• Anonym (.)
    Fri 30 Jul 2021 21:38
    1884 visningar
    87 svar
    -2
    87
    1884

    Män som gråter

    Vad tycker ni kvinnor om män som gråter? Blir ni avtända om ni ser en man gråta? Nu talar jag inte begravning eller nåt dylikt.

    Vad för känslor framkallar det hos er? Jag kommer ihåg en som sa att hon blev så äcklad när hennes man grät som ett barn efter någon olycka och hur hon inte kunde ligga med honom efteråt. Tror de gjorde slut kort därefter.

    Att se en man svag kan göra den bästa feministen avtänd.

    Tankar?

  • Svar på tråden Män som gråter
  • Anonym (F32)
    Fri 30 Jul 2021 21:40
    #1
    Anonym (.) skrev 2021-07-30 21:38:59 följande:

    Vad tycker ni kvinnor om män som gråter? Blir ni avtända om ni ser en man gråta? Nu talar jag inte begravning eller nåt dylikt.

    Vad för känslor framkallar det hos er? Jag kommer ihåg en som sa att hon blev så äcklad när hennes man grät som ett barn efter någon olycka och hur hon inte kunde ligga med honom efteråt. Tror de gjorde slut kort därefter.

    Att se en man svag kan göra den bästa feministen avtänd.

    Tankar?


    Inga problem med män som gråter
  • Anonym (man)
    Fri 30 Jul 2021 21:41
    #2
    Anonym (.) skrev 2021-07-30 21:38:59 följande:

    Vad tycker ni kvinnor om män som gråter? Blir ni avtända om ni ser en man gråta? Nu talar jag inte begravning eller nåt dylikt.

    Vad för känslor framkallar det hos er? Jag kommer ihåg en som sa att hon blev så äcklad när hennes man grät som ett barn efter någon olycka och hur hon inte kunde ligga med honom efteråt. Tror de gjorde slut kort därefter.

    Att se en man svag kan göra den bästa feministen avtänd.

    Tankar?


    Eftersom kvinnor vill kunna luta sig mot sin man är det bara korkat att gråta som man. Undantaget vid extrema tillfällen där det socialt anses befogat.
  • Anonym (Svårt för män)
    Fri 30 Jul 2021 21:42
    #3

    I allmänhet har jag svårt för män.Men om en man gråter efter en olycka,sorg så är det helt ok.Om det finns en bra andledning till det.

  • Anonym (Hon där)
    Fri 30 Jul 2021 21:43
    #4
    +3

    Inga problem med att män gråter. Hellre en man som gråter och visar känslor än någon som ska "hålla inne allt" och sen explodera vid fel tillfälle. 

    Tror världen hade varit en mycket trevligare plats om män tillät sig själva att gråta mer. 

  • Anonym (...)
    Fri 30 Jul 2021 21:44
    #5
    +1

    Jag tänker att män är människor precis som kvinnor. En del gråter lättare än andra... Lägger ingen större värdering i det! Värre vore om de inte visade känslor alls! Jag gråter sällan öppet men oj vad tårarna kan rinna i min ensamhet! //Icke man

  • Anonym (Nja)
    Fri 30 Jul 2021 21:48
    #6
    +1

    När min sambo gråter är det ju inte som att jag vill ligga med honom där och då. Det får vänta tills jag tröstat honom.

  • Anonym (man)
    Fri 30 Jul 2021 21:52
    #7
    -2
    Anonym (Hon där) skrev 2021-07-30 21:43:29 följande:

    Inga problem med att män gråter. Hellre en man som gråter och visar känslor än någon som ska "hålla inne allt" och sen explodera vid fel tillfälle. 

    Tror världen hade varit en mycket trevligare plats om män tillät sig själva att gråta mer. 


    Tror tvärtom eftersom vi skulle få massa svaga oattraktiva män med svag självkänsla och självförtroende.
  • Anonym (Jo)
    Fri 30 Jul 2021 21:53
    #8

    Inga problem alls.

  • Anonym (Q)
    Fri 30 Jul 2021 21:54
    #9

    Det beror på anledningen bakom gråten.

  • Anonym (Posit­iv)
    Fri 30 Jul 2021 21:57
    #10
    +2

    För mig är förmågan att visa känslor någonting som får mig att känna att mannen och jag har ett intimt band. Med det sagt vill jag känna att vi är exklusiva när det kommer till det. Jag gråter inte inför vem som helst, utan visar mig bara sårbar inför min man. Min man gråter väldigt, väldigt sällan, och har aldrig snorgråtit. De gånger tårar glittrar i hans ögon eller stilla rinner, de gångerna känner jag en ömhet som är svårförklarlig, men väldigt intensiv. Någonstans stärker det vårt band, upplever jag. Själv är jag en gråtande person - dvs att jag gråter när jag blir väldigt arg, när jag blir rörd, känner stor lycka och när jag känner en stor sorg eller själslig smärta.

    Just ilska, sorg och själslig smärta är den gråten jag delar exklusivt med honom. Att bli rörd eller känna stark lycka, de känslorna är för mig inte lika privata som de andra.

Svar på tråden Män som gråter