• Anonym (Tråds­tartar­e)
    Fri 30 Jul 2021 21:44
    9356 visningar
    127 svar
    127
    9356

    Kär men inte gjort något

    Hej! Jag är i en svår och jobbig situation. Jag är gift men har blivit kär i en annan person. Den andra personen vet det och jag tror att hon känner samma sak, utifrån kroppspråk och hur hon agerar. Personen vet att jag är gift.

    Vi har inte gjort något. Inget närkontakt förutom så som man gör med vänner. Inga sms eller liknande med sexuellt innehåll.

    Ändå är det mycket tydligt, tycker jag, att vi båda är kära eller i alla fall tycker om varandra mycket på ett romantiskt sett.

    Vi måste träffas då och då pga jobbet. Kollegor verkar ha uppmärksammat att det finns kemi mellan oss. En kollega har skojat om detta.

    Är detta otrohet?

    Jag planerade inte att det skulle bli såhär men känner ändå dåligt samvete.

  • Svar på tråden Kär men inte gjort något
  • Anonym (Nej)
    Fri 30 Jul 2021 21:58
    #1

    Inte särskilt ovanligt,men vad häftigt att få vara med detta!Kom känslan med tiden eller snabbt?Älskar du din partner?

  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 22:04
    #2

    Känslan kom ganska fort efter att hon börjat på mitt jobb. När vi satt och pratade var det som att tiden stannade. Vi bara log och tittade in i varandras ögon. När jag ser henne känner jag mig knäsvag. Jag vill knappt gå hem från jobbet när hon är där.

    Jag älskar min partner men på ett annat sätt.

  • Anonym (.)
    Fri 30 Jul 2021 22:26
    #3

    Hur berättade du det för henne? Vad sa hon då?

  • Anonym (Nej)
    Fri 30 Jul 2021 22:29
    #4
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-30 22:04:57 följande:

    Känslan kom ganska fort efter att hon börjat på mitt jobb. När vi satt och pratade var det som att tiden stannade. Vi bara log och tittade in i varandras ögon. När jag ser henne känner jag mig knäsvag. Jag vill knappt gå hem från jobbet när hon är där.

    Jag älskar min partner men på ett annat sätt.


    Vilken underbar känsla!Nej du har inte varit otrogen.Men hur tänker du vidare med kollegan?Ska låta det stanna så som det är ?
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 22:40
    #5

    Hon sa att hon också tycker om mig mycket. Att det kan hända att man får känslor för andra ibland. Att jag inte gjort fel. Hon sa att hon känner sig levande med mig. Att hon tycker att jag ser bra ut. Att hon tycker om att prata med mig och vara med mig. Hon längtar efter mig när vi är lediga.

    Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har dåligt samvete samtidigt som jag är kär.

  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 22:41
    #6

    Hur hanterar jag kollegor som också ser att det finns kemi?

  • Anonym (.)
    Fri 30 Jul 2021 22:43
    #7

    Fråga mig inte för jag är i samma situation och här har kollegor pikat med.

  • Anonym (Nej)
    Fri 30 Jul 2021 22:45
    #8
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-30 22:41:59 följande:

    Hur hanterar jag kollegor som också ser att det finns kemi?


    Du behöver inte säga något eller svara.Var bara dig själv.
  • Anonym (Anony­m)
    Fri 30 Jul 2021 22:48
    #9

    Jag tycker att du ska berätta det för din fru. Du är såklart fri att känna känslor mot någon annan än din fru men din fru kanske sitter hemma och tänker att du älskar och är kär i henne fast du är det endast i din kollega och inte i din fru. Om inte otrogen så är du orättvis mot din fru. Du har inte rätt att ge den känslan att du är kär i din fru när du inte är det. Antingen är din ?kärlek? mot kollegan en fantasi som går bort om ni ligger en gång (i detta fall blir du otrogen) eller så är du verkligen kär (vilket är omöjligt då du verkar vara kär när du först sett din kollega, vilket betyder att du blev kär i utseendet - därav går känslan bort om du ligger dvs du når den omöjliga) Denna ?kärlek? går bort om du ligger med kollegan, men som sagt, du blir otrogen då, vilket ändå blir orättvist mot din fru.

    Känn efter och förstå om du verkligen är kär eller har fantasier skulle jag säga. Lycka till!

  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 22:48
    #10
    Anonym (Nej) skrev 2021-07-30 22:45:59 följande:

    Du behöver inte säga något eller svara.Var bara dig själv.


    Vad säger dina kollegor då? Vad säger du?

    Jag fick skoja tillbaka att det är inget. Vet inte om jag gjorde rätt.?
Svar på tråden Kär men inte gjort något