• Thu 29 Jul 2021 13:29
    629 visningar
    6 svar
    6
    629

    Snäll hjälp

    Var på ett vul i måndags då dem bara såg hinsäcken och en gulesäck inget foster ( tror hon sa så, inget foster iallafall) jag ska enligt sista mens och ägglossning vara i v 6+4 i måndags. Hon trodde jag var i V4+ något. Men det kan inte stämma då jag plussade en vecka efter ägglossning. Hade ägglossning den 23/6 och plussade svagt 30/6. Är det helt kört tror ni?

    När mAn plussar har ägget satt sig fast i livmodern då eller kan den fortfarande vandra ner mot livmodern. Tacksam för så många svar som möjligt ????????

  • Svar på tråden Snäll hjälp
  • Thu 29 Jul 2021 13:36
    #1

    Tyvärr så låter det som m.f. Embryot fäster 5-7 dagar efter äl, sen börjar hcg bildas och det tar ett tag till innan det blir mätbart. + en vecka efter äl är omöjligt så du måste haft lite tidigare äl. Men m.f ska alltid bekräftas med ett VUL till när de sker före v.9.

  • Thu 29 Jul 2021 13:47
    #2
    Jag är bara jag skrev 2021-07-29 13:36:43 följande:

    Tyvärr så låter det som m.f. Embryot fäster 5-7 dagar efter äl, sen börjar hcg bildas och det tar ett tag till innan det blir mätbart. + en vecka efter äl är omöjligt så du måste haft lite tidigare äl. Men m.f ska alltid bekräftas med ett VUL till när de sker före v.9.


    Det som är konstigt är att jag hade mens den 10/6 vi hade sex den 23/6 första gången efter mens ( var även på gyn den 23/6 för att kolla en cysta. Ingen graviditet då dem tar gravtest) hadesex varje dag från den 23/6 -29/6. Och jag plussade 30/6 så omöjligt kan det inte vara att pluss en vecka efter ägglossning. ???????????
  • Thu 29 Jul 2021 14:03
    #3
    thilda2004 skrev 2021-07-29 13:47:56 följande:
    Det som är konstigt är att jag hade mens den 10/6 vi hade sex den 23/6 första gången efter mens ( var även på gyn den 23/6 för att kolla en cysta. Ingen graviditet då dem tar gravtest) hadesex varje dag från den 23/6 -29/6. Och jag plussade 30/6 så omöjligt kan det inte vara att pluss en vecka efter ägglossning. ???????????
    Det låter jättemärkligt. Om det nu stämmer är det ett MA. V.7 ska fostret synas nämligen. 
  • Sat 31 Jul 2021 13:26
    #4

    Jag tycker att du ska försöka att inte oroa dig. Det är ändå rätt tidigt.

    Jag var på tidigt VUL när jag var i vecka 8 och dom såg varken tickande hjärta eller foster. Fick en ny tid två veckor senare då läkaren sa att dom kan gömma sig rätt bra ibland.

    Två veckor senare var där ett piggt foster med tickande hjärta. Hon hade bara gömt sig. Dom gör det ibland.

    Så håll hoppet uppe o tänk positivt.

    Är idag gravid med en frisk flicka i vecka 18 ????

  • Sat 31 Jul 2021 16:07
    #5
    längtan8282 skrev 2021-07-31 13:26:33 följande:

    Jag tycker att du ska försöka att inte oroa dig. Det är ändå rätt tidigt.

    Jag var på tidigt VUL när jag var i vecka 8 och dom såg varken tickande hjärta eller foster. Fick en ny tid två veckor senare då läkaren sa att dom kan gömma sig rätt bra ibland.

    Två veckor senare var där ett piggt foster med tickande hjärta. Hon hade bara gömt sig. Dom gör det ibland.

    Så håll hoppet uppe o tänk positivt.

    Är idag gravid med en frisk flicka i vecka 18 ????


    Åh vad glad jag är för dun skull. Jag försöker att inte oroa mig. Men kan inte sluta tänka på det. Ska tillbaka den 9/8. Känns som en evighet. ????

    Tack så jätte mycket för ditt svar ??
  • Sat 31 Jul 2021 16:08
    #6

    När jag gör glad gubbe blir det frågetecken

Svar på tråden Snäll hjälp