• Fri 23 Jul 2021 13:18
    801528 visningar
    8602 svar
    +4
    8602
    801528

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Tue 3 Aug 2021 21:55
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-03 21:46:49 följande:

    Jag tycker det är svårt att se på bilden, men har också försökt fota äl-tester och det är svårt att fånga såna streck på bild. Det är nog bra att ha lite tålamod, du kommer att få reda på det snart ändå! <3 jag kommer nog känna likadant som du dock när jag ska börja testa.


    Jaa åh man ser ju strecket så "tydligt" med ögat men så fort man ska ta bild så känns det som att det försvinner.. Haha får vänta nån dag eller två så får vi se:)
  • Tue 3 Aug 2021 21:59
    Josefinanna skrev 2021-08-03 21:55:33 följande:

    Jaa åh man ser ju strecket så "tydligt" med ögat men så fort man ska ta bild så känns det som att det försvinner.. Haha får vänta nån dag eller två så får vi se:)


    Ja, jag hoppas att det är en liten krabat där inne ! :)
  • Tue 3 Aug 2021 22:05
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-03 21:59:33 följande:

    Ja, jag hoppas att det är en liten krabat där inne ! :)


    Det hoppas jag med.. Återkopplar, haha :)
  • Wed 4 Aug 2021 07:21
    Josefinanna skrev 2021-08-03 22:05:56 följande:

    Det hoppas jag med.. Återkopplar, haha :)


    Så spännande! :) När är det du har BIM? Jag väntar fortfarande på att min mens ska komma så att jag kan räkna ut ägglossning mer precist? Segt!
  • Wed 4 Aug 2021 09:27
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-04 07:21:02 följande:

    Så spännande! :) När är det du har BIM? Jag väntar fortfarande på att min mens ska komma så att jag kan räkna ut ägglossning mer precist? Segt!


    Jag har bim den 11/8 så om en vecka precis. Jag använder mig av appen "flo", men jag har på dagen regelbunden mens, så det fungerar för mig. Men åh vad spännande, hoppas den kommer snart. Skulle ni försöka i september? Isåfall kan vi ju följas åt mer om det blir negativt för mig nu vilket jag har en känsla av att det kommer bli
  • Wed 4 Aug 2021 10:53
    Josefinanna skrev 2021-08-04 09:27:58 följande:

    Jag har bim den 11/8 så om en vecka precis. Jag använder mig av appen "flo", men jag har på dagen regelbunden mens, så det fungerar för mig. Men åh vad spännande, hoppas den kommer snart. Skulle ni försöka i september? Isåfall kan vi ju följas åt mer om det blir negativt för mig nu vilket jag har en känsla av att det kommer bli


    Okej, då kan du ju mycket väl få ett positivt resultat kring den 11:e ju! :) tycker inte du ska ge upp nu, tror det är lika sannolikt att du är gravid som att du inte skulle vara det, för det är lite för tidigt att säga än. Min ägglossning kommer ungefär den 21:a augusti (min mens är regelbunden + - 2 dagar oftast) så vi kommer att ha sex typ varannan dag from omkring den 16:e och sedan mer dagen före och på äl-dagen (kommer ta clearblue digitalt test då). Så då blir min BIM kring 6:e september. :)
  • Wed 4 Aug 2021 11:36
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-04 10:53:12 följande:

    Okej, då kan du ju mycket väl få ett positivt resultat kring den 11:e ju! :) tycker inte du ska ge upp nu, tror det är lika sannolikt att du är gravid som att du inte skulle vara det, för det är lite för tidigt att säga än. Min ägglossning kommer ungefär den 21:a augusti (min mens är regelbunden + - 2 dagar oftast) så vi kommer att ha sex typ varannan dag from omkring den 16:e och sedan mer dagen före och på äl-dagen (kommer ta clearblue digitalt test då). Så då blir min BIM kring 6:e september. :)


    Åh vad spännande! Jag har också bim den 6 september om jag får mensen denna gång dvs :)
  • Wed 4 Aug 2021 11:59
    Josefinanna skrev 2021-08-04 11:36:25 följande:

    Åh vad spännande! Jag har också bim den 6 september om jag får mensen denna gång dvs :)


    Kul om vi skulle plussa samtidigt :D har du tagit något nytt testa tidigt test?
  • Wed 4 Aug 2021 12:32
    +1

    Hej!

    Jag är oxå född 1991 (antar att du är det med tanke på namnet) och har heller inga barn sedan innan :) Jag och min sambo tänkte försöka i höst (september/oktober) så får se hur de går ;) Försöker inte för mycket utan slutar med p-piller då så tar vi det som det kommer, man vet ju inte alls om man kan få barn ens.

    Kul att följa här och se vilka tips man får! ????

  • Wed 4 Aug 2021 12:49
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-04 11:59:23 följande:

    Kul om vi skulle plussa samtidigt :D har du tagit något nytt testa tidigt test?


    Nej det har jag inte.. Känner att jag vill vänta någon dag eller 2. Så jobbigt egentligen för har fortfarande molvärk i nedre delen av magen efter äl, konstant värk och igår började ena bröstet ömma.. Men det behöver inte betyda det
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?