• Thu 22 Jul 2021 08:39
    823 visningar
    11 svar
    11
    823

    Känns som jag ska gå sönder inombords

    Hej!

    Jag har ett stort ångestmoment i mitt liv som jag vill lösa. Jag som annars är en väldigt lycklig person känner inte den känslan längre, allt på grund av ett par tjejkompisar.

    Jag har under tre år varit tillsammans med min pojkvän. Det har inte varit någon dans på rosor, men vi har utvecklats ihop och nu känner jag mig otroligt lycklig i hans sällskap. När vi lärde känna varandra hängde vi i samma kretsar, vi gick alltid på samma fester och det var så vi lärde känna varandra. Efter ca 1 år tillsammans blev jag utesluten från detta umgänget av hans tjejkompisar. De bjöd alla mina vänner inklusive pojkvän, men inte mig. Detta tog hårt på mig och jag undrade verkligen vad jag gjort för fel, men eftersom jag inte vill ta en rolig kväll ifrån min pojkvän sa jag till honom att gå ändå. Fel av mig att inte konfrontera tjejerna när de väl uteslöt mig, men det gjorde jag iallafall inte tyvärr.

    Jag har fortsatt vara utesluten ur detta gäng sedan tjejerna uteslöt mig och min pojkvän har fortsatt umgås med dem. De flickvänner som dök upp samtidigt som jag har alla blivit en del av gänget, något jag tyckt varit otroligt jobbigt. Min pojkvän har lovat att ta med mig till gänget igen, men det har inte skett. Först tog han mig inte på allvar och nu har det inte funnits några chanser.

    I perioder har jag känt likgiltighet inför att han umgås med tjejerna och hanterat situationen bra, men så är det inte nu längre. Jag önskar jag inte brytt mig, för det finns egentligen ingen anledning men varje gång han är med dem får jag panikattacker. Jag som så sällan fått panikattacker och i princip varit fri från dem i flera år får dem numera ofta. Jag känner mig olycklig både före och efter han umgåtts med dem, i dagar. Jag ligger bara i sängen och gråter. Situationen är helt ohållbar för mitt egna mående och den enda lösningarna jag ser är att göra slut alternativt att han slutar umgås med tjejkompisarna. Alternativ 2 går ju såklart inte, förbjuder jag honom att umgås med tjejkompisarna så kan han inte umgås med sina andra vänner heller då de umgås ihop, men att gör slut får mig att känna sån sorg. Bara tanken får mig att gå sönder inombords. Denna mannen, vi har så roligt ihop och efter några år ihop har vi äntligen lärts oss att överkomma våra olikheter. Vi är ett riktigt bra team samtidigt som jag ser en så tydlig framtid ihop och att känna fjärilar i magen efter mer än tre år, det hittar man ju inte överallt.

    Jag känner mig helt vilsen, vad ska jag göra? Varför känner jag överhuvudtaget såhär? Är det någon av er som kan bidra med perspektiv eller hur ni skulle hanterat min situation? Är min enda lösning att göra slut eller blir det bättre av att härda ut? För min egna skull vill jag inte låta mig må såhär mer.

    Mvh

  • Svar på tråden Känns som jag ska gå sönder inombords
  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Thu 22 Jul 2021 08:50
    #1
    +1

    Kort sagt: du är omgiven av skitstövlar. Vem bryr sig om de där idiottjejerna?? Såna "vänner" klarar man sig utan, du ska absolut inte kräla och försöka bli en del av deras gäng igen! Och din s.k. pojkvän verkar ju inte heller bry sig om hur du känner! Jag struntar i hur mkt han/ni utvecklats, hur många år till ska du slösa bort innan du inser att han inte är bra för dig?

    Gå din egen väg och omge dig med människor som är snälla och som bryr sig om dig!

  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Thu 22 Jul 2021 08:53
    #2
    +1

    Och du behöver dessutom gå i terapi så du hittar dig själv igen och klarar av att hitta bättre relationer i framtiden. Du mår ju inte bra i den relation du har nu, du får ångest och andra dagar har du fjärilar, det låter inte alls normalt. Det verkar snarare som att ni har en väldigt ojämlik relation där ditt mående styrs kraftigt av vad HAN gör - vem bryr sig?? Du ska leva DITT liv istället för att kretsa runt honom, som en mal kring en ljuslåga. Endera dagen blir du bränd.

  • Anonym (nej)
    Thu 22 Jul 2021 09:08
    #3
    +1

    Enligt min (numera ganska ånga erfarenhet av egna och närståendes förhållanden) erfarenhet är ett förhållande absolut en dans på rosor de första åren. Om man har haft problem redan då, så att man skriver som du gör så är det inte rätt förhållande helt enkelt.

    Såklart svårt att ta till sig när man är mitt i det, men faktum kvarstår.

    Även de förhållanden som är bra de första åren kan sen misslyckas. Varför hänga sig kvar vid nåt som inte är helt bra redan från början? 

  • Anonym (Rådgi­vning)
    Thu 22 Jul 2021 09:14
    #4

    Alltså, ni behöver gå i någon slags familjerådgivning, om ni inte ska göra slut bums. Vad är det för kille du har egentligen?! Finns väl inte på kartan att han ska hänga med sina kompisar när de utesluter dig? Han är ju precis lika elak, eller än värre, som inte står upp för dig? Allra minst behöver ni någon opartisk som kan hjälpa er se det här objektivt. Om du som sagt ska fortsätta med honom alls. Det han gör är absolut inte ok. Alls.

  • Thu 22 Jul 2021 10:10
    #5

    Jag tänker på mitt eget förhållande, skulle min man få en inbjudan och jag inte var välkommen hade han helt enkelt sagt: Då kommer inte jag heller.

    Förstår inte din kille att han är en del av problemet? Det är han som måste säga ifrån.

  • Anonym (oooo)
    Thu 22 Jul 2021 10:14
    #6

    Din kille bryr sig inte tillräckligt om dig. Han prioriterar på ett sätt det här gänget. Han borde, om det nu var så tydligt att tjejerna frös ut dig, pratat med dem om det och/eller själv sagt ifrån att du vill inte han heller umgås om inte du får vara med. Åtminstone om man tror att man kommer ha ett längre förhållande så gör man så, och tre år är ju länge. 

  • Anonym (this)
    Thu 22 Jul 2021 11:44
    #7
    Att tjejerna är riktigt usla människor står ju helt klart och dom klarar du dig utan MEN vad sysslar din pojkvän med?

    Aldrig att jag hade umgåtts med några som uteslöt eller behandlade min partner dåligt. Ditt problem är alltså inte korkade tjejer utan en värdelös pojkvän, det är hans beteende du bör ifrågasätta.

    Du gör ju allt för att han ska må bra och vara glad dvs du säger säger åt honom att gå och ha roligt men vad gör han? Ser han till att du mår bra och är glad? Nej han tänker bara på sig själv och går och har roligt med människor som behandlar dig dåligt så skulle inte en bra kille göra.

    Be din pojkvän läsa den här tråden för kanske han inte är egoistisk och elak och sätter andra före som det framstår kanske han bara är dum och tankös och behöver vakna upp.

    Annars tycker jag du ska lämna både pojkvännen och dessa korkade brudar och träffa människor som är trevliga och fina och gör dig glad.
    Sluta ursäkta hans beteende och gör något åt din situation, du ska inte behöva slösa bort ditt liv med att känna så här.
  • Thu 22 Jul 2021 12:15
    #9
    -1 +1
    Anonym (Mio) skrev 2021-07-22 11:57:04 följande:

    Det finns inte så mycket du kan göra låter det som, det finns en anledning varför din pojkvän vill umgås med dem, han gillar dem och deras umgänge, och tycker förmodligen de är snygga och attraktiva. Och de vill inte ha med dig för du är tråkig och psykiskt instabil, det har du ju själv bevisat i detta inlägg. Du är bortvald för några som är roligare, varför ska din pojkvän ha ett tråkigt liv bara för du är tråkig och psykiskt instabil? Så själviskt av dig, verkligen


    Så otroligt löjligt att trolla på Familjeliv, och ännu mer pinsamt när du inte klarar av det, grabbarna på Flashback måste ju skratta åt dig, fjant


  • Anonym (Xcy)
    Thu 22 Jul 2021 13:15
    #10

    Problemet är egentligen inte de här 3 tjejerna. Jo, de skapar givetvis problemet.

    Men vad är det för pojkvän och övriga vänner du har som tillåter dem att utesluta dig?

    Vad du behöver göra är att fråga din kille varför han behandlar dig såhär. Och dina övriga vänner, varför är det ingen som reagerar på att du är utesluten?

    Han väljer ju dem före dig! Jag tycker egentligen att du borde göra slut och hitta nya vänner.

  • Thu 22 Jul 2021 14:27
    #11
    +1

    Väldigt konstig pojkvän du har, det normala är att antingen är bägge välkomna i gänget eller så umgås man inte med dem utan träffar riktiga vänner. Aldrig att varken jag eller min fru skulle umgås i parsammanhang där bara den ena accepteras.

    Att ni "har utvecklats ihop" tolkar jag som att du har vikit dig och accepterat hans synsätt i olika frågor, med tanke på hur har beter sig mot dig.

  • Thu 22 Jul 2021 17:06
    #11
    Anonym (oooo) skrev 2021-07-22 10:14:11 följande:

    Din kille bryr sig inte tillräckligt om dig. Han prioriterar på ett sätt det här gänget. Han borde, om det nu var så tydligt att tjejerna frös ut dig, pratat med dem om det och/eller själv sagt ifrån att du vill inte han heller umgås om inte du får vara med. Åtminstone om man tror att man kommer ha ett längre förhållande så gör man så, och tre år är ju länge. 


    Han är förmodligen alldeles för feg för att våga stå upp mot sina vänner. Konflikträdd.

    Tyvärr vanligt
Svar på tråden Känns som jag ska gå sönder inombords