• Anonym (Ano)
    Thu 22 Jul 2021 23:50
    1222 visningar
    13 svar
    13
    1222

    Otacksam sambo

    Min sambo är fruktansvärt otacksam.

    Vi har delad ekonomi och jag får ut ca 10 000 varje månad, 5000 i mammapenning och 5000 från mina föräldrar.

    Han klagar jämt på mina föräldrar hur snåla dom är och hur de borde ge mer pengar osv. Blir så fruktansvärt ledsen. Vad ska jag göra? Han känns så jävla otacksam över deras hjälp och våra utgifter är på ca 10 000 kr och då har han ju ändå kvar sin egna lön på ca 20 000 kr så då finns ju möjlighet att spara?? Fattar inte hans problem och han tycker jag försvarar mina föräldrars dåliga beteende? Alltså va, hur sjukt är inte detta. Orkar fan inte

  • Svar på tråden Otacksam sambo
  • Anonym (q)
    Fri 23 Jul 2021 00:05
    #1

    Ja, för att han är otacksam för det där är hans stora problem? Låter som en tölp som jag inte förstår hur du står ut med.

  • Anonym
    Fri 23 Jul 2021 00:18
    #2

    Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när jag läste ditt inlägg.
    Ring familjerådgivning redan imorgon och beställ tid

  • Anonym (...)
    Fri 23 Jul 2021 01:05
    #3

    Menar du att det bara är dina pengar som betalar utgifterna?

  • Anonym (Rea)
    Fri 23 Jul 2021 06:03
    #4

    Har ni separat eller gemensan ekonomi? Delad kan tolkas lite olika, nämligen. Är du väldigt ung, eftersom du får pengar av dina föräldrar och inte har någon sgi?

  • Anonym (Va)
    Fri 23 Jul 2021 07:07
    #5
    +2

    Ofattbart att dina föräldrar betalar något alls! Har ni sett till att skaffa barn får nu ju också se till att försörja er själva. Men en inkomst på 25 000 kr och utgifter på 10 000 kr bör nu ju klara det. Otroligt bortskämda båda två!

  • Anonym (Anony­m 666)
    Fri 23 Jul 2021 07:09
    #6

    Dina föräldrar ska inte ge en krona!! 

  • AnnaZL
    Fri 23 Jul 2021 10:24
    #7

    Ni är två vuxna som skaffat barn tillsammans, han jobbar, du är föräldraledig.


    Det är han som ska kompensera dig för inkomstbortfallet eftersom någon måste vara hemma med ert barn och just nu är det du. Så, han ska betala det mesta av utgifterna. En rimlig summa är så att ni båda har lika mycket pengar kvar efter alla hushållsutgifter är betalda. Eller, hur mycket hade han tänkt att hans föräldrar ska betala när han är föräldraledig? 


    Skämt åsido. Håller med om att ni behöver familjerådgivning, han verkar inte ha förstått att det är hans barn, som han har ansvar för. Eller att ni är en familj.

  • Fri 23 Jul 2021 10:30
    #8

    Är han pappa till barnet? Hur länge har ni varit tillsammans och bott ihop?

  • Anonym (grrrr­rrrrr)
    Fri 23 Jul 2021 10:43
    #9

    NI ska försörja barnen, inte några föräldrar, om ni inte har särskilda diagnoser och inte kan klara er i livet. Jag hade skämts och känt mig som en omyndigförklarad mindre vetande människa om jag behövde ta emot pengar av någons föräldrar när jag fick barn.

    Din sambo låter helt dum i huvet ärligt talat, varför är du med en sån idiot ens?

    Bara titta honom rakt i ögonen och fråga: Vems barn är det? varje gång han klagar på dina föräldrars bidrag, som de verkligen inte alls borde eller måste ge er.

  • Anonym (Va?!)
    Fri 23 Jul 2021 11:01
    #10
    Anonym (Ano) skrev 2021-07-22 23:50:00 följande:

    Min sambo är fruktansvärt otacksam.

    Vi har delad ekonomi och jag får ut ca 10 000 varje månad, 5000 i mammapenning och 5000 från mina föräldrar.

    Han klagar jämt på mina föräldrar hur snåla dom är och hur de borde ge mer pengar osv. Blir så fruktansvärt ledsen. Vad ska jag göra? Han känns så jävla otacksam över deras hjälp och våra utgifter är på ca 10 000 kr och då har han ju ändå kvar sin egna lön på ca 20 000 kr så då finns ju möjlighet att spara?? Fattar inte hans problem och han tycker jag försvarar mina föräldrars dåliga beteende? Alltså va, hur sjukt är inte detta. Orkar fan inte


    Varför får du 5000 av dina föräldrar? Ni ska själva försörja ert barn. Varför ska dina föräldrar överhuvudtaget vara med och försörja er? Ni verkar båda bortskämda i mina ögon. Skulle skämmas som tusan om mina föräldrar var tvungna att hjälpa till att försörja mina barn. Stå på egna ben och ta ansvar över den familj ni två har startat.
  • Sat 24 Jul 2021 01:31
    #11
    -1 +1
    Anonym (Anonym 666) skrev 2021-07-23 07:09:40 följande:

    Dina föräldrar ska inte ge en krona!! 


    Haha, orka bli så upprörd vad andra gör med sina pengar.
  • Anonym (Ö)
    Sat 24 Jul 2021 21:43
    #12

    Trollar du eller???

  • Anonym (Tina)
    Sat 24 Jul 2021 23:55
    #13
    Anonym (Ö) skrev 2021-07-24 21:43:38 följande:

    Trollar du eller???


    Förmodligen en tidig fredagstråd. Vilken vuxen människa med någon form av självaktning tar regelbundet emot pengar av sina föräldrar?
Svar på tråden Otacksam sambo