• Anonym (Häxan har vaknat­)
    Thu 15 Jul 2021 10:32
    43743 visningar
    232 svar
    -2 +13
    232
    43743

    Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.

    Min sambo sedan 11 år har haft en tjejkompis de senaste 3-4 åren. Jag har inte brytt mig.
    I måndags låg hans mobil på bordet, han hade glömt den hemma, jag har inte snokat, har inte hans lösenord, men texten var tillräcklig, det som syntes på skärmen.

    "Jag ligger i sovrummet om du", det var det jag såg på den låsta skärmen.

    Jag tog mitt pick och pack och lämnade det gemensamma hemmet och tillbringade natten på annat håll. Gissa vem som ringde och sms:ade och var orolig för var jag var?
    Ha! Den dumme jäveln trodde att jag skulle svara.

    Ärligt talat så är jag inte speciellt ledsen, bara förbannad över att han inte varit ärlig. Vårt förhållande har i alla år byggt på ärlighet och respekt, tillit och så.

    Uppenbarligen känner jag inte honom, jag har levt i en lögn.

    Tur ändå att jag hade 20 år i bostadskö och att vårt boende inte är ägt av oss. Han kan stå där ensam med en mastodonthyra, lycka till säger jag bara.

    Jag ställde mig i kö till en tvåa med havsutsikt, och gissa vad? Den är min! De ringde från hyresbolaget och jag skriver kontrakt på måndag. Flyttar 1 september.

    Han då? Hur var det nu med den där "kompisen"?
    Jag får ingen vettig förklaring, han varken erkänner eller förnekar. Talar i cirklar. Jag sa till honom att om han vill rentvå sig så visa bara konversationen! Det tog emot att säga det då vi alltid varit noga med det privata, haft en hög integritetsnivå. Ett gemensamt beslut. Men i ett fall som detta, när det lätt kan bevisa hans oskuld OM han vore oskyldig?

    Han kan dra åt helvete och ta fjällan med sig dit. Hon är dessutom sambo, förlovad med två småbarn. Hennes fästman (eller vad det är) är informerad, jag har skrivit PM till honom på Facebook med all information. Hoppas han slänger ut henne, hon kan ju alltid flytta hit när jag dragit.

    Vad vill jag med tråden då?
    Jo, jag har skrivit lite av detta i en annan tråd men känner att jag inte vill fortsätta kapa den tråden.

    Vad fasen ska vi göra med alla idioter som inte kan avsluta det de har innan det ska knullas med "kompisen"?



  • Svar på tråden Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.
  • Anonym (Heja)
    Thu 15 Jul 2021 10:34
    #1

    Bra gjort. Lägenheten låter fantastisk! Lycka till med ditt nya liv. :) 

  • Anonym (45 singel­)
    Thu 15 Jul 2021 10:38
    #2
    +1

    Förstår att man blir förbannad på sveket. Men tycker mig ändå läsa mellan raderna att du är lite lättad och att det kanske känns som du fått en andra chans i livet till nått nytt..

    Grattis till lägenheten och förhoppningsvis en härlig nystart. Snyggt jobbat oavsett.

  • Anonym (Häxan har vaknat­) Trådstartaren
    Thu 15 Jul 2021 10:38
    #3
    +3
    Anonym (Heja) skrev 2021-07-15 10:34:25 följande:

    Bra gjort. Lägenheten låter fantastisk! Lycka till med ditt nya liv. :) 


    Tack!
    Ja, den är underbar. Jag ska köpa en cafémöbel och sitta på balkongen och njuta av havsutsikten. I vinter kan jag se när stormen river havet och njuta av mitt eget sällskap.

    Jag kommer aldrig mer bli sambo, denna lägenhet kostade mig 20 år i kön och den kommer jag aldrig ge upp. Finns inte en man på jorden som skulle få mig att göra det.
  • Anonym (Häxan har vaknat­) Trådstartaren
    Thu 15 Jul 2021 10:41
    #4
    Anonym (45 singel) skrev 2021-07-15 10:38:13 följande:

    Förstår att man blir förbannad på sveket. Men tycker mig ändå läsa mellan raderna att du är lite lättad och att det kanske känns som du fått en andra chans i livet till nått nytt..

    Grattis till lägenheten och förhoppningsvis en härlig nystart. Snyggt jobbat oavsett.


    Du läser in helt rätt. Vi hade inte längre något vidare hett förhållande, men det funkade.
    Han har aldrig klagat, hade han sagt något så kanske vi kunde jobbat upp hettan igen. Attraktionen har alltid funnits ändå. Men han valde att tiga och leka med en tjej i ungefär halva hans egen ålder. Lycka till att bli bonusfarsa i 50-årsåldern till två mindre barn.

    Det lär ju knappast hålla i längden, men jag skiter i vilket.

    Tack, det kommer bli toppen!
  • Anonym (Dahli­a)
    Thu 15 Jul 2021 11:42
    #5

    Jag är glad för din skull att du agerade med kraft.

    Det känns nog betydligt bättre att själv ta beslut än att gå och vänta på att den andra parten eventuellt öppnar truten och lämnar.

    Och det är rätt enkelt om man inte har barn ihop. Jag antar att du/ni inte ville ha barn heller, eftersom ni är i den åldern och inte har barn redan?

    Bygg din borg i ditt nya hem, slicka såren och lev ditt bästa liv så får du se om det dyker upp något bättre vid horisonten. Man kan vara särbo länge, det var min väninna i sex år efter ett tidigare svek. Men till sist blev hon övertygad av en man som jag också bara kan säga att han är en stjärna.

    Hon fick bröstcancer när de hade dejtat i bara några månader och han stod bredvid henne som en lugn klippa i vått och torrt under hela det eländet i drygt två års tid, och nu har de ett otroligt trevligt liv ihop. Han hade precis vuxna barn och hon vill inte ha några så det är perfekt.

    Ta hand om dig!

  • Anonym (M)
    Thu 15 Jul 2021 12:04
    #6
    +2

    Det gav mig en viss tillfredsställelse att läsa din trådstart, TS. Jag har även läst dina inlägg i den andra tråden. Mitt ex var otrogen med en tjejkompis och kollega. Vad ska vi göra med otrogna idioter? Ja, du. Be asen dra åt helvete. Gå vidare. Leva livet. Vilket ju du verkar planera att göra! :) Grattis till nya lägenheten. Den verkar underbar. Sedan kan de otrogna asen sitta på Familjeliv, vilket de ju uppenbarligen gör, och slå knut på sig själva för att försöka försvara sin otrohet.

    Lycka till med ditt nya härliga liv, TS!

  • Anonym (Häxan har vaknat­) Trådstartaren
    Thu 15 Jul 2021 13:53
    #7
    +2
    Anonym (Dahlia) skrev 2021-07-15 11:42:28 följande:

    Jag är glad för din skull att du agerade med kraft.

    Det känns nog betydligt bättre att själv ta beslut än att gå och vänta på att den andra parten eventuellt öppnar truten och lämnar.

    Och det är rätt enkelt om man inte har barn ihop. Jag antar att du/ni inte ville ha barn heller, eftersom ni är i den åldern och inte har barn redan?

    Bygg din borg i ditt nya hem, slicka såren och lev ditt bästa liv så får du se om det dyker upp något bättre vid horisonten. Man kan vara särbo länge, det var min väninna i sex år efter ett tidigare svek. Men till sist blev hon övertygad av en man som jag också bara kan säga att han är en stjärna.

    Hon fick bröstcancer när de hade dejtat i bara några månader och han stod bredvid henne som en lugn klippa i vått och torrt under hela det eländet i drygt två års tid, och nu har de ett otroligt trevligt liv ihop. Han hade precis vuxna barn och hon vill inte ha några så det är perfekt.

    Ta hand om dig!


    Tack, det känns verkligen som att jag gjort rätt.
    Vi har inga gemensamma barn, mina barn är vuxna, så det är bara honom och mig det "drabbar" eller vad man ska säga.

    Sambo blir jag aldrig mer, det vågar jag lova. Jag har fyllt 50 och känner att jag nog ska vara enbo. Möjligtvis om jag träffar någon, vilket jag inte har någon tanke på i nuläget, att jag skulle kunna vara särbo. Men det ligger långt in i framtiden isåfall.

    Skönt för din väninna att hitta ett guldkorn!

    Dock finns det ingen man i världen som skulle få mig att släppa denna drömlägenhet som kostade 20 år i bostadskön.

    Tack!
  • Anonym (Häxan har vaknat­) Trådstartaren
    Thu 15 Jul 2021 13:54
    #8
    Anonym (M) skrev 2021-07-15 12:04:21 följande:

    Det gav mig en viss tillfredsställelse att läsa din trådstart, TS. Jag har även läst dina inlägg i den andra tråden. Mitt ex var otrogen med en tjejkompis och kollega. Vad ska vi göra med otrogna idioter? Ja, du. Be asen dra åt helvete. Gå vidare. Leva livet. Vilket ju du verkar planera att göra! :) Grattis till nya lägenheten. Den verkar underbar. Sedan kan de otrogna asen sitta på Familjeliv, vilket de ju uppenbarligen gör, och slå knut på sig själva för att försöka försvara sin otrohet.

    Lycka till med ditt nya härliga liv, TS!


    Amen to that, och tack!
  • Anonym (man)
    Thu 15 Jul 2021 21:23
    #9

    Jag har kommit på mig att alltför ofta ta männens parti.

    Men i detta fallet så är jag med dig till 100 procent. Jag tycker att du gör helt rätt och att du verkar ha sunt förnuft. Bra gjort!

  • Anonym (Häxan har vaknat­) Trådstartaren
    Thu 15 Jul 2021 21:49
    #10
    Anonym (man) skrev 2021-07-15 21:23:10 följande:

    Jag har kommit på mig att alltför ofta ta männens parti.

    Men i detta fallet så är jag med dig till 100 procent. Jag tycker att du gör helt rätt och att du verkar ha sunt förnuft. Bra gjort!


    Tack, jo jag har gjort rätt. Och han kan ta den där lillflickan (fjällan som är ungefär halva hans ålder) och dra dit pepparn växer.


Svar på tråden Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.