• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • hurtänktedunu
    florens91 skrev 2021-08-22 15:48:34 följande:

    Hej! Ett tag sedan jag var här nu! Jag blev gravid på första försöket men fick idag ett väldigt tidigt missfall, två dagar efter plusset.. så jag hoppar in här i tråden igen. Är det någon här som fått missfall och blivit gravida ganska snart igen? Jag är så ledsen men också ?glad? för att det hände nu och inte senare. Hoppas alla plussar snart <3


    Beklagar missfallet. Blev också gravid på första försöket i juni och fick missfall v11 då bebis dött v8. Så nu ska vi köra på snart igen. Har googlat ihjäl mig och många verkar bli gravida snabbt efter ett mf. Det har hållit mitt mod uppe.
  • Flizz

    Förstår nästan inte varför jag gör såhär mot mig själv, är inne i min testperiod, eftersom jag har en lutealfas på på bara 11-12 dagar så är den perioden väldigt kort. Men jag kan verkligen inte låta bli och såklart idag på BIM+9 dyker de där svaga svaga strecket upp på testa tidigt testet som så många gånger förr.

    Kan inte glädjas minsta lilla utan tänker bara att imorgon är det borta eller svagare igen, är tredje gången de händer i sådana fall under våra sex månader av försök så jag kan inte ens hoppas, inte sett en stegring en enda gång och börjar misströsta..

    Varför kan man inte bara låta bli att testa och låta mensen komma och låtsas som att inget hänt..?

  • Juli1990
    Junii91 skrev 2021-08-20 22:17:23 följande:

    BIM-listan

    26/8 evelinagra1 (22 år, första barnet 4e försöket)

    26/8 bez (31 år 1:a försöket, 1:a barnet)

    26/8 slo92 (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet)

    26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)

    28/8 Värphönan (36 år, 9:e försöket, 1 mf 1 ma, andra barnet)

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet)

    29/8 Willow89 (32 år, femte försöket med första barnet)

    3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet)

    4/9 Lövsångerskan (30 år, första försöket med första barnet)

    5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet)

    7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)

    7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)

    9/9 Junii91 (30 år, andra försöket, första barnet)

    11/9 beckizen (27 år, andra försöket med första barnet)

    14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet)

    16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet)

    ?/9 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet)

    ?/? Wave mother (37 år, första försöket efter ma, första barnet

    ??/?? toughshit (28 år, första försöket, andra barnet)


    Uppdaterar BIM-listan då min mens kom denna månaden.. bättre lycka i september! 


    Förresten, jag har läst att Bisolvon kan hjälpa till på traven med ett plus, någon som testat? 

  • Jenek18

    Ny BIM-lista

    26/8 evelinagra1 (22 år, första barnet 4e försöket)

    26/8 bez (31 år 1:a försöket, 1:a barnet)

    26/8 slo92 (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet)

    26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)

    28/8 Värphönan (36 år, 9:e försöket, 1 mf 1 ma, andra barnet)

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet)

    29/8 Willow89 (32 år, femte försöket med första barnet)

    1/9 Jenek18 (30 år, första försöket med första barnet)

    3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet)

    4/9 Lövsångerskan (30 år, första försöket med första barnet)

    5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet)

    7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)

    7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)

    31/8 chouette (32 år, första försöket, andra barnet)

    9/9 Junii91 (30 år, andra försöket, första barnet)

    11/9 beckizen (27 år, andra försöket med första barnet)

    14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet)

    16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet)

    ?/9 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet)

    ?/? Wave mother (37 år, första försöket efter ma, första barnet

    ??/?? toughshit (28 år, första försöket, andra barnet)

  • Jenek18
    Juli1990 skrev 2021-08-23 09:20:23 följande:

    Uppdaterar BIM-listan då min mens kom denna månaden.. bättre lycka i september! 

    Förresten, jag har läst att Bisolvon kan hjälpa till på traven med ett plus, någon som testat? 


    Hej, nej va tråkigt att mensen kom, skickar en styrekram. Jag tror på september då jäklar! Jag uppdaterade BIM-listan då den du uppdaterade inte var den senaste. Hoppas alla som skrivit upp sig är med.
  • florens91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-22 18:23:32 följande:

    Skickar en styrkekram! <3 har hört att det kan gå ganska snabbt att bli gravid igen efter missfall, vet inte riktigt varför, men något med att livmodern kanske gjort sig redo? Skönt att du kan se det som positivt att det blev ett tidigt missfall. Du hade kanske inte riktigt hunnit vänja dig vid tanken och börjat planera alltför mycket framåt tänker jag. Jag tror tidiga missfall är vanliga, vissa märker inte det, har jag hört, utan det verkar kanske som en vanlig mens. Om jag verkar prata om saker jag inte har koll på, förlåt, jag vill gärna stötta och säga rätt saker, men jag har inte vad jag vet varit med om missfall själv. Men kan ändå förstå att det måste kännas jobbigt.


    Tack så mycket för ditt svar och för din omtanke, det värmer <3 Hoppas att det stämmer att man kan bli gravid ganska snabbt igen :)
  • florens91
    hurtänktedunu skrev 2021-08-22 19:05:13 följande:

    Beklagar missfallet. Blev också gravid på första försöket i juni och fick missfall v11 då bebis dött v8. Så nu ska vi köra på snart igen. Har googlat ihjäl mig och många verkar bli gravida snabbt efter ett mf. Det har hållit mitt mod uppe.


    Åh, det var tråkigt att höra? Håller tummarna för att du blir gravid snabbt nu igen :) Får jag fråga, blödde du ut allt själv eller fick du uppsöka vård?
  • Lövsångerska1991
    Flizz skrev 2021-08-23 08:33:30 följande:

    Förstår nästan inte varför jag gör såhär mot mig själv, är inne i min testperiod, eftersom jag har en lutealfas på på bara 11-12 dagar så är den perioden väldigt kort. Men jag kan verkligen inte låta bli och såklart idag på BIM+9 dyker de där svaga svaga strecket upp på testa tidigt testet som så många gånger förr.

    Kan inte glädjas minsta lilla utan tänker bara att imorgon är det borta eller svagare igen, är tredje gången de händer i sådana fall under våra sex månader av försök så jag kan inte ens hoppas, inte sett en stegring en enda gång och börjar misströsta..

    Varför kan man inte bara låta bli att testa och låta mensen komma och låtsas som att inget hänt..?


    Förstår att du vill testa, går själv i tankebanor om att köpa testa tidigt test. Men hänger inte riktigt med, varför tar du testa tidigt när det går mer än en vecka sen du skulle haft mens? Tycker det låter som att det är ett positivt resultat, men vad som händer imorgon vet vi ju inte, hoppas att det ska gå jättebra förstås! <3

    Angående stegring, antar att du menar ägglossningstester? Har du testat varje dag någon månad för att försöka hitta den?

    Förstår att du längtar efter ett positivt resultat, är säker på att den dagen kommer, kanske är den redan här idag!
  • Lövsångerska1991
    evelinagra1 skrev 2021-08-23 10:16:49 följande:

    Äl + 12 och BIM -2, testade med testa tidigt och det var negativt.. jag tror jag ger upp för denna månaden :/


    Tycker inte du ska ge upp än, om det är två dagar till BIM! Jag fortsätter håller tummarna :) <3 annars är kanske september er månad!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?