• Fri 23 Jul 2021 13:18
    794771 visningar
    8602 svar
    +4
    8602
    794771

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Tue 3 Aug 2021 11:54
    Meemelie skrev 2021-08-03 09:35:22 följande:

    Förhoppningsvis bara för tidigt, med min son plussade jag på ÄL+13. Testade visserligen inte innan, men vet många som fått negativt på tidigt test och sedan positivt några dagar senare så håller tummarna :)


    Ja vi får hoppas det. Har du känt symptom trots att det visat negativt på stickan?
  • Tue 3 Aug 2021 11:59

    Ååh vad kul att ni är några som är längre hunna i cykeln. Så spännande att ni kan börja testa! Väntan känns som en eeeevighet här. Inbillar mig massa symtom redan, men att brösten ömmar går inte att ta miste på. Men det kan vara pillerstoppet som känns i kroppen också, vem vet :D

  • Tue 3 Aug 2021 13:03
    Josefinanna skrev 2021-08-03 11:54:24 följande:

    Ja vi får hoppas det. Har du känt symptom trots att det visat negativt på stickan?


    Nej, men kände inga direkta symptom när jag var gravid heller så det behöver nog inte betyga något.
  • Tue 3 Aug 2021 13:16

    Är det någon som använt sig utav Babyplan early test? Använde cb early och det kom ett svagt streck men ingenting på BP, någon med erfarenhet?

  • Tue 3 Aug 2021 13:28
    Josefinanna skrev 2021-08-03 09:17:43 följande:

    Räknade fel och det var tydligen äl+7, testet visade så blankt det kunde bli. Yes första barnet. Självdå? ????


    Tråkigt att det inte var något plus ännu. :/ Men finns det test att ta så pass tidigt? Kanske jag som har dålig koll! Hoppas att nästa test ska visa positivt :) ja, första barnet för oss också!
  • Tue 3 Aug 2021 13:33
    knyttets skrev 2021-08-03 11:59:51 följande:

    Ååh vad kul att ni är några som är längre hunna i cykeln. Så spännande att ni kan börja testa! Väntan känns som en eeeevighet här. Inbillar mig massa symtom redan, men att brösten ömmar går inte att ta miste på. Men det kan vara pillerstoppet som känns i kroppen också, vem vet :D


    Håller med, är så otålig! Och känner verkligen igen mig XD Jag inväntar min (förhoppningsvis sista på ett tag) mens så att jag kan beräkna ägglossning mer exakt. Den ska börja på fredag. Känns som en evighet! Och jag avskyr verkligen mens, så det känns lite märkligt att vänta otåligt på den haha! Har också ömma bröst, klassiskt PMS för mig. Även ont i magen/äggstockarna ibland. Jag tog iofs ett sånt där testa tidigt test som visade negativt för några dagar sen. Får en liten liten tanke om att jag kanske ändå kan vara gravid. Fast då skulle kondomen ha spruckit utan att vi märkt. Och känns som att det är för tidigt med gravid-ömma bröst?
  • Tue 3 Aug 2021 21:18


    JAG BLIR GALEN! Haha, man ser sträcket tydligare i verkligheten. Men är det ens ett streck? Eller är det ett spökis. Ja jag är otålig som fan, haha
  • Tue 3 Aug 2021 21:39
    Josefinanna skrev 2021-08-03 21:18:19 följande:

    JAG BLIR GALEN! Haha, man ser sträcket tydligare i verkligheten. Men är det ens ett streck? Eller är det ett spökis. Ja jag är otålig som fan, haha


    Ser tyvärr ingenting men kanske svårt att få med på bild om det är svagt. Försök vänta några dagar och testa igen, förstår om det är svårt men om det är svagt nu kommer det ju bara bli starkare ju längre du väntar om det är positivt. Och det är ju alltid roligare att vara glad för ett tydligt positivt test än att gå runt och undra!
  • Tue 3 Aug 2021 21:46
    Josefinanna skrev 2021-08-03 21:18:19 följande:

    JAG BLIR GALEN! Haha, man ser sträcket tydligare i verkligheten. Men är det ens ett streck? Eller är det ett spökis. Ja jag är otålig som fan, haha


    Jag tycker det är svårt att se på bilden, men har också försökt fota äl-tester och det är svårt att fånga såna streck på bild. Det är nog bra att ha lite tålamod, du kommer att få reda på det snart ändå! <3 jag kommer nog känna likadant som du dock när jag ska börja testa.
  • Tue 3 Aug 2021 21:54
    Meemelie skrev 2021-08-03 21:39:50 följande:

    Ser tyvärr ingenting men kanske svårt att få med på bild om det är svagt. Försök vänta några dagar och testa igen, förstår om det är svårt men om det är svagt nu kommer det ju bara bli starkare ju längre du väntar om det är positivt. Och det är ju alltid roligare att vara glad för ett tydligt positivt test än att gå runt och undra!


    Tack snälla för peppen :*
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?