• Fri 23 Jul 2021 13:18
    800848 visningar
    8602 svar
    +4
    8602
    800848

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Mon 3 Oct 2022 07:10
    Sophiee92 skrev 2022-10-02 21:29:16 följande:

    Åh tack för era svar tjejer <3 känns lugnande att höra. Då ska jag inte ge upp ännu trots mensvärken.


    Man ska inte ge upp förrän mensen är ett faktum <3 


    Jag har inte haft ägglossning ännu. Tempen var lite lägre imorse igen. 

  • Mon 3 Oct 2022 07:14

    Vad händer i min kropp?! 
    Från 36.61 till 36.22 idag! Tappen känns såklart öppen också. Ska jag bara börja med progrestron krämen och fejka en mens? Blir så ledsen, arg och förtvivlad. 

  • Mon 3 Oct 2022 12:02
    Dalarna91 skrev 2022-10-03 07:14:25 följande:

    Vad händer i min kropp?! 
    Från 36.61 till 36.22 idag! Tappen känns såklart öppen också. Ska jag bara börja med progrestron krämen och fejka en mens? Blir så ledsen, arg och förtvivlad. 


    Åh nej, kan riktigt känna frustrationen :( men man kan ha enstaka dippar efter ägglossningen, jag har fått dippar på ÄL+2 och 3 innan och googlade som en galning då. Läste mig till att progesteronet får kämpa lite mot östrogenet sådär precis efter ägglossningen, och när då östrogenet kämpar tillbaka så kan det göra att tempen dippar någon enstaka dag. Så tappa inte hoppet än, är tempen hög igen imorgon så har du säkert ägglossat!
  • Mon 3 Oct 2022 12:12

    Störigt Dalarna, men jag håller med LJM att det kan vara östrogenet som stiger lite igen efter ägglossning. Din temp var väldigt övertygande igår. Jag brukar också ha så ner mot CL 3-4 dagar efter äl. 


    Här fick jag precis en äcklig äggviteklump så jag har senare äl än vanligt. Ska köpa fler tester på vägen hem idag. Så irriterande, jag blir stressad både när jag testar regelbundet med eftermiddagsurin (för det är svårt att hålla sig och det visar bäst på em för mig) samt stressad om jag inte testar bara för jag bestämt för att inte stressa över testerna 🤦🏼?♀️

  • Mon 3 Oct 2022 13:18

    Har haft dippar men inte förrän ca äl +6. 
    Har varit gråtfärdig typ hela dagen pga tempen. Vill bara skrika av frustration!! 
    Ska ta ett äl test idag 

  • Mon 3 Oct 2022 13:24

    Så störigt, Dalarna, men jag hoppas att LJM hade en bra förklaring som stämmer.

    Sophie, ge inte upp förrän mensen kommer. Håller tummarna hårt för dig.

    Så störigt att det stökar för dig nu också, Fyrklövern. Du har väl haft stabila cyklar annars efter behandlingen och operationen? Extra störigt då när ni nu äntligen ska börja försöka.

  • Mon 3 Oct 2022 15:17

    Precis tagit äl test. Negativt, ser knappt strecket. Får hoppas på en höjning imorgon .

  • Mon 3 Oct 2022 18:13

    Tack fyrklövern och Rewner <3

    Imorgon bitti blir det ett nytt test för mig

  • Mon 3 Oct 2022 19:10

    Hoppas det är positivt Sophie <3 


    Rewner, precis jag hade oförskämt stabila cykler sedan operationen. 

    Jag köpte digitalt ägglossningstest på vägen hem från jobbet. Fick en hånande rund ring bara. Jag orkar inte att jag slarvade med testandet denna gången och att ägglossningen ska strula precis när man är tillbaka i gamet. Som salt i såren fick jag ryktesvägen veta att ännu en kompis är gravid nu. 

  • Mon 3 Oct 2022 19:22
    Fyrklöverns skrev 2022-10-03 19:10:29 följande:

    Hoppas det är positivt Sophie <3 


    Rewner, precis jag hade oförskämt stabila cykler sedan operationen. 

    Jag köpte digitalt ägglossningstest på vägen hem från jobbet. Fick en hånande rund ring bara. Jag orkar inte att jag slarvade med testandet denna gången och att ägglossningen ska strula precis när man är tillbaka i gamet. Som salt i såren fick jag ryktesvägen veta att ännu en kompis är gravid nu. 


    Åh nej, måste varit tufft att få höra. Är verkligen lika jobbigt varje gång... På vilket sätt slarvade du med testandet?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?