• Anonym (Tråds­tartar­e)
    Fri 30 Jul 2021 21:44
    9292 visningar
    127 svar
    127
    9292

    Kär men inte gjort något

    Hej! Jag är i en svår och jobbig situation. Jag är gift men har blivit kär i en annan person. Den andra personen vet det och jag tror att hon känner samma sak, utifrån kroppspråk och hur hon agerar. Personen vet att jag är gift.

    Vi har inte gjort något. Inget närkontakt förutom så som man gör med vänner. Inga sms eller liknande med sexuellt innehåll.

    Ändå är det mycket tydligt, tycker jag, att vi båda är kära eller i alla fall tycker om varandra mycket på ett romantiskt sett.

    Vi måste träffas då och då pga jobbet. Kollegor verkar ha uppmärksammat att det finns kemi mellan oss. En kollega har skojat om detta.

    Är detta otrohet?

    Jag planerade inte att det skulle bli såhär men känner ändå dåligt samvete.

  • Svar på tråden Kär men inte gjort något
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 23:39
    #31
    Anonym (.) skrev 2021-07-30 23:37:50 följande:

    Vill inte säga hur länge, jag skäms. Du då?


    Sedan juni i år, så inte så länge. Säg nu!
  • Anonym (.)
    Fri 30 Jul 2021 23:41
    #32
    +1

    Betydligt längre än er. Med det sagt så går inte någon förälskelse över på ett par månader som någon skrev tidigare.

  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Fri 30 Jul 2021 23:45
    #33
    Anonym (.) skrev 2021-07-30 23:41:05 följande:

    Betydligt längre än er. Med det sagt så går inte någon förälskelse över på ett par månader som någon skrev tidigare.


    Nej precis. Det kan säkert vara mycket längre.

    Idag gjorde en kollega pussmun när jag och min kollega pratade. Den kollegan har även frågat rakt ut om det är något mellan oss. Jag sa nej då.
  • Anonym (Solen­)
    Fri 30 Jul 2021 23:57
    #34

    Hej!
    Jag förstår din känsla,är i liknande situation själv, något som aldrig har funnits en mening och förmodligen inte blir något mer av för att jag sätter stopp.
    Men jag ser det inte som otrohet, så länge det handlat om "laddad ögonkontakt!, jag ser det som en krydda i livet. Något jag inte upplever så ofta.

    I jämförelse mot dig är jag inte gift utan singel, men mannen i fråga är gift (Jag är ärligheten själv och har alltid bett gifta män att fara och flyga när de gjort närmanden). Men precis som du beskriver har våra oskyldiga flörtar uppmärksammats av kollegor, just vår ögonkontakt. Det har gått så långt att jag inte klarar av att se på han,är tvungen att titta bort,för jag känner mig så skamlig. 
    Det ingen annan på jobbet vet är att han är poly. Något som för mig är helt nytt och obekant i mitt liv, jag vet inte hur man hanterar sådana situationer.
    Jag är rädd för att bli utpekad som den oärliga kvinnan. Kanske har det hela runnit ut efter semestern, men jag har iaf njutit lite av den känslomässiga affären. 
    Antingen går din kemi med kvinnan över och det hela rinner ut i sanden eller så är du tvingen att fatta ett beslut, men lägg tyngd på dig själv så inte frestelserna går i förväg innan ditt mentala beslut.
    Eller skulle du kunna älska dem båda? Vi kanske har mer att lära av att kunna älska flera? Vilket för mig i dagsläget känns främmande.

  • Anonym (Nej)
    Sat 31 Jul 2021 00:01
    #35
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-30 23:05:14 följande:

    Svårt att vara helt säker. Jag tror att det är riktigt kärlek. Problemet är väl också att jag har barn. Hon känner också till det.

    Hon är fantastisk att prata med. Vi har mycket gemensamt. Hon är precis min typ. Vi skrattar väldigt mycket ihop.

    Det hela började efter några gånger när vi satt och pratade en längre stund på jobbet. Efter det förstod jag.


    Känns det inte pirrigt och nervöst att prata med henne?
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 00:06
    #36
    Anonym (Nej) skrev 2021-07-31 00:01:50 följande:

    Känns det inte pirrigt och nervöst att prata med henne?


    Jo jag är nervös varje gång jag vet att jag ska träffa henne. Det känns pirrigt ja.
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 00:09
    #37
    Anonym (Solen) skrev 2021-07-30 23:57:49 följande:

    Hej!

    Jag förstår din känsla,är i liknande situation själv, något som aldrig har funnits en mening och förmodligen inte blir något mer av för att jag sätter stopp.

    Men jag ser det inte som otrohet, så länge det handlat om "laddad ögonkontakt!, jag ser det som en krydda i livet. Något jag inte upplever så ofta.

    I jämförelse mot dig är jag inte gift utan singel, men mannen i fråga är gift (Jag är ärligheten själv och har alltid bett gifta män att fara och flyga när de gjort närmanden). Men precis som du beskriver har våra oskyldiga flörtar uppmärksammats av kollegor, just vår ögonkontakt. Det har gått så långt att jag inte klarar av att se på han,är tvungen att titta bort,för jag känner mig så skamlig. 

    Det ingen annan på jobbet vet är att han är poly. Något som för mig är helt nytt och obekant i mitt liv, jag vet inte hur man hanterar sådana situationer.

    Jag är rädd för att bli utpekad som den oärliga kvinnan. Kanske har det hela runnit ut efter semestern, men jag har iaf njutit lite av den känslomässiga affären. 

    Antingen går din kemi med kvinnan över och det hela rinner ut i sanden eller så är du tvingen att fatta ett beslut, men lägg tyngd på dig själv så inte frestelserna går i förväg innan ditt mentala beslut.

    Eller skulle du kunna älska dem båda? Vi kanske har mer att lära av att kunna älska flera? Vilket för mig i dagsläget känns främmande.


    Jag älskar båda ja. I min värld har den gifta mest ansvar. I mitt fall jag. Även om hon är jättesnäll och inte heller försöker.
  • Anonym (Nej)
    Sat 31 Jul 2021 00:38
    #38
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-31 00:06:48 följande:

    Jo jag är nervös varje gång jag vet att jag ska träffa henne. Det känns pirrigt ja.


    Pratar du om din familj med henne?Är hon singel?
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 03:28
    #39
    Anonym (Nej) skrev 2021-07-31 00:38:55 följande:

    Pratar du om din familj med henne?Är hon singel?


    Ja, jag pratar om min familj. Hon är singel.
  • Anonym (MM)
    Sat 31 Jul 2021 08:21
    #40
    +1

    Tycker du verkar klok att inte leva ut på känslan. Se det som det är, härligt att känna känslor och uppskattning av en annan kvinna. Men låt det stanna där vid. Du har barn och du skriver du älskar din fru. Det är mer än vad andra har. Stanna i ditt förhållande. Låt inte känslorna gå längre för din kollega. Uppmuntra inte känslorna och undvik i mån av möjlighet kollegan tills känslorna ebbats ut. För det gör de. 

    När man är gift och har barn har man ett ansvar att göra allt för att rädda förhållandet. Ni verkar inte ha några större problem heller. Det är värt så mycket att leva kärnfamiljlivet anser jag. Skulle ni skiljas skulle du inte se dina barn varje dag mer, de skulle tvingas leva i nyfamiljer med nya människor som inte äslakr dem på samma sätt som du och din fru gör, de kanske ha barn som de tar in i familjen och konflikter uppstår lätt. 

    Nej, göd förhållandet hemma istället. Tänk på vad du föll för hos henne och det fina ni har. Börja uppvakta henne. 

Svar på tråden Kär men inte gjort något