• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Flizz
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-23 11:04:43 följande:

    Förstår att du vill testa, går själv i tankebanor om att köpa testa tidigt test. Men hänger inte riktigt med, varför tar du testa tidigt när det går mer än en vecka sen du skulle haft mens? Tycker det låter som att det är ett positivt resultat, men vad som händer imorgon vet vi ju inte, hoppas att det ska gå jättebra förstås! <3

    Angående stegring, antar att du menar ägglossningstester? Har du testat varje dag någon månad för att försöka hitta den?

    Förstår att du längtar efter ett positivt resultat, är säker på att den dagen kommer, kanske är den redan här idag!


    Har såklart skrivit fel, virrpanna som man är, är på ÄL+9 och då i mitt fall blir det BIM-2 eller 3 så därför blir det dom tidiga graviditetstesten. Så det är graviditetstesten som jag hoppas på ska stegra, fått positivt ägglossningstest alla månader så dom har jag inga problem med :)

    Ja jag hoppas också att få se de där testet bli starkare någon gång de vore fantastiskt, man vill ju så gärna när man ska bilda familj med någon ?ny? där båda verkligen verkligen längtar ä.

    Tack för att du svarar och hoppas de kommer gå bra för dig också <3
  • evelinagra1
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-23 11:07:04 följande:

    Tycker inte du ska ge upp än, om det är två dagar till BIM! Jag fortsätter håller tummarna :) <3 annars är kanske september er månad!


    Jag hoppas verkligen att det är något.. bröt ihop fullständigt när jag fick negativt idag, men det är bara att ta nya tag om det inte skulle vara något
  • Bez
    evelinagra1 skrev 2021-08-23 11:20:29 följande:

    Jag hoppas verkligen att det är något.. bröt ihop fullständigt när jag fick negativt idag, men det är bara att ta nya tag om det inte skulle vara något


    Känner med dig! Har BIM om 2 eller 3 (apparna visar lite olika) fick oxå neg i morse så himla trist! Men vi får ta nya tag till nästa månad <3
  • evelinagra1
    Bez skrev 2021-08-23 11:24:33 följande:

    Känner med dig! Har BIM om 2 eller 3 (apparna visar lite olika) fick oxå neg i morse så himla trist! Men vi får ta nya tag till nästa månad <3


    <3
  • chouette

    Jösses vad dagarna går långsamt när man väntar på BIM... Egentligen har jag BIM idag enligt min app, men eftersom ÄL-testerna visade positivt två gånger på morgonen/förmiddagen den 17:e, och sedan negativt vid 20:00 samma kväll så antar jag att ÄL var runt den 18:e Obestämd Då borde BIM vara snarare 31/8-1/9 någon gång.

    Har bestämt mig för att testa på torsdag för första gången om inte mensen har kommit då. Är riktigt risig i magen idag så hoppas verkligen inte att det är mensen som snart är på gång :(

  • Lövsångerska1991
    Flizz skrev 2021-08-23 11:13:48 följande:

    Har såklart skrivit fel, virrpanna som man är, är på ÄL+9 och då i mitt fall blir det BIM-2 eller 3 så därför blir det dom tidiga graviditetstesten. Så det är graviditetstesten som jag hoppas på ska stegra, fått positivt ägglossningstest alla månader så dom har jag inga problem med :)

    Ja jag hoppas också att få se de där testet bli starkare någon gång de vore fantastiskt, man vill ju så gärna när man ska bilda familj med någon ?ny? där båda verkligen verkligen längtar ä.

    Tack för att du svarar och hoppas de kommer gå bra för dig också <3


    Ah, nu hänger jag med! Skönt att du hittar din ägglossning, det är alltid ett gott tecken :) Ser det som att du har goda chanser till att det ska vara ett plus som håller i sig! Att det inte funkar tidigare betyder inte att det inte ska gå nu.

    Tycker bara det är trevligt att svara :) gör min väntan mindre lång och så känner jag gemenskap med er hr i tråden. Fast har trott att min sambo knappt vill ha barn och det var känts lite ensamt, men han sa häromkvällen att han visst tänker mycket på det och längtar, men att han inte är lika verbal som jag. Och beskrev sen att han såg fram emot att hålla barnet första gången, få läsa böcker för barnet osv. Det känns fint :)
  • Kiwikiwi
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-23 12:14:23 följande:

    Ah, nu hänger jag med! Skönt att du hittar din ägglossning, det är alltid ett gott tecken :) Ser det som att du har goda chanser till att det ska vara ett plus som håller i sig! Att det inte funkar tidigare betyder inte att det inte ska gå nu.

    Tycker bara det är trevligt att svara :) gör min väntan mindre lång och så känner jag gemenskap med er hr i tråden. Fast har trott att min sambo knappt vill ha barn och det var känts lite ensamt, men han sa häromkvällen att han visst tänker mycket på det och längtar, men att han inte är lika verbal som jag. Och beskrev sen att han såg fram emot att hålla barnet första gången, få läsa böcker för barnet osv. Det känns fint :)


    Vad fint! Känner igen mig i det du säger om din sambo, att han inte är heller lika verbal och kanske inte lika öppen med känslor som jag är, men han har också nämnt några såna specifika saker som han ser fram emot.

    Vi har vår bim samtidigt såg jag så de blir kul att följas åt fram tills dess, just nu känner jag mig väldigt lugn och rätt säker på att de inte blir något denna månad och känner mig rätt tillfreds med den känslan. Jag tror den kan bero på att jag fram tills bim kommer att dricka ett par glas vin pga bröllop och andra firanden och kanske därmed känner en liten oro till att ha druckit vid en ev graviditet. Men håller såklart ändå tummarna att få ett plus snart!
  • Lövsångerska1991
    Kiwikiwi skrev 2021-08-23 12:27:22 följande:

    Vad fint! Känner igen mig i det du säger om din sambo, att han inte är heller lika verbal och kanske inte lika öppen med känslor som jag är, men han har också nämnt några såna specifika saker som han ser fram emot.

    Vi har vår bim samtidigt såg jag så de blir kul att följas åt fram tills dess, just nu känner jag mig väldigt lugn och rätt säker på att de inte blir något denna månad och känner mig rätt tillfreds med den känslan. Jag tror den kan bero på att jag fram tills bim kommer att dricka ett par glas vin pga bröllop och andra firanden och kanske därmed känner en liten oro till att ha druckit vid en ev graviditet. Men håller såklart ändå tummarna att få ett plus snart!


    Ja, jag insåg det när han sa så att alla är olika i hur man uttrycker det man vill och det är inget fel med det. Han köpte en barnbok häromveckan också, så det var fint. :)

    Roligt att vi har samma datum för BIM! :) Tror säkert inte det är någon fara om du druckit så tidigt, innan du ens plussat. Fast jag själv är inne i en nojig fas. Är hemma med en fruktansvärd förkylning, så jag vill dricka te (koffein) i mängder, behöver hostmedicin och värktabletter (paracetamol dock) också osv. Tror att jag översteg 200 mg koffein med råge igår? för drack pepsi max och kaffe med. Igår gick jag faktiskt runt och kände som att jag visste att det skulle bli en graviditet. Jag tyckte mig känna en liten stickig känsla vid ena äggstocken. Men troligtvis är det bara inbillning, eller en del av förkylningen, för har ju ont i hela kroppen! Idag är jag iaf mer velig. Fast fick precis för mig att ?tänk om min förra mens var en nidblödning? just för att den var så kort. Men känns inte heller rimligt egentligen?
  • Kiwikiwi
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-23 13:02:18 följande:

    Ja, jag insåg det när han sa så att alla är olika i hur man uttrycker det man vill och det är inget fel med det. Han köpte en barnbok häromveckan också, så det var fint. :)

    Roligt att vi har samma datum för BIM! :) Tror säkert inte det är någon fara om du druckit så tidigt, innan du ens plussat. Fast jag själv är inne i en nojig fas. Är hemma med en fruktansvärd förkylning, så jag vill dricka te (koffein) i mängder, behöver hostmedicin och värktabletter (paracetamol dock) också osv. Tror att jag översteg 200 mg koffein med råge igår? för drack pepsi max och kaffe med. Igår gick jag faktiskt runt och kände som att jag visste att det skulle bli en graviditet. Jag tyckte mig känna en liten stickig känsla vid ena äggstocken. Men troligtvis är det bara inbillning, eller en del av förkylningen, för har ju ont i hela kroppen! Idag är jag iaf mer velig. Fast fick precis för mig att ?tänk om min förra mens var en nidblödning? just för att den var så kort. Men känns inte heller rimligt egentligen?


    Så tänkte jag också för att jag fick min mens 2 dagar tidigt vilket jag i princip aldrig fått samt att den varade i cirka 3 dagar, var dock hyfsat riklig. Men för mig är de egentligen inte rimliga tankar då jag inte ens tror att vi låg i närheten av äl och jag har inga som helst symtom. Huvudet spelar en ett spratt tror jag när man så gärna vill.

    Jobbigt med förkylning, jag fick en rejäl förkylning med feber för 2 månader sen och hade då haft oskyddat sex under äl (enligt flo) men vi försökte inte bli gravida. Mådde så dåligt för vågade inte ta värktablett osv, men sen var jag ju inte gravid. Så tror man ska leva på som vanligt ändå men inte överdosera något (vilket man ju aldrig ska).

    Har själv druckit rejäla koppar kaffe i helgen men som sagt, ibland får de väl bli så, tror inte noja leder till något bra i längden, även om jag förstår dig helt.

    Krya på dig!
  • LJM91

    Skriver in mig själv i BIM-listan :)

    26/8 evelinagra1 (22 år, första barnet 4e försöket)

    26/8 bez (31 år 1:a försöket, 1:a barnet)

    26/8 slo92 (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet)

    26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)

    28/8 Värphönan (36 år, 9:e försöket, 1 mf 1 ma, andra barnet)

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet)

    29/8 Willow89 (32 år, femte försöket med första barnet)

    1/9 Jenek18 (30 år, första försöket med första barnet)

    3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet)

    4/9 Lövsångerskan (30 år, första försöket med första barnet)

    5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet)

    7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)

    7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)

    31/8 chouette (32 år, första försöket, andra barnet)

    9/9 Junii91 (30 år, andra försöket, första barnet)

    11/9 beckizen (27 år, andra försöket med första barnet)

    14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet)

    16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet)

    ?/9 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet)

    7/10 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

    ?/? Wave mother (37 år, första försöket efter ma, första barnet

    ??/?? toughshit (28 år, första försöket, andra barnet)

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?