Jag tycker den där första stormande känslan, nästan som en besatthet går över efter ca 1 år. Och då antingen fördjupas kärleken och vänskapen eller så är den över.


    Ja det är vad förälskelser Max varar i
  • Anonym (Chris­tel)
    Wed 7 Jul 2021 21:47
    #7
    Anonym (Tröttnar) skrev 2021-07-07 21:17:43 följande:

    Och hur blev relationen när du tröttnat


    Det rann ut i sanden. Slutade höra av mig och var mer neutral när han tog kontakt.
  • Anonym (...)
    Wed 7 Jul 2021 22:10
    #8

    Har läst om många här på fl som haft älskare/älskarinna bra mycket längre än så.

    Själv har jag passerat tre år med två månader...

  • Anonym (Länge­)
    Wed 7 Jul 2021 22:18
    #9

    Jag har haft samma älskarinna i 21år. Lika kåt på henne fortfarande. Flickvänner har kommit och gått men älskarinnan kommer troligtvis vara kvar livet ut. Djup vänskap med det lilla extra.

  • Anonym (Trött­nar) Trådstartaren
    Wed 7 Jul 2021 22:36
    #10
    Anonym (Länge) skrev 2021-07-07 22:18:47 följande:

    Jag har haft samma älskarinna i 21år. Lika kåt på henne fortfarande. Flickvänner har kommit och gått men älskarinnan kommer troligtvis vara kvar livet ut. Djup vänskap med det lilla extra.


    Varflr blir ni

    Inte

    Ett

    Par?
Svar på tråden Tröttar man på älskare älskarinna