• Anonym (Velig­)
    Thu 29 Jul 2021 14:53
    2411 visningar
    67 svar
    67
    2411

    HJÄLP, inredningstips?? Det ser så stelt och nyinflyttad ut :(

    Jag har ett extremt smalt sovrum 160 säng+35 cm kvar til golvlist. Står o valet och kvalet om man skulle haft något smalt sängbord till salvor, mobilladdare osv. Fast hittar inget under 1000kr. Vägghängt hade varit bra fast det är betongvägg och jag saknar slagborrmaskin plus att det är en hyreslägenhet så är lite restriktiv där.

    Grejen är den att jag har bott här i 3 år och det ser fortfarande ut son att jag är nyinflyttad. Tavlor på väggarna eller kanske spegel i detta smala rum fast är det för porrigt? Har ljusa gardiner syns inte på bild men de har typ lite skimrande medaljonger. Läste att det skulle med va bra till små rum.

    Väggarna är beige så de mörkar inte heller.. sängen blev dock svart, ur den synpunkten är det nog inte den bästa färgen..

    Jag vill alltså ha lite mer mys känsla i rummet, så söker desperat tips.

    Och sedan så är tråden lite felplacerad men ville vara anonym. JAG HAR DOCK MYNDIGHETSKONTAKT SÅ HOPPAS DET HJÄLPER.



    Ville lägga till bild hur här ser ut, men verkar ju inte fungera

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-07-29 15:26
    Tänkte lite på någon ljusslinga över sänggaveln, fast är det mer i barn/tonårsrum man gör så?

    Funderade ett tag på att sätta en tavelvägg där inne. Fast kan inte bestämma vilket motiv jag ska köra på.

  • Svar på tråden HJÄLP, inredningstips?? Det ser så stelt och nyinflyttad ut :(
  • Anonym (V)
    Thu 29 Jul 2021 18:47
    #31
    Anonym (Velig) skrev 2021-07-29 18:43:50 följande:
    Stort? Knappt 2m brett.. o köket typ samma stil.. vet inte vad arkitekterna hade för tänk på 50 talet.. va nog 80/90 sängar som gällde, allmän ungkarlslya.. inte för att va diskriminerande..

    Är tjej själv ..
    Haha ok kanske inte stort. Men på första bilden såg det ut som en garderob
  • Anonym (Velig­) Trådstartaren
    Thu 29 Jul 2021 18:51
    #32
    Anonym (...) skrev 2021-07-29 17:59:22 följande:

    Eller nej, hade ställt lampan vid gardinen.


    Jo det hade varit snyggt. Fast på väggen där spegeln står (mitt i garderobens svängrum) är ju först den fastsatta garderoben sedan typ 40cm till sovrumsdörren..

    Bör nästan borra upp spegeln liggandes på väggen men ser ju för sliskigt ut. Och den väger enligt jysk hemsida 16kg så får fästas rejält
  • Anonym (Velig­) Trådstartaren
    Thu 29 Jul 2021 18:58
    #33


    Spegeln är ju lite ivägen när man går ut från sängen och när man öppnar garderoben och ska ut med trådbackarna
  • Anonym (inter­ior design­er)
    Thu 29 Jul 2021 19:40
    #34
    Anonym (Velig) skrev 2021-07-29 18:58:55 följande:


    Spegeln är ju lite ivägen när man går ut från sängen och när man öppnar garderoben och ska ut med trådbackarna
    Garderoben är fast va?

    Spegeln behöver du hänga upp om du ska ha den i sovrummet.
  • Anonym (Mio)
    Thu 29 Jul 2021 23:01
    #35

    En sån här hylla har jag köpt. Får inte heller plats med bredare sängbord. Har inte hunnit montera ännu, men har tänkt ha en lampa på översta hyllan, mobil och laddare mm på mellersta, och en liten låda för näsdukar, öronproppar, nässpray etc på nedersta.

    www.mio.se/p/star-hylla-h-110-cm/M1572001

  • Anonym (Tips!­)
    Thu 29 Jul 2021 23:17
    #36
    Anonym (Mio) skrev 2021-07-29 23:01:42 följande:

    En sån här hylla har jag köpt. Får inte heller plats med bredare sängbord. Har inte hunnit montera ännu, men har tänkt ha en lampa på översta hyllan, mobil och laddare mm på mellersta, och en liten låda för näsdukar, öronproppar, nässpray etc på nedersta.

    www.mio.se/p/star-hylla-h-110-cm/M1572001


    Åh, vilket bra tips! Kan bli riktigt snyggt ju, får säkert plats med ljus och annat dekorativt också för mysfaktorn. 

    Och om du ville köra tavelvägg så har desenio.se jättefina print till bra priser och även massor inspiration om man inte vet vad man är ute efter. 
  • Anonym (S)
    Thu 29 Jul 2021 23:43
    #37

    Jag har det också tajt hos mig, men har löst det med en smart hylla från Mio. Dock krävs det att den monteras på väggen.

    www.mio.se/p/living-vagghylla-h-100-cm/M1458875

  • Fri 30 Jul 2021 01:18
    #38

    Kan du ta bort garderobsdörren och ersätta med ett draperi så du inte behöver ta hänsyn till att du måste kunna öppna dörren? Det kanske kan underlätta en alternativ möblering samtidigt som det mjukar upp. Tänker mig i så fall att draperi, ev gardin och sängkläderna ska matcha varandra.

  • Anonym (Milla­)
    Fri 30 Jul 2021 07:55
    #39

    Här är ytterligare en modell på hylla som skulle få plats bredvid sängen. www.ikea.com/se/sv/p/ragrund-hylla-bambu-30253067/ Man kan ha ett par korgar/lådor på de nedersta hyllorna, för att få lite mer förvaring, och på de övre kan man ha någon växt och lite prydnadssaker.

  • Anonym (qwert­y)
    Fri 30 Jul 2021 11:05
    #40
    Anonym (Mio) skrev 2021-07-29 23:01:42 följande:
    En sån här hylla har jag köpt. Får inte heller plats med bredare sängbord. Har inte hunnit montera ännu, men har tänkt ha en lampa på översta hyllan, mobil och laddare mm på mellersta, och en liten låda för näsdukar, öronproppar, nässpray etc på nedersta.

    www.mio.se/p/star-hylla-h-110-cm/M1572001
    Toppentips! Ska flytta snart och det där kan jag absolut tänka mig kan bli jättesnyggt!
Svar på tråden HJÄLP, inredningstips?? Det ser så stelt och nyinflyttad ut :(