• Fri 23 Jul 2021 13:18
    794733 visningar
    8602 svar
    +4
    8602
    794733

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Mon 2 Aug 2021 21:59
    #91
    toughshit skrev 2021-08-02 19:32:59 följande:

    Hur ofta har ni sex? Gör ni det mest kring förväntad ÄL eller kör ni bara på? Min karl föreslog sex varje dag i en månad, hahaha!

    "Då borde vi ju inte missa något!"


    Vi körde varnnan dag efter mens och varje dag kring ägglossning. Men med varannan dag har jag förstått att man har god tur om allt annat fungerar som det ska. Varje dag kan vara kul till en början, men vet inte om vi orkar flera månader :D Tycker själv det är lätt att tappa gnistan och njutningen om det blir för mycket "projektkänsla" kring det.
  • Tue 3 Aug 2021 00:05
    #92

    Hejsan! Jag vill jättegärna följas åt! Är just nu på äl+8 och tänkte ta ett test imorgonbitti bara för att :)

    Denna månad har jag haft molvärk konstant i magen som gått bak i ryggen sen äl. Aldrig känt så förut så vet inte, vet bara att det är något konstigt som händer med min kropp

  • Tue 3 Aug 2021 07:06
    #93
    knyttets skrev 2021-08-02 21:59:28 följande:

    Vi körde varnnan dag efter mens och varje dag kring ägglossning. Men med varannan dag har jag förstått att man har god tur om allt annat fungerar som det ska. Varje dag kan vara kul till en början, men vet inte om vi orkar flera månader :D Tycker själv det är lätt att tappa gnistan och njutningen om det blir för mycket "projektkänsla" kring det.


    Vi gör nog något liknande, när det står ?kan vara fertil? i min app är det ca en vecka kvar till ägglossning och då blir det varannan dag. Sedan när jag fått glad gubbe på äl-testet så blir det så ofta som möjligt där de två dygnen. Innan dess kanske jag fått en blinkande glad gubbe och då är det också nära så minst varann dag då. :) För mig kommer det inte bli så mycket för njutningen skull just nu. Jag är en sådan som behöver lång tid och det kommer vi inte hinna om vi ska ha sex så ofta på vardagarna. Så målet blir helt enkelt målet? Vi är dessutom mitt uppe o en flytt! XD
  • Tue 3 Aug 2021 07:21
    #94
    Josefinanna skrev 2021-08-03 00:05:07 följande:

    Hejsan! Jag vill jättegärna följas åt! Är just nu på äl+8 och tänkte ta ett test imorgonbitti bara för att :)

    Denna månad har jag haft molvärk konstant i magen som gått bak i ryggen sen äl. Aldrig känt så förut så vet inte, vet bara att det är något konstigt som händer med min kropp


    Kul! Jag är också på ÄL+8 nu tror jag. Tog ett tag för min äl att komma igång efter pillerstopp i slutet av juni. Misstänker dock nu att det berodde på pfizers vaccin, läst att mensrubbningar är en vanlig biverkning. Min app har dock satt ut ÄL nu och min temp är fortsatt hög. Försökte dock inte aktivt denna månad men pga semester och mer sex än vanligt så kanske det tog sig ändå. Vågar mig dock inte på något test förrän nästa vecka. Känner också av molvärk och att det sticker till i magen då och då. Var dock så länge sedan jag inte åt minipiller så kommer liksom inte ihåg om det brukar vara så innan mens eller om det är ett gravidsymptom ;)

    Lycka till med testet imorgon!
  • Tue 3 Aug 2021 08:12
    #95
    Josefinanna skrev 2021-08-03 00:05:07 följande:

    Hejsan! Jag vill jättegärna följas åt! Är just nu på äl+8 och tänkte ta ett test imorgonbitti bara för att :)

    Denna månad har jag haft molvärk konstant i magen som gått bak i ryggen sen äl. Aldrig känt så förut så vet inte, vet bara att det är något konstigt som händer med min kropp


    Välkommen:) Så spännande! Du får gärna berätta hur det gått imorgon! Blir det första barnet?
  • Tue 3 Aug 2021 09:16
    #96
    Meemelie skrev 2021-08-03 07:21:39 följande:

    Kul! Jag är också på ÄL+8 nu tror jag. Tog ett tag för min äl att komma igång efter pillerstopp i slutet av juni. Misstänker dock nu att det berodde på pfizers vaccin, läst att mensrubbningar är en vanlig biverkning. Min app har dock satt ut ÄL nu och min temp är fortsatt hög. Försökte dock inte aktivt denna månad men pga semester och mer sex än vanligt så kanske det tog sig ändå. Vågar mig dock inte på något test förrän nästa vecka. Känner också av molvärk och att det sticker till i magen då och då. Var dock så länge sedan jag inte åt minipiller så kommer liksom inte ihåg om det brukar vara så innan mens eller om det är ett gravidsymptom ;)

    Lycka till med testet imorgon!


    Jag var tydligen på äl+7 idag, tog ett test och visade totalt blankt.. Hoppas det var för tidigt. Drömt om graviditet hela natten
  • Tue 3 Aug 2021 09:17
    #97
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-03 08:12:48 följande:

    Välkommen:) Så spännande! Du får gärna berätta hur det gått imorgon! Blir det första barnet?


    Räknade fel och det var tydligen äl+7, testet visade så blankt det kunde bli. Yes första barnet. Självdå? ????
  • Tue 3 Aug 2021 09:35
    #98
    Josefinanna skrev 2021-08-03 09:16:48 följande:

    Jag var tydligen på äl+7 idag, tog ett test och visade totalt blankt.. Hoppas det var för tidigt. Drömt om graviditet hela natten


    Förhoppningsvis bara för tidigt, med min son plussade jag på ÄL+13. Testade visserligen inte innan, men vet många som fått negativt på tidigt test och sedan positivt några dagar senare så håller tummarna :)
  • Tue 3 Aug 2021 09:39
    #99

    Jag hade blankt på äl+11 men fick sen svagt svagt plus på äl+12. Så det kan verkligen gå från ena dagen till den andra. Håller tummarna för er. Det finns en grupp för de med BF april 2022.

    www.facebook.com/groups/1186319231867392/

  • Tue 3 Aug 2021 10:48
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-03 07:06:55 följande:

    Vi gör nog något liknande, när det står ?kan vara fertil? i min app är det ca en vecka kvar till ägglossning och då blir det varannan dag. Sedan när jag fått glad gubbe på äl-testet så blir det så ofta som möjligt där de två dygnen. Innan dess kanske jag fått en blinkande glad gubbe och då är det också nära så minst varann dag då. :) För mig kommer det inte bli så mycket för njutningen skull just nu. Jag är en sådan som behöver lång tid och det kommer vi inte hinna om vi ska ha sex så ofta på vardagarna. Så målet blir helt enkelt målet? Vi är dessutom mitt uppe o en flytt! XD


    Jag har samma problem. Kan ta väldigt lång tid ibland, och det är inte viktigt för mig att komma varje gång om man ändå har det såpass ofta xD

    Men jag läste också att det bara är en myt att spermierna skulle bli "sämre" eller färre på nåt vis för att man har sex ofta!
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?