• Fri 23 Jul 2021 13:18
    794929 visningar
    8602 svar
    +4
    8602
    794929

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Fri 15 Oct 2021 10:31
    EIJ90 skrev 2021-10-15 10:22:40 följande:

    Plus idag på BIM eller BIM-1!

    Nervöst och hoppas det vill hålla sig kvar.

    Fick MF innan jag blev gravid med sonen. Så man ropar ju inte hej förrän det gått en tid.

    Glad att det tog sig nu iaf ????


    Stort grattis! Håller tummarna att det håller sig kvar ?

    Ingen mens ännu för min del, bim igår. Var längesen min mens gick över tiden.. Skulle köpt ett test igår men eftersom jag jobbade sent så hann jag aldrig med det. Sen är jag nog lite rädd att bli besviken. Ska försöka komma ifrån en stund idag så jag bara får det gjort.
  • Fri 15 Oct 2021 11:40
    LJM91 skrev 2021-10-15 07:58:14 följande:

    Ni som använder clear blue advanced, när börjar ni ligga mer på allvar när de blinkande gubbarna dyker upp? Fick min första blinkande idag men är osäker på vilken strategi vi ska ha, haha..


    Vi började direkt när det blinkade för trodde att den bara skulle blinka i två dagar och sedan bli fast, men gubben blinkade i 6 dar innan det blev fast, så när det väl blev det kände min sambo framförallt att pressen hade varit för stor under en veckas tid att vi fick svårare att få till det. Är ju en omställning att ha gått från att ligga 1-2 i veckan när lusten faller på till att helt plötsligt ligga på kommando varje dag i en vecka haha. Så med facit i hand hade vi kunnat avvakta lite!
  • Fri 15 Oct 2021 12:29
    Bez skrev 2021-10-15 09:43:59 följande:

    Har du koll på typ när äl kommer? Första gången jag körde de hade jag blinkade i 6 dagar innan fast nästa gång 3 dagar. Så risk att man kör på för hårt och hinner tröttna innan den fasta kommer om de blir många dagar :P men orkar ni kör varannan under blinkande och sen varje dag när fast kommer?


    Min follikulärfas varierar ganska rejält, min tidigaste ÄL har varit på CD 17 och min senaste på 27, så det är ganska stor skillnad. Är på CD 16 idag. Kanske varannan nu och varje dag vid fast gubbe är en bra strategi, tack för tipset.
    LillaSam skrev 2021-10-15 11:40:07 följande:

    Vi började direkt när det blinkade för trodde att den bara skulle blinka i två dagar och sedan bli fast, men gubben blinkade i 6 dar innan det blev fast, så när det väl blev det kände min sambo framförallt att pressen hade varit för stor under en veckas tid att vi fick svårare att få till det. Är ju en omställning att ha gått från att ligga 1-2 i veckan när lusten faller på till att helt plötsligt ligga på kommando varje dag i en vecka haha. Så med facit i hand hade vi kunnat avvakta lite!


    Tror jag ska försöka få med sambon på varannan dag så länge det är blinkande och sen kanske lite mer intensivt när det är fast om vi orkar, haha. Tack för input!
  • Fri 15 Oct 2021 12:51
    EIJ90 skrev 2021-10-15 10:22:40 följande:

    Plus idag på BIM eller BIM-1!

    Nervöst och hoppas det vill hålla sig kvar.

    Fick MF innan jag blev gravid med sonen. Så man ropar ju inte hej förrän det gått en tid.

    Glad att det tog sig nu iaf ????


    Grattis till plusset! :D
  • Fri 15 Oct 2021 13:35
    LJM91 skrev 2021-10-15 07:58:14 följande:

    Ni som använder clear blue advanced, när börjar ni ligga mer på allvar när de blinkande gubbarna dyker upp? Fick min första blinkande idag men är osäker på vilken strategi vi ska ha, haha..


    Max varannan dag under blinkande. Oftast bara 2 eller på sin höjd 3 gånger under hela perioden från att blinkande började tills den fasta gubben slutat lysa.
  • Fri 15 Oct 2021 13:36
    EIJ90 skrev 2021-10-15 10:22:40 följande:

    Plus idag på BIM eller BIM-1!

    Nervöst och hoppas det vill hålla sig kvar.

    Fick MF innan jag blev gravid med sonen. Så man ropar ju inte hej förrän det gått en tid.

    Glad att det tog sig nu iaf ????


    Grattis! =D
  • Bez
    Fri 15 Oct 2021 13:38
    EIJ90 skrev 2021-10-15 10:22:40 följande:

    Plus idag på BIM eller BIM-1!

    Nervöst och hoppas det vill hålla sig kvar.

    Fick MF innan jag blev gravid med sonen. Så man ropar ju inte hej förrän det gått en tid.

    Glad att det tog sig nu iaf ????


    Grattis! Kände du några symptom?
  • Fri 15 Oct 2021 13:48
    Bez skrev 2021-10-15 13:38:05 följande:

    Grattis! Kände du några symptom?


    Jag fick rosa flytningar på pappret äl+8 och äl+9.

    Har varit dunderförkyld med lätt feber sen äl+ 4 (får typ aldrig feber.). Sjukt trött, men kan ju vara pga förkylningen.

    Exakt samma som när jag blev gravid med sonen.

    Har känt mig smått illamående men det har jag gjort vissa andra månader innan mensen kommit också.

    Molvärk och lite stickningar nedre delen av mage. ÄVEN
  • Fri 15 Oct 2021 16:11
    slo92 skrev 2021-10-15 08:12:11 följande:

    Jamen det är ju så svårt! Men om det där var ett riktigt streck jag såg så innebär det att jag hade plussat 3+1, är det verkligen möjligt?

    Så skönt Att du har hittat ägglossningen nu, blev det någon stegring idag? :)


    Jag fick min stregring igår. Så imorse va det positivt. Så nu blir det mys och 30000 IE d vitamin
  • Fri 15 Oct 2021 18:33

    Tw konstig mens....trodde min mens dök upp för några dagar sen, den är dessutom beräknad sen i onsdags men det kommer bara blod/rosa flytningar när ja varit på toa...inte annars , är det normalt att ha sån här segstartad mens ? Graviditetstest negativt.. nån som vart me om samma nån gång utan att det varit nåt fel?

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?