• Anonym (Suck.­.)
    Fri 30 Jul 2021 07:22
    2318 visningar
    21 svar
    21
    2318

    Nu har sambons ex gått för långt!

    Nu har sambons ex gått för långt!
    igår fick sambon ett brev på posten att hans barn (från ett tidigare förhållande) från barnets försäkringsbolag att barnet nu står helt utan personförsäkring då mamman inte betalat räkningen. Barnen bor inte hos oss och sambon betalar underhålll och eftersom barnen inte bor här är dom skrivna hos mamman och hon får all post och räkningar. 
    Nu har hon alltså skitit i att betala ena barnets försäkring så barnet står helt utan nu.. Som jag vill minnas har jag läst att det är typ omöjligt att teckna ny försäkring?

  • Svar på tråden Nu har sambons ex gått för långt!
  • sextio­talist
    Fri 30 Jul 2021 08:06
    #1

    Inte omöjligt. Din sambo har säkert egna försäkringar som hans barn kan hänga med på.

  • Anonym (T)
    Fri 30 Jul 2021 08:07
    #2

    Nej de kan hänga med på hans. Sedan kan du ju fundera över hur barnen mår som inte får ha en pappa i sitt liv och en strulig mamma.

  • Anonym (Suck.­.) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 08:11
    #3
    Anonym (T) skrev 2021-07-30 08:07:32 följande:

    Nej de kan hänga med på hans. Sedan kan du ju fundera över hur barnen mår som inte får ha en pappa i sitt liv och en strulig mamma.


    Det är självvalt att barnen inte vill ha något med oss och göra förutom när de behöver pengar eller skuts någonstans 
  • Fri 30 Jul 2021 08:14
    #4

    Inga problem alls. Barnen kan vara skrivna på pappans försäkring. Han får ringa sitt försäkringsbolag och fixa det.

  • Anonym (T)
    Fri 30 Jul 2021 08:20
    #5
    +1
    Anonym (Suck..) skrev 2021-07-30 08:11:30 följande:

    Det är självvalt att barnen inte vill ha något med oss och göra förutom när de behöver pengar eller skuts någonstans 


    Hur gamla är barnen? Man får väl kämpa lite, din attityd är ju inte så kul gentemot hans barn heller. Det känner de säkert av. Men vissa tänker bara på sig själva now days .
  • Anonym (Suck.­.) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 08:28
    #6
    +1
    Anonym (T) skrev 2021-07-30 08:20:04 följande:
    Hur gamla är barnen? Man får väl kämpa lite, din attityd är ju inte så kul gentemot hans barn heller. Det känner de säkert av. Men vissa tänker bara på sig själva now days .
    Barnen är i högstadieåldern. Du vet inget om bakgrunden till varför barnen inte vill vara hos oss och det är inget jag kommer gå in på här mer än jag lagt över de på sambon då jag inte orkar längre och han känner lika men de är hans ansvar inte mitt. 
  • Anonym (T)
    Fri 30 Jul 2021 08:30
    #7
    +2

    Fin pappa som ger upp sina barn. Kvittar hur de beter sig han är alltid deras förälder och bör kämpa för dom, inte ge upp. Särskilt inte när mamman inte verkar vettig heller.

  • Anonym (Suck.­.) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 08:47
    #8
    Anonym (T) skrev 2021-07-30 08:30:21 följande:

    Fin pappa som ger upp sina barn. Kvittar hur de beter sig han är alltid deras förälder och bör kämpa för dom, inte ge upp. Särskilt inte när mamman inte verkar vettig heller.


    Lätt att gömma sig bakom en skärm och skamma utan att veta bakgrund
  • Anonym (T)
    Fri 30 Jul 2021 08:54
    #9
    +1
    Anonym (Suck..) skrev 2021-07-30 08:47:04 följande:

    Lätt att gömma sig bakom en skärm och skamma utan att veta bakgrund


    Väldigt svårt att se att barnen gjort något så pass illa att deras pappa vägrar kämpa för dom.
  • Anonym (Suck.­.) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 08:59
    #10
    Anonym (T) skrev 2021-07-30 08:54:53 följande:
    Väldigt svårt att se att barnen gjort något så pass illa att deras pappa vägrar kämpa för dom.
    Du har rätt.. Sambon är ett svin som gör de barnen önskar
Svar på tråden Nu har sambons ex gått för långt!