• Anonym (Tråds­tartar­e)
    Fri 30 Jul 2021 21:44
    9285 visningar
    127 svar
    127
    9285

    Kär men inte gjort något

    Hej! Jag är i en svår och jobbig situation. Jag är gift men har blivit kär i en annan person. Den andra personen vet det och jag tror att hon känner samma sak, utifrån kroppspråk och hur hon agerar. Personen vet att jag är gift.

    Vi har inte gjort något. Inget närkontakt förutom så som man gör med vänner. Inga sms eller liknande med sexuellt innehåll.

    Ändå är det mycket tydligt, tycker jag, att vi båda är kära eller i alla fall tycker om varandra mycket på ett romantiskt sett.

    Vi måste träffas då och då pga jobbet. Kollegor verkar ha uppmärksammat att det finns kemi mellan oss. En kollega har skojat om detta.

    Är detta otrohet?

    Jag planerade inte att det skulle bli såhär men känner ändå dåligt samvete.

  • Svar på tråden Kär men inte gjort något
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 22:50
    #11
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-30 22:48:09 följande:

    Vad säger dina kollegor då? Vad säger du?

    Jag fick skoja tillbaka att det är inget. Vet inte om jag gjorde rätt.?


    Varför skulle jag ligga med kollegan? Märkligt resonemang.
  • Anonym (.)
    Fri 30 Jul 2021 22:54
    #12

    Är väl främst en person som frågat vad det är mellan oss egentligen och pikar ofta om hur gulliga vi är mot varandra. Skojade väl också tillbaka och låtsades som det är väl inget. Men har svårt att dölja tror jag. Till skillnad från dig har vi inte pratat om det med varandra.

  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 22:57
    #13
    Anonym (.) skrev 2021-07-30 22:54:35 följande:

    Är väl främst en person som frågat vad det är mellan oss egentligen och pikar ofta om hur gulliga vi är mot varandra. Skojade väl också tillbaka och låtsades som det är väl inget. Men har svårt att dölja tror jag. Till skillnad från dig har vi inte pratat om det med varandra.


    Ok, är din kollega också intresserad av dig? Är någon av er upptagen?

    Ja, visst känns sånt svårt att dölja...
  • Anonym (Nej)
    Fri 30 Jul 2021 22:58
    #14

    Tror du att det är bara attraktion eller äkta?Jag vet ett fall där båda var gifta och blev kär på jobbet.Nu är det paret gifta med varandra,äkta kärlek!

  • Anonym (Tänk efter)
    Fri 30 Jul 2021 23:01
    #15

    Är någon av er i beroendeställning? Dvs är en av er chef över den andra? Om det är så är det verkligen ingen bra idé att inleda något. Om ni är kollegor av samma rang är det ok.

    På tal om din ditt äktenskap så kan känslorna svalna från och till och sedan bli starka igen. Du får fundera riktigt noga vad du vill göra här. En förälskelse brukar hålla i 3 månader upp till ett år sedan kommer det kännas som en kompis igen som du gör med din fru.

  • Anonym (.)
    Fri 30 Jul 2021 23:04
    #16
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-30 22:57:31 följande:

    Ok, är din kollega också intresserad av dig? Är någon av er upptagen?

    Ja, visst känns sånt svårt att dölja...


    Jag är upptagen, vad kollegan känner vet jag inte men jag känner ju kemin mellan oss och har svårt att tro jag skulle missuppfatta hela situationen. När till och med andra märker måste det ju va nått.
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 23:05
    #17
    Anonym (Nej) skrev 2021-07-30 22:58:15 följande:

    Tror du att det är bara attraktion eller äkta?Jag vet ett fall där båda var gifta och blev kär på jobbet.Nu är det paret gifta med varandra,äkta kärlek!


    Svårt att vara helt säker. Jag tror att det är riktigt kärlek. Problemet är väl också att jag har barn. Hon känner också till det.

    Hon är fantastisk att prata med. Vi har mycket gemensamt. Hon är precis min typ. Vi skrattar väldigt mycket ihop.

    Det hela började efter några gånger när vi satt och pratade en längre stund på jobbet. Efter det förstod jag.
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 23:08
    #18
    Anonym (Tänk efter) skrev 2021-07-30 23:01:22 följande:

    Är någon av er i beroendeställning? Dvs är en av er chef över den andra? Om det är så är det verkligen ingen bra idé att inleda något. Om ni är kollegor av samma rang är det ok.

    På tal om din ditt äktenskap så kan känslorna svalna från och till och sedan bli starka igen. Du får fundera riktigt noga vad du vill göra här. En förälskelse brukar hålla i 3 månader upp till ett år sedan kommer det kännas som en kompis igen som du gör med din fru.


    Nej vi är kollegor av samma rang. Men jag är ju ändå rädd att chefen ska förstå... Jag vet inte vad min arbetsgivare skulle tycka.
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 23:09
    #19
    Anonym (.) skrev 2021-07-30 23:04:01 följande:

    Jag är upptagen, vad kollegan känner vet jag inte men jag känner ju kemin mellan oss och har svårt att tro jag skulle missuppfatta hela situationen. När till och med andra märker måste det ju va nått.


    Ok, jag förstår. Vad säger din kollega?

    Hur märker du det på din kollega?
  • Anonym (.)
    Fri 30 Jul 2021 23:13
    #20

    På massor av sätt men tror min kollega håller tillbaka pga att jag är upptagen.

Svar på tråden Kär men inte gjort något