• Anonym (Anony­m)
    Sat 10 Jul 2021 22:28
    1615 visningar
    16 svar
    16
    1615

    Produktionssex hur skapar ni lust?

    Hallå där ute, alla ni son har bebisverkstad. Jag känner att det här med produktionssex är psykist påfrestande. Den här månaden har vi haft sex 6 dagar i rad. Men det är mekaniskt. Vi passar in när barnet lagt sig och ofta är vi trötta. Min man är inte ett dugg upphetsad utan känner produktionskrav att han bara ska leverera. Vilket lett till att han har jättesvårt att komma. Han blir hård och jag är äl våt. Så där klaffar vi men han kan inte njuta å säger att han känner inget för han tänker bara mentalt att han måste komma i mig. Och då kan han inte komma och blir slak.

    Och så får vi börja om och jobba upp hans penis....

    Blir rätt jobbigt, psykist. Det är som en lättnad när äl är förbi och vi slipper ha sex på en månad typ.

    Själv känner jag ett pirr att jag gör det för att bli gravid, men blir avtänd när han inte blir upphetsad. Men jag är jättevåt. Den här gången slutade det med att vi fick ge upp på äldagen för han kunde inte komma. Hoppas att de 6 gångerna innan äl har räckt.

    Vi har försökt med olika ställningar, i duschen, i sängen, sexiga underkläder. Han har fått styra takten och ställning mm. Men det är en blockering i huvudet på honom.

    Någon som har tips på vad vi kan hitta på för att liva upp sexlivet igen å få honom att njuta när vi skaffar barn...

    Har vi sex för ofta vid äl. Borde vi testa varannan dag...

    Vill bara maximalt öka chanserna att bli gravid och därför ha så mycket sex det går.

  • Svar på tråden Produktionssex hur skapar ni lust?
  • Sat 10 Jul 2021 22:51
    #1
    +1

    Jag tycker att man ska lägga ner produktionssex.

    Ha oskyddat sex när ni är sugna istället.

    Man blir sugen bara av att veta att man försöker få barn. Produktionssexet förstör all njutning.

  • Sat 10 Jul 2021 23:48
    #2

    Men... är ni inte speciellt sexuella av er eller varför kan ni inte ha regelbundet sex bara?

    När vi skaffade våra kottar hade vi sex regelbundet redan innan. När vi försökte bli med barn hade vi väl sex varannan dag oavsett om det var fertil period eller ej. Är ju mysigt att vara nära och vara intima oavsett liksom..

  • Anonym (Ö)
    Sun 11 Jul 2021 00:06
    #3
    +1

    Precis, ha ett sexliv i stället för produktionssex. Herregud, jag hade aldrig fixat att ha sex igen om det ställdes sån krav på mig. Släpp ägglossningstestet och börja lev för fan.

  • Anonym (Lugnt­)
    Sun 11 Jul 2021 01:08
    #4

    Försök att inte prata så mycket barn och graviditet, händer det så händer det och försök ha sex när ni är sugna istället. Prata inte om ägglossning med honom (typ nu har jag ägglossning och nu måste vi ligga). Alternativt prova något nytt i sängen, "dominant och undergiven", byt roller. Kolla på porr tillsammans? Ha sex utan fokus på att få honom att komma i dig några gånger så det känns mindre pressat till nästa gång.

  • Sun 11 Jul 2021 01:21
    #5

    Ha Ha!!! Har aldrig tidigare hört någon använda begreppet produktionssex. Ett nytt ord för Svenska Akademiens ordlista.

  • Anonym (A)
    Sun 11 Jul 2021 06:59
    #6

    Vadå, lust...? Man har sex för att man ska. Viktigast är att mannen får upp den.

  • Anonym (G)
    Sun 11 Jul 2021 06:59
    #7

    Jag tänker att ni faktiskt skulle kunna skala ner det till varannan dag och tre gånger kring ägglossning?

    I annat fall. Heminsemination?

  • Anonym (Julen­)
    Sun 11 Jul 2021 08:05
    #8

    6 dar i rad är väl inte ens nödvändigt? Vi körde varannan dag under fertila perioden, så det blev ca 3-4 ligg. Funkade jättebra. Hade aldrig klarat en vecka i rad!

  • Anonym (Anna)
    Sun 11 Jul 2021 10:14
    #9
    Anonym (G) skrev 2021-07-11 06:59:29 följande:

    Jag tänker att ni faktiskt skulle kunna skala ner det till varannan dag och tre gånger kring ägglossning?

    I annat fall. Heminsemination?


    Håller med!
  • Anonym (en till)
    Sun 11 Jul 2021 10:35
    #10
    Anonym (Anonym) skrev 2021-07-10 22:28:21 följande:

    Hallå där ute, alla ni son har bebisverkstad. Jag känner att det här med produktionssex är psykist påfrestande. Den här månaden har vi haft sex 6 dagar i rad. Men det är mekaniskt. Vi passar in när barnet lagt sig och ofta är vi trötta. Min man är inte ett dugg upphetsad utan känner produktionskrav att han bara ska leverera. Vilket lett till att han har jättesvårt att komma. Han blir hård och jag är äl våt. Så där klaffar vi men han kan inte njuta å säger att han känner inget för han tänker bara mentalt att han måste komma i mig. Och då kan han inte komma och blir slak.

    Och så får vi börja om och jobba upp hans penis....

    Blir rätt jobbigt, psykist. Det är som en lättnad när äl är förbi och vi slipper ha sex på en månad typ.

    Själv känner jag ett pirr att jag gör det för att bli gravid, men blir avtänd när han inte blir upphetsad. Men jag är jättevåt. Den här gången slutade det med att vi fick ge upp på äldagen för han kunde inte komma. Hoppas att de 6 gångerna innan äl har räckt.

    Vi har försökt med olika ställningar, i duschen, i sängen, sexiga underkläder. Han har fått styra takten och ställning mm. Men det är en blockering i huvudet på honom.

    Någon som har tips på vad vi kan hitta på för att liva upp sexlivet igen å få honom att njuta när vi skaffar barn...

    Har vi sex för ofta vid äl. Borde vi testa varannan dag...

    Vill bara maximalt öka chanserna att bli gravid och därför ha så mycket sex det går.


    samma här. vi försöker också.

    låste sig för mannen i morse.

    jag red honom istället...

    och liksom styrde.. då släppte hans spänningar..

    och han kom skönt relativt fort.

    varannan dag är tillräckligt!

    super ifrån lever i 5 dagar.
  • Anonym (en till)
    Sun 11 Jul 2021 10:36
    #11

    sperman lever ska det stå :)

  • Anonym (Wow)
    Sun 11 Jul 2021 10:52
    #12

    När jag och sambon började försöka oss på barn bestämde vi oss redan innan att det absolut inte skulle bli någon hets, just av den anledning du beskriver. Min sambo har redan problem med att prestation och stress gör så han slaknar på en gång så jag berättade aldrig när jag hade ägglossning.

    Vi körde på som vanligt, dvs. 1-2 gånger i veckan (oftast en gång, på helgen). Jag lyckades bli gravid på första försöket första gången (tyvärr ett MA) och på andra gången på andra försöket. Jag säger inte detta för att skryta utan för att poängtera att det inte krävs att man kör 6 dagar i veckan.

    Men det låter på er som att ni inte har ett sexliv utöver syftet att avla en avkomma, vilket måste vara riktigt tråkigt. Jag förstår att din man slaknar, när det enda syftet med ert sex är att skaffa barn och inte för att njuta av varandra. Kanske något att fundera över? Om det är så ni vill ha det i framtiden?

  • Anonym (Petra­)
    Sun 11 Jul 2021 11:00
    #13

    Förstår inte det här med att inte berätta för mannen när man har ägglossning. Man är väl två om det, ska kvinnan bära all stress och planera själv. För mig låter det märkligt.

    Med det sagt, för att slippa produktionssex behöver man ligga regelbundet. Man behöver inte ligga varje dag, varannan till var tredje räcker gott och väl. Då kommer ni lyckas nångång.

  • Anonym (Tvåba­rnsmor­)
    Sun 11 Jul 2021 11:05
    #14

    Porr. Vi tittade på porrfilm, då blev maken tillräckligt upphetsad för att glömma att han måste leverera.

  • Anonym (Maja)
    Sun 11 Jul 2021 12:18
    #15

    Vi hade inte produktionssex. Andra barnet blev till under en period då vi medvetet avstod preventivmedel. Vi låg ofta, enbart av lust, min man var alltid den som tog initiativ och han blev hård direkt. Så småningom blev jag gravid igen.

    Tycker produktionssex verkar utmattande och destruktivt för båda.

  • Anonym (Lugnt­)
    Sun 11 Jul 2021 12:38
    #16
    Anonym (Petra) skrev 2021-07-11 11:00:19 följande:

    Förstår inte det här med att inte berätta för mannen när man har ägglossning. Man är väl två om det, ska kvinnan bära all stress och planera själv. För mig låter det märkligt.

    Med det sagt, för att slippa produktionssex behöver man ligga regelbundet. Man behöver inte ligga varje dag, varannan till var tredje räcker gott och väl. Då kommer ni lyckas nångång.


    Känner man stress av att ha koll på ägglossning så skulle jag avråda att ta ägglossningstest och följa appar och temperatur. Känner killen press att "nu måste jag komma i henne för hon har ägglossning" så är det nog bättre att vara tyst om det, även om man är två om det
Svar på tråden Produktionssex hur skapar ni lust?