• Fri 23 Jul 2021 13:18
    794939 visningar
    8602 svar
    +4
    8602
    794939

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Bez
    Thu 13 Jan 2022 21:00
    Pinkfloweer skrev 2022-01-13 20:04:04 följande:

    Hej alla, hur går det för er ?


    Jag väntar in BIM som är på söndag inte tänkt att testa något innan vart så ledsen sist när jag först fick spök och sen inget. Får se om jag kan hålla det
  • Thu 13 Jan 2022 21:11
    Bez skrev 2022-01-13 21:00:07 följande:

    Jag väntar in BIM som är på söndag inte tänkt att testa något innan vart så ledsen sist när jag först fick spök och sen inget. Får se om jag kan hålla det


    Ska också försöka att inte testa mig innan BIM. Men det är lite svårt när man har tester hemma. Sen skulle det vara trevligt att få positivt någon gång...
  • Bez
    Thu 13 Jan 2022 21:25
    Dalarna91 skrev 2022-01-13 21:11:03 följande:

    Ska också försöka att inte testa mig innan BIM. Men det är lite svårt när man har tester hemma. Sen skulle det vara trevligt att få positivt någon gång...


    A jag vet beställde hem ett gäng så har ett lager här med. Men pallar verkligen inte med ett till negativt även om de känns som de kommer vara de. Så skjuter på de så länge jag kan.

    Oxå surt att vi åkt på Corona här hemma och hade en gyntid nästa vecka som jag börjar tar superlänge på, fick flytta fram den 3 veckor ..

    Hur långt från BIM är du?
  • Thu 13 Jan 2022 21:56
    Dalarna91 skrev 2022-01-13 20:19:20 följande:

    Väntar bara till BIM. Sambon frågade igår "är du gravid". 4 dagar efter ägglossning. Kan bara små skratta åt han lite.

    Jag hoppas de inte är för sent för er. Har inte så mycket erfarenhet kring ägglossningsflytningar då jag inte får dom. Men när kan får positivt släpper ägget mellan 12-48 timmar. Så chansen finns :)


    Hahah män alltså, jag håller tummarna för att ni får plus nu ! :) Tack, jag hoppas inte heller det är försent men jag känner inget större hopp nu längre när månaderna bara går
  • Thu 13 Jan 2022 21:57
    Bez skrev 2022-01-13 21:00:07 följande:

    Jag väntar in BIM som är på söndag inte tänkt att testa något innan vart så ledsen sist när jag först fick spök och sen inget. Får se om jag kan hålla det


    Håller tummarna !!
  • Thu 13 Jan 2022 22:07
    Pinkfloweer skrev 2022-01-13 21:56:28 följande:

    Hahah män alltså, jag håller tummarna för att ni får plus nu ! :) Tack, jag hoppas inte heller det är försent men jag känner inget större hopp nu längre när månaderna bara går


    Känner igen mig i uppgivenheten? tappa inte hoppet! Din tur kommer!
  • Thu 13 Jan 2022 22:19
    Sofiaa90 skrev 2022-01-13 22:07:41 följande:

    Känner igen mig i uppgivenheten? tappa inte hoppet! Din tur kommer!


    Tack för pepp<3
  • Fri 14 Jan 2022 09:05

    Hej alla!

    Så spännande med alla som väntar BIM har i dagarna! Håller tummarna för er!

    Själv kom min ÄL tidigare än väntat, redan på CD14 när den egentligen var beräknat CD21... Och pga att jag inte använder ÄL-tester så missade vi den nästan helt, hann bara ha sex på själva dagen som ägglossningen skedde (enligt NC) :(

    Någon som vet om det ändå finns en bra chans att det blev något denna gång? Eller är chansen så liten nu när vi missade alla fertila dagar innan att det mer eller mindre bara är att rikta in oss på nästa månad direkt?  Känner mig så besviken :( vi som inte kunde försöka förra månaden heller.

  • Bez
    Fri 14 Jan 2022 09:52
    Sophiee92 skrev 2022-01-14 09:05:37 följande:

    Hej alla!

    Så spännande med alla som väntar BIM har i dagarna! Håller tummarna för er!

    Själv kom min ÄL tidigare än väntat, redan på CD14 när den egentligen var beräknat CD21... Och pga att jag inte använder ÄL-tester så missade vi den nästan helt, hann bara ha sex på själva dagen som ägglossningen skedde (enligt NC) :(

    Någon som vet om det ändå finns en bra chans att det blev något denna gång? Eller är chansen så liten nu när vi missade alla fertila dagar innan att det mer eller mindre bara är att rikta in oss på nästa månad direkt?  Känner mig så besviken :( vi som inte kunde försöka förra månaden heller.


    En chans finns ju såklart men fattar hur du känner, vi missade oxå de mest fertila dagarna för ÄL va sen fick till de 3 dagar innan och sen på ÄL. Håller tummarna för oss båda att de räcker.
  • Fri 14 Jan 2022 12:23
    Sophiee92 skrev 2022-01-14 09:05:37 följande:

    Hej alla!

    Så spännande med alla som väntar BIM har i dagarna! Håller tummarna för er!

    Själv kom min ÄL tidigare än väntat, redan på CD14 när den egentligen var beräknat CD21... Och pga att jag inte använder ÄL-tester så missade vi den nästan helt, hann bara ha sex på själva dagen som ägglossningen skedde (enligt NC) :(

    Någon som vet om det ändå finns en bra chans att det blev något denna gång? Eller är chansen så liten nu när vi missade alla fertila dagar innan att det mer eller mindre bara är att rikta in oss på nästa månad direkt?  Känner mig så besviken :( vi som inte kunde försöka förra månaden heller.


    Hej!

    Vet inte om detta svar kommer hjälpa dig eller bara trigga, ber om ursäkt i så fall. Men om min ägglossning stämmer där NC satte ut den så fick min sambo och jag bara till det en gång vilket var 4 dagar innan ÄL och vi plussade.

    Så det finns absolut en chans för dig!!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?