• Fri 23 Jul 2021 13:18
    801718 visningar
    8602 svar
    +4
    8602
    801718

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Tue 4 Oct 2022 09:59

    Tack för all omtanke, blir helt rörd. Kände som tappen va stängd i morse. Tar nog en sista temp imorgon och sen grav test och är allt negativt blir det kräm. 
    Hoppet är verkligen det sista som lämnar en känner jag. 
    Kommer nog gråta en skvätt när jag kommer hem. Är så frusterad nu 

  • Tue 4 Oct 2022 11:09
    Rewner skrev 2022-10-04 09:25:29 följande:

    Så himla struligt, Dalarna. Lider med din frustration.

    Testade du i morses, Sophie?


    Ingen mens ännu så testade imorse. Det var helt blankt, tills jag skulle slänga det efter ca 5 min, då såg det ut såhär :O! Ser någon mer än jag en skugga/ett spökstreck där? Vet att jag bara plågar mig själv men man kan bara inte släppa det där sista lilla hoppet innan mensen är ett faktum. Åååh tänk att det är såhär månad efter månad. Skulle göra precis vad som helst för att få plussa nu :(
  • Tue 4 Oct 2022 12:01


    Idag kom gubben! Så förvirrande. Tur jag fortsatte testa. Fortsättning följer här alltså..
  • Tue 4 Oct 2022 12:03

    Sophie jag tycker det verkar vara ett streck precis över skuggan som går tvärs över. Kan dock inte se om det är grått eller rödaktigt. Hoppas det är positivt och inget spök! Är BIM idag? 

  • Tue 4 Oct 2022 12:03

    Sophie, jag kan ana något svagt! Svårt att säga om det har färg eller om det är grått dock? Hoppas så mycket att det är positivt <3

  • Tue 4 Oct 2022 12:04

    Wohooo äntligen glad gubbe Fyrköverns! Hoppas en tydlig temphöjning följer nu <3

  • Tue 4 Oct 2022 12:04

    Så tråkigt Dalarna :( i värsta fall så kan du framkalla mens och börja om inom rätt kort tid. 

  • Tue 4 Oct 2022 12:49

    Spännande Fyrklövern!!!

    Ja det är mer som en skugga än rött streck. Fruktansvärt smärtsamt att hålla på såhär men man greppar varje halmstrå man kan.

  • Tue 4 Oct 2022 13:18

    Så spännande Sophie! Jag ser ju aldrig något på sådana där svaga, men jag anar faktiskt också något på bilden du lagt upp. Hoppas! Hoppas! Hoppas! Det är verkligen en avancerad form av självplågeri det här att försöka bli gravid.

  • Tue 4 Oct 2022 13:19

    Och heja Fyrklövern! Nu är det bara att ligga i  

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?