• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Rewner

    Segt att behöva vänta länge på ägglossning. Vet ni eller har ni någon teori om varför ni får så långa cykler?

  • LJM91
    Rewner skrev 2022-06-21 20:27:09 följande:

    Segt att behöva vänta länge på ägglossning. Vet ni eller har ni någon teori om varför ni får så långa cykler?


    För mig beror det förmodligen delvis på stress, och delvis på övervikt. Har dock inte någon mer källa på det än doktor google :P
  • Dalarna91

    Rewer; 
    Jag brukar ha cyklus 28-31. Oftast 28. Men har blivit lite längre efter cytotec behandlingen för ca 3 månader sen. 
    Sen kan de bero på lite övervikt och stress. 

  • Rewner

    Doktor Google har många svar. Det är otroligt vad denna resan lär en om kvinnokroppen. Dels generellt, men också specifikt hur den egna fungerar.

  • Dalarna91

    Va precis på apoteket och köpte ägglossning test. Så himla dyrt!! Rfsu 14 st, 249 kr. Jag brukar alltid köpa över internet. Men det hinner inte komma innan ägglossningen är över. 

  • evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-06-23 10:32:12 följande:

    Va precis på apoteket och köpte ägglossning test. Så himla dyrt!! Rfsu 14 st, 249 kr. Jag brukar alltid köpa över internet. Men det hinner inte komma innan ägglossningen är över. 


    Ja visst är det dyrt!!
  • Fyrklöverns
    evelinagra1 skrev 2022-06-23 11:42:33 följande:
    Ser ganska kört ut denna månaden också.. jäkla skit
    Fan vad tråkigt :( önskar att jag kunde få din graf nu, har aldrig längtat så mycket efter låga tempvärden och mens som nu. Fick precis min andra spruta med cellgifter eftersom mitt hcg-värde inte sjunkit som det ska. Jag såg redan på tempen att det förmodligen skulle krävas fler doser. Hoppas nu tempen går ner och värdet går ner och att min mens kommer snart. Vi får inte försöka på 6 månader nu efter denna sprutan :(
  • evelinagra1
    Fyrklöverns skrev 2022-06-23 16:11:16 följande:
    Fan vad tråkigt :( önskar att jag kunde få din graf nu, har aldrig längtat så mycket efter låga tempvärden och mens som nu. Fick precis min andra spruta med cellgifter eftersom mitt hcg-värde inte sjunkit som det ska. Jag såg redan på tempen att det förmodligen skulle krävas fler doser. Hoppas nu tempen går ner och värdet går ner och att min mens kommer snart. Vi får inte försöka på 6 månader nu efter denna sprutan :(
    Mensen kom redan idag.. det tog otroligt hårt på både mig och min sambo denna gången :/ men bara att ta nya tag..

    lider verkligen med dig.. usch va jobbigt att inte ens få försöka :/ och jobbigt med sprutor :( hoppas att din mens kommer snart <3
  • Rewner

    Beklagar mensen, Evelinagra! Så surt! 

    Och beklagar att det krävdes en spruta till, Fyrklövern! 6 månader måste kännas som en väldigt lång tid. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?