• Anonym (Tråds­tartar­e)
    Fri 30 Jul 2021 21:44
    9283 visningar
    127 svar
    127
    9283

    Kär men inte gjort något

    Hej! Jag är i en svår och jobbig situation. Jag är gift men har blivit kär i en annan person. Den andra personen vet det och jag tror att hon känner samma sak, utifrån kroppspråk och hur hon agerar. Personen vet att jag är gift.

    Vi har inte gjort något. Inget närkontakt förutom så som man gör med vänner. Inga sms eller liknande med sexuellt innehåll.

    Ändå är det mycket tydligt, tycker jag, att vi båda är kära eller i alla fall tycker om varandra mycket på ett romantiskt sett.

    Vi måste träffas då och då pga jobbet. Kollegor verkar ha uppmärksammat att det finns kemi mellan oss. En kollega har skojat om detta.

    Är detta otrohet?

    Jag planerade inte att det skulle bli såhär men känner ändå dåligt samvete.

  • Svar på tråden Kär men inte gjort något
  • Anonym (Matz)
    Sat 31 Jul 2021 08:47
    #41
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-30 21:44:11 följande:

    Hej! Jag är i en svår och jobbig situation. Jag är gift men har blivit kär i en annan person. Den andra personen vet det och jag tror att hon känner samma sak, utifrån kroppspråk och hur hon agerar. Personen vet att jag är gift.

    Vi har inte gjort något. Inget närkontakt förutom så som man gör med vänner. Inga sms eller liknande med sexuellt innehåll.

    Ändå är det mycket tydligt, tycker jag, att vi båda är kära eller i alla fall tycker om varandra mycket på ett romantiskt sett.

    Vi måste träffas då och då pga jobbet. Kollegor verkar ha uppmärksammat att det finns kemi mellan oss. En kollega har skojat om detta.

    Är detta otrohet?

    Jag planerade inte att det skulle bli såhär men känner ändå dåligt samvete.


    Det är helt ok att bli ?kär? i någon. Man behöver inte göra något åt det.
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 09:56
    #42
    +1
    Anonym (MM) skrev 2021-07-31 08:21:59 följande:

    Tycker du verkar klok att inte leva ut på känslan. Se det som det är, härligt att känna känslor och uppskattning av en annan kvinna. Men låt det stanna där vid. Du har barn och du skriver du älskar din fru. Det är mer än vad andra har. Stanna i ditt förhållande. Låt inte känslorna gå längre för din kollega. Uppmuntra inte känslorna och undvik i mån av möjlighet kollegan tills känslorna ebbats ut. För det gör de. 

    När man är gift och har barn har man ett ansvar att göra allt för att rädda förhållandet. Ni verkar inte ha några större problem heller. Det är värt så mycket att leva kärnfamiljlivet anser jag. Skulle ni skiljas skulle du inte se dina barn varje dag mer, de skulle tvingas leva i nyfamiljer med nya människor som inte äslakr dem på samma sätt som du och din fru gör, de kanske ha barn som de tar in i familjen och konflikter uppstår lätt. 

    Nej, göd förhållandet hemma istället. Tänk på vad du föll för hos henne och det fina ni har. Börja uppvakta henne. 


    Ja, du har ju helt rätt. Sen är det förstås inte lika lätt att släppa känslan så när man väl är i situationen själv. Jag hade inte trott att detta skulle hända faktiskt. Jag brukar inte bli kär i andra.
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 09:56
    #43
    Anonym (Matz) skrev 2021-07-31 08:47:40 följande:
    Det är helt ok att bli ?kär? i någon. Man behöver inte göra något åt det.
    Ja, så är det väl. Inte lätt när man måste träffa personen i jobbet bara. Men det får gå antar jag...
  • Anonym (Nej)
    Sat 31 Jul 2021 10:13
    #44

    Din kollega verkar inte ha filter med tanke på att hon vet att du har familj.Jag hade varit försiktig om jag var kär i en gift man .Hon ser säkert bra ut och är yngre?

  • Anonym (Same)
    Sat 31 Jul 2021 10:20
    #45
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-30 22:41:59 följande:

    Hur hanterar jag kollegor som också ser att det finns kemi?


    Jag har varit med om exakt samma sak på mitt förra jobb. Jag slutade rätt nyligen pga olika anledningar men det började en kollega som det var uppenbart att det fanns kemi mellan oss och flertal kollegor började kommentera rätt öppet om detta. Jag, precis som du, är  i en relation.


    Jag hanterade kollegorna med ro helt enkelt. Jag uppmuntrade inte till dessa kommentarer och svarade inte instämmande när de insinuerade olika saker.


    Min fd kollega är numer en vän till mig men vi vet båda det finns kemi och vi har setts några ggr privat, men båda två är moraliska nog att ej agera på känslorna just för tillfället.  Men jag kände samma dåliga samvete som du.

  • Anonym (MM)
    Sat 31 Jul 2021 11:44
    #46
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-31 09:56:51 följande:
    Ja, så är det väl. Inte lätt när man måste träffa personen i jobbet bara. Men det får gå antar jag...
    Absolut går det. Låt känslorna finnas men agera inte på dem. Jag skulle undvika henne om det går och inte göda känslorna. Förstör inte ditt äktenskap, risken finns du skulle ångra dig. 
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 12:52
    #47
    Anonym (Nej) skrev 2021-07-31 10:13:15 följande:

    Din kollega verkar inte ha filter med tanke på att hon vet att du har familj.Jag hade varit försiktig om jag var kär i en gift man .Hon ser säkert bra ut och är yngre?


    Hon är 2 år äldre än mig och jag tycker inte att det är fel att säga som hon gjorde.
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 12:53
    #48
    Anonym (Same) skrev 2021-07-31 10:20:15 följande:

    Jag har varit med om exakt samma sak på mitt förra jobb. Jag slutade rätt nyligen pga olika anledningar men det började en kollega som det var uppenbart att det fanns kemi mellan oss och flertal kollegor började kommentera rätt öppet om detta. Jag, precis som du, är  i en relation.

    Jag hanterade kollegorna med ro helt enkelt. Jag uppmuntrade inte till dessa kommentarer och svarade inte instämmande när de insinuerade olika saker.

    Min fd kollega är numer en vän till mig men vi vet båda det finns kemi och vi har setts några ggr privat, men båda två är moraliska nog att ej agera på känslorna just för tillfället.  Men jag kände samma dåliga samvete som du.


    Funkar det bra för er att bara vara vänner? Jag hade velat vara vän med kollegan men vet inte om det går.
  • Anonym (Genus­-Kent)
    Sat 31 Jul 2021 13:25
    #49

    Du behöver inte ha dåligt samvete för något du gjort. 
    Du har inte berättat för henne vad du känner. Du har inte vidrört henne eller flirtat med henne via text.

    Kanske att du ska fundera vad du vill med det här. Gå vidare och träffa henne eller lägga ner.

  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 13:49
    #50
    Anonym (Genus-Kent) skrev 2021-07-31 13:25:39 följande:

    Du behöver inte ha dåligt samvete för något du gjort. 

    Du har inte berättat för henne vad du känner. Du har inte vidrört henne eller flirtat med henne via text.

    Kanske att du ska fundera vad du vill med det här. Gå vidare och träffa henne eller lägga ner.


    Fast jag har ju sagt att jag är kär i henne till henne.
Svar på tråden Kär men inte gjort något