• Sun 11 Jul 2021 13:48
    1129 visningar
    7 svar
    7
    1129

    Äggröra som på hotell? Hjälp?

    Alltså åh åt en så god äggröra på ett hotell, så gott och smakade typ bara grädde? Knappt ägg? Så god och krämig var den. Inte mycket peppar, inte mycket salt.

    Hur görs ens dessa?? Inte heller torr.. har ni recept förslag?

  • Svar på tråden Äggröra som på hotell? Hjälp?
  • Anonym (Mums)
    Sun 11 Jul 2021 13:55
    #1

    Jag brukar blanda i grädde i äggröran, då blir den riktigt god och krämig.

  • Anonym (F)
    Sun 11 Jul 2021 16:38
    #2

    Grädde är tricket.

  • Sun 11 Jul 2021 21:14
    #3

    Grädde. Mycket grädde. Äkta, inte någon lättvariant. Minst 40%. Typ 2 msk per ägg. Och låg temp på stekpannan och fortfarande nästan rinniga när de är klara.


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Anonym (Också nyfike­n)
    Sun 11 Jul 2021 21:22
    #4
    Aniiee skrev 2021-07-11 21:14:00 följande:

    Grädde. Mycket grädde. Äkta, inte någon lättvariant. Minst 40%. Typ 2 msk per ägg. Och låg temp på stekpannan och fortfarande nästan rinniga när de är klara.


    Bra tips :) tack. Gillar när det är exakt haha. Men behövs det verkligen inte mer än 2 msk per ägg?
  • Anonym (Gordo­n)
    Sun 11 Jul 2021 21:22
    #5

    Jag brukar göra Gordon Ramseys äggröra och den är gudomligt god.

    Den innehåller inte grädde men smör och creme fraishe istället. Finns en video på hur man gör den på Youtube. Jag har aldrig ätit en så god äggröra innan. Den slår till och med hotellröror.

  • Sun 11 Jul 2021 21:34
    #6
    Anonym (Också nyfiken) skrev 2021-07-11 21:22:35 följande:
    Bra tips :) tack. Gillar när det är exakt haha. Men behövs det verkligen inte mer än 2 msk per ägg?
    Nej, det behövs inte mer, men mest för att jag glömde en ingrediens.... smör. massor med smör. 15-20 gram per ägg massor med smör. Men det smöret ligger liksom redan i stekpannan så jag tänkte inte på att ta med den.

    Två matskedar per ägg, förresten, det är mer än en halv deciliter på två ägg.
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Anonym (Också nyfike­n)
    Mon 12 Jul 2021 04:11
    #7
    Aniiee skrev 2021-07-11 21:34:11 följande:

    Nej, det behövs inte mer, men mest för att jag glömde en ingrediens.... smör. massor med smör. 15-20 gram per ägg massor med smör. Men det smöret ligger liksom redan i stekpannan så jag tänkte inte på att ta med den.

    Två matskedar per ägg, förresten, det är mer än en halv deciliter på två ägg.


    Okej tack för svar :) ska prova ikväll
Svar på tråden Äggröra som på hotell? Hjälp?