• Fri 23 Jul 2021 13:18
    801449 visningar
    8602 svar
    +4
    8602
    801449

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Wed 4 Aug 2021 14:38
    Josefinanna skrev 2021-08-04 12:49:37 följande:

    Nej det har jag inte.. Känner att jag vill vänta någon dag eller 2. Så jobbigt egentligen för har fortfarande molvärk i nedre delen av magen efter äl, konstant värk och igår började ena bröstet ömma.. Men det behöver inte betyda det


    Tycker mig ändå ana en svag skugga, men svårt att säga om det är spök. Vi håller tummarna!
  • Wed 4 Aug 2021 14:53
    knyttets skrev 2021-08-04 14:38:44 följande:

    Tycker mig ändå ana en svag skugga, men svårt att säga om det är spök. Vi håller tummarna!


    Hoppas verkligen!!! Tack snälla
  • Wed 4 Aug 2021 19:51
    +1

    Vi ska också börja försöka nu i augusti, barnlängtan har verkligen blivit påtaglig nu men jag ville vänta tills efter sommaren, känner dock att jag vill bli gravid NU och börjar redan stressa upp mig för att längtan kan bli långvarig och resan tuff. Jag är 30 år och min sambo 31.

  • Wed 4 Aug 2021 20:37
    Kiwikiwi skrev 2021-08-04 19:51:30 följande:

    Vi ska också börja försöka nu i augusti, barnlängtan har verkligen blivit påtaglig nu men jag ville vänta tills efter sommaren, känner dock att jag vill bli gravid NU och börjar redan stressa upp mig för att längtan kan bli långvarig och resan tuff. Jag är 30 år och min sambo 31.


    Välkommen! :) Känner verkligen igen känslan! Blir rädd att vi ska få problem liksom. Tog tidigt grav-test idag fastän vi använt kondom för hade sån huvudvärk och tolkade det som symtom, börjar nog bli lite galen. Det var förstås negativt!
  • Wed 4 Aug 2021 21:12
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-04 20:37:33 följande:

    Välkommen! :) Känner verkligen igen känslan! Blir rädd att vi ska få problem liksom. Tog tidigt grav-test idag fastän vi använt kondom för hade sån huvudvärk och tolkade det som symtom, börjar nog bli lite galen. Det var förstås negativt!


    Gud ja, har redan trott att jag varit gravid 2 gånger i somras fast vi inte legat i närheten av ägglossningen (enligt flo). Ska börja med äl test nu efter min mens dom väntas komma om en vecka. Kul att följas åt!
  • Wed 4 Aug 2021 22:56
    Josefinanna skrev 2021-08-04 11:36:25 följande:

    Åh vad spännande! Jag har också bim den 6 september om jag får mensen denna gång dvs :)


    BIM borde även för mig vara 6 eller 7 september, om nu mensen dyker upp i helgen som den borde. Känns fortfarande så osäkert då jag gått hela sommaren utan mens efter pillerstopp. Men om den nu dyker upp och BIM då blir 6 september så blir det kul att följas åt då!
  • Wed 4 Aug 2021 23:27
    Meemelie skrev 2021-08-04 22:56:45 följande:

    BIM borde även för mig vara 6 eller 7 september, om nu mensen dyker upp i helgen som den borde. Känns fortfarande så osäkert då jag gått hela sommaren utan mens efter pillerstopp. Men om den nu dyker upp och BIM då blir 6 september så blir det kul att följas åt då!


    Ååh ja men verkligen!! Har en känsla av att min mens kommer komma så ska bli kul att följa alla nu i september
  • Thu 5 Aug 2021 06:54
    Meemelie skrev 2021-08-04 22:56:45 följande:

    BIM borde även för mig vara 6 eller 7 september, om nu mensen dyker upp i helgen som den borde. Känns fortfarande så osäkert då jag gått hela sommaren utan mens efter pillerstopp. Men om den nu dyker upp och BIM då blir 6 september så blir det kul att följas åt då!


    Verkar som att min BIM blir den 4 september enligt min app, det är jag som tänkte fel. Har som en föreställning att jag får mens samma datum varje månad XD men sen är den inte 100 % regelbunden, diffar ett år dagar fram och tillbaka, dock lite mer när jag hade kopparspiral än innan jag hade den. Får se hur min första mens efter kopparspiralen blir.
  • Thu 5 Aug 2021 07:08
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-05 06:54:01 följande:

    Verkar som att min BIM blir den 4 september enligt min app, det är jag som tänkte fel. Har som en föreställning att jag får mens samma datum varje månad XD men sen är den inte 100 % regelbunden, diffar ett år dagar fram och tillbaka, dock lite mer när jag hade kopparspiral än innan jag hade den. Får se hur min första mens efter kopparspiralen blir.


    Då får du bli först som testar och plussar helt enkelt, så följer vi andra efter :)
  • Thu 5 Aug 2021 08:16
    +1

    Hej! Jag hakar på här!


    Jag fyller 29 i år och min sambo är 30. Vi bestämde oss för att börja försöka med första barnet i sommar och jag tog ut min p-stav i början av juni. Sista 3-4 månaderna med p-stav hade min mens börjat komma tillbaka så jag har haft regelbunden mens direkt. Har testat litegrann med ÄL-tester men inte fått positivt, vet inte om jag har testat fel eller om min ÄL inte kommit igång ännu.


    Denna månad blir lite som första "riktiga" försöket tänker jag, bör ha ÄL kring den 13e och BIM den 28e. Så spänd och taggad men också nervös. Har läst på lite smått och bestämt mig för att börja ta D-vitamin, folsyra tar jag sen innan.

    Så kul att läsa allt ni skriver och följas åt!


     

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?