• Fri 23 Jul 2021 13:18
    801715 visningar
    8602 svar
    +4
    8602
    801715

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Sun 10 Oct 2021 11:04


    Bara jag som ser en svag linje? Man har ju blivit knäpp för mindre. (Har dragit ner ljuset på bilden)
  • Sun 10 Oct 2021 11:32
    AllieP skrev 2021-10-10 11:04:05 följande:

    Bara jag som ser en svag linje? Man har ju blivit knäpp för mindre. (Har dragit ner ljuset på bilden)


    Jag ser :)
  • Sun 10 Oct 2021 13:04
    AllieP skrev 2021-10-10 11:04:05 följande:

    Bara jag som ser en svag linje? Man har ju blivit knäpp för mindre. (Har dragit ner ljuset på bilden)


    Jag ser också :)
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Sun 10 Oct 2021 13:27

    Tog ett ?testa tidigt? :O

    Måste prova igen imorgon med morgonurin!

    Hoppas inte det är ett spökstreck


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Sun 10 Oct 2021 14:55
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-09 18:30:27 följande:

    Åh vad jobbigt :/ skickar en kram <3 kanske ska man vara försiktig med att testa före BIM av just den anledningen, men det är så svårt att låta bli. Ta hand om dig själv lite nu, och du och din partner får också ta hand om varandra. Tillåt er att vara lite ledsna, men sen kommer ni att få nya chanser.


    Essie0 skrev 2021-10-09 19:14:38 följande:

    Nej så tråkigt LJM91, hoppas det tar sig snart igen.

    Det är en stor oro hos mig med att mensen ska komma eller att få ett mf senare.


    Tack för er omtanke!

    Nästa månad ska jag försöka vänta till ett par dagar efter BIM om inte mensen dyker upp, återstår att se om jag lyckas :)
  • Sun 10 Oct 2021 15:39
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-10 08:47:33 följande:
    Skickar en kram <3 kände också så där när jag testade före BIM. Men det finns ju de som inte plussar förrän efter BIM. Tror det är för att man inte kan vara helt säker på när mensen ska komma. Så än finns det hopp. Fick ingen bra start heller idag. Drack lite vin igår, två glas, och det räckte för att få svårt att sova och nu huvudvärk och ångest. :/ ska nog bli helnykterist, är ändå nästan det.

    Åh tack <3 Var precis vad jag behövde höra idag. 


    Förstår dig också, var igår iväg med maken och kompisar och alla drack vin, själv känner man sig lite löjlig när man tackar nej innan man ens är gravid men det tar lite emot att man skulle dricka.

  • Sun 10 Oct 2021 15:40

    Åh vad spännande, det syns ju rätt väl. Vad är det för test? Håller tummarna att det är pos, du får uppdatera imorgon :D 


    toughshit skrev 2021-10-10 13:27:17 följande:

    Tog ett ?testa tidigt? :O

    Måste prova igen imorgon med morgonurin!

    Hoppas inte det är ett spökstreck


  • Sun 10 Oct 2021 15:56

    Idag gjorde jag ett ägglossningstest mest för skojs skull, och för att jag kände ett enormt behov av att GÖRA något i den här barnresan, galen känsla. Jag är bara på dag 11 i min cykel och ÄL brukar ske runt dag 23-25, men ändå fick jag ett såhär starkt streck på ägglossningstestet. Har provat ägglossningsstickor förr men har aldrig fått såhär starkt utslag, och borde ju inte ens vara i närheten av ÄL än. Någon som har några tankar? Jag gjorde ett graviditetstest för någon dag sedan som var negativt, så att jag skulle vara gravid är osannolikt.

  • Sun 10 Oct 2021 16:09
    AllieP skrev 2021-10-10 15:40:12 följande:

    Åh vad spännande, det syns ju rätt väl. Vad är det för test? Håller tummarna att det är pos, du får uppdatera imorgon :D 


    Det är Graviditetskollens testa tidigt. Jag har aldrig fått spökstreck tidigare, bara helt blankt. Nu när det har torkat så är det blankt, men jag ser ett tydligt streck då jag lyser igenom med mobilens lampa. Jag har inte BIM förrän kring 15-17:e så det är väldigt tidigt!
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Sun 10 Oct 2021 16:37

    Det kan ju vara så att du är på väg mott en topp eller nyss har haft en, även om det låter som att du i så fall har en väldigt oregelbunden cykel den här gången. Annars är min erfarenhet efter att ha testat äl-stickor ett par månader nu att det kan se ut så där även i delar av cykeln som inte är nära äl, och andra dagar/tider på dagen kan det vara lite ljusare. Lite beror det väl på hur pass mycket man druckit osv. Så om du brukar ha regelbunden cykel så är det kanske bara naturlig variation. 


    LJM91 skrev 2021-10-10 15:56:38 följande:

    Idag gjorde jag ett ägglossningstest mest för skojs skull, och för att jag kände ett enormt behov av att GÖRA något i den här barnresan, galen känsla. Jag är bara på dag 11 i min cykel och ÄL brukar ske runt dag 23-25, men ändå fick jag ett såhär starkt streck på ägglossningstestet. Har provat ägglossningsstickor förr men har aldrig fått såhär starkt utslag, och borde ju inte ens vara i närheten av ÄL än. Någon som har några tankar? Jag gjorde ett graviditetstest för någon dag sedan som var negativt, så att jag skulle vara gravid är osannolikt.


Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?