• Wed 21 Jul 2021 22:35
    1578 visningar
    12 svar
    12
    1578

    Vad fick ni för tidiga gravidsymtom?

    Jag har upplevt till och från ont brösten, dem är spända och svullna. Men har även jätteont i nipples eller vad man skall säga. Dem är även styva. Har inte innan känt att brösten känns tunga, då jag knte har speciellt stora bröst. Jag har även fått mer flytningar. Lite illamående på morgnen. Tror ni det kan vara gravid symtom?

  • Svar på tråden Vad fick ni för tidiga gravidsymtom?
  • Anonym (Bibbi­)
    Wed 21 Jul 2021 22:44
    #1

    Hur långt efter BIM är du?

  • Wed 21 Jul 2021 22:45
    #2

    Inget före v.5. Då kom lite molvärk, kissnödig, ökad hunger. Illamåendet kom först v.9 resp 7. Ömma bröst har för min del alltid inneburit att jag inte är gravid. Det kom alltid en vecka efter äl och då visste jag att det var kört. För andra har det varit annorlunda. Ta ett test på BIM.

  • Wed 21 Jul 2021 22:50
    #3

    Vet inte riktigt brukar ha min mens på 4-5 dagar, men fick en blödning för 4 veckor men det var väldigt kort och inte dom min "vanliga" mens. Så antingen typ 1,5 månad eller bara 1 vecka.

  • Wed 21 Jul 2021 22:57
    #4
    Jag är bara jag skrev 2021-07-21 22:45:17 följande:

    Inget före v.5. Då kom lite molvärk, kissnödig, ökad hunger. Illamåendet kom först v.9 resp 7. Ömma bröst har för min del alltid inneburit att jag inte är gravid. Det kom alltid en vecka efter äl och då visste jag att det var kört. För andra har det varit annorlunda. Ta ett test på BIM.


    Var det stor skillnad på dina gravid symtom och dina "symtom" innan mens?
  • Wed 21 Jul 2021 23:02
    #5
    Sojjii skrev 2021-07-21 22:57:02 följande:
    Var det stor skillnad på dina gravid symtom och dina "symtom" innan mens?
    Ja, det går verkligen inte jämföra. Ömma bröst hade jag som sagt alltid före mens, men aldrig som gravid. Den där svullna känslan av att nu kommer nog mensen snart hade jag inte som gravid heller. 
  • Wed 21 Jul 2021 23:08
    #6
    Jag är bara jag skrev 2021-07-21 22:45:17 följande:

    Inget före v.5. Då kom lite molvärk, kissnödig, ökad hunger. Illamåendet kom först v.9 resp 7. Ömma bröst har för min del alltid inneburit att jag inte är gravid. Det kom alltid en vecka efter äl och då visste jag att det var kört. För andra har det varit annorlunda. Ta ett test på BIM.


    Vet inte riktigt brukar ha min mens på 4-5 dagar, men fick en blödning för 4 veckor men det var väldigt kort och inte dom min "vanliga" mens. Så antingen typ 1,5 månad eller bara 1 vecka. Kändes som sagt var inte en riktigt men eftersom den var så kort och min kropp brukar ändå ha ganska lik menslängd
  • Wed 21 Jul 2021 23:10
    #7
    Jag är bara jag skrev 2021-07-21 23:02:47 följande:

    Ja, det går verkligen inte jämföra. Ömma bröst hade jag som sagt alltid före mens, men aldrig som gravid. Den där svullna känslan av att nu kommer nog mensen snart hade jag inte som gravid heller. 


    Hmm, hur långt innan fick du symtomen att "nu kommer den" (mensen)?
  • Wed 21 Jul 2021 23:34
    #8

    Jag fick inga som alls tidiga graviditetssymtom. Dom där "klassiska graviditetssymtomen" får jag alltid innan mens (ca 3-5 dagar innan) som sjukt ömma bröst, illamående, känslig, hungrig, värk, huvudvärk osv osv. Men nu när jag plussade hade jag inte ett enda symtom av dessa, de var de som gjorde mig misstänksam och jag hade en känsla av att jag var gravid, vilket jag va (kanske också önsketänkade? Vad vet jag)

    Nu är jag i vecka 33 och har fått medelstarka symtom först i vecka 30 typ. Vilket jag tyckte var konstigt/läskigt i början tills jag fatta på riktigt att alla graviditeter är olika.

    Hoppas de går bra för dig! :)

  • Anonym (Milla­n)
    Thu 22 Jul 2021 09:22
    #9
    Kvinna1989 skrev 2021-07-21 23:34:15 följande:

    Jag fick inga som alls tidiga graviditetssymtom. Dom där "klassiska graviditetssymtomen" får jag alltid innan mens (ca 3-5 dagar innan) som sjukt ömma bröst, illamående, känslig, hungrig, värk, huvudvärk osv osv. Men nu när jag plussade hade jag inte ett enda symtom av dessa, de var de som gjorde mig misstänksam och jag hade en känsla av att jag var gravid, vilket jag va (kanske också önsketänkade? Vad vet jag)

    Nu är jag i vecka 33 och har fått medelstarka symtom först i vecka 30 typ. Vilket jag tyckte var konstigt/läskigt i början tills jag fatta på riktigt att alla graviditeter är olika.

    Hoppas de går bra för dig! :)


    Håller med. Hade mer "gravidsymptom" när jag inte var gravid. Mitt enda symptom vid min enda graviditet var endast konstant ihållande kraftigt mensvärk i 5 dagar runt och över bim. Sen hade jag en liten svag blödning som bara knappt syntes på pappret 5 dagar innan bim. Bröst, illamående, hungrig och sånt kom senare typ vecka 6-7. Mer flytningar kom typ vecka 12.
  • Anonym (A)
    Thu 22 Jul 2021 09:31
    #10

    Jag blev gravid via IVF så vet inte om mina symptom kan jämföras men jag hade alla mina vanliga pms och mens symptom! Det var en chock när det visade plus då jag var 100% säker på att mensen skulle komma

  • Thu 22 Jul 2021 12:07
    #11
    Sojjii skrev 2021-07-21 23:10:56 följande:
    Hmm, hur långt innan fick du symtomen att "nu kommer den" (mensen)?
    Samma dag mensen kom.
  • Anonym (Lollo­)
    Tue 27 Jul 2021 00:18
    #12

    Runt v5 så var jag väldigt hungrig, hade ömma bröst och kissade oftare än vanligt. Extrem molvärk kom runt v7 men bara fram till v9.

Svar på tråden Vad fick ni för tidiga gravidsymtom?