• Anonym (Tråds­tartar­e)
    Fri 30 Jul 2021 21:44
    9307 visningar
    127 svar
    127
    9307

    Kär men inte gjort något

    Hej! Jag är i en svår och jobbig situation. Jag är gift men har blivit kär i en annan person. Den andra personen vet det och jag tror att hon känner samma sak, utifrån kroppspråk och hur hon agerar. Personen vet att jag är gift.

    Vi har inte gjort något. Inget närkontakt förutom så som man gör med vänner. Inga sms eller liknande med sexuellt innehåll.

    Ändå är det mycket tydligt, tycker jag, att vi båda är kära eller i alla fall tycker om varandra mycket på ett romantiskt sett.

    Vi måste träffas då och då pga jobbet. Kollegor verkar ha uppmärksammat att det finns kemi mellan oss. En kollega har skojat om detta.

    Är detta otrohet?

    Jag planerade inte att det skulle bli såhär men känner ändå dåligt samvete.

  • Svar på tråden Kär men inte gjort något
  • Anonym (Nej)
    Sat 31 Jul 2021 13:54
    #51

    Men om du är kär i henne,och du är säker på att hon vill samma sak.Träffa henne utanför jobbet och prata bara?

  • Anonym (Same)
    Sat 31 Jul 2021 14:00
    #52
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-31 12:53:28 följande:
    Funkar det bra för er att bara vara vänner? Jag hade velat vara vän med kollegan men vet inte om det går.

    Det fungerar förvånandsvärt bra. Vi pratar tel rätt ofta och har setts som sagt flera gånger. Vi har pratat ut om våra känslor. Vi vet var vi står med varann. Ett tillägg är att han är inte lycklig i relationen. Jag är relativt lycklig i min och var rätt nykär när han och jag träffades på mitt jobb så jag blev totalt förvånad över mina känslor. Märkligt att träffa någon så och bli helt överumplad av vad man kan känna. Jag upplever att han kommer inte försvinna från mitt liv och inte jag från hans. Det känns tryggt och det känns som att tiden får utvisa vad som sker. 
    Den där "nyförälskelsen" brukar ju dämpas efter ett tag och det är då man verkligen märker hur man funkar med varann. Vi träffades via jobbet i september förra året så det har funnits lite tid att reflektera.


    Du är gift och har barn? Kanske om du klarar av det, så kanske du behöver ta ett steg tillbaka och fundera lite mer ingående på dina känslor. Det är rätt mkt att riskera för dig.

  • Anonym (Genus­-Kent)
    Sat 31 Jul 2021 14:56
    #53
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-31 13:49:24 följande:
    Fast jag har ju sagt att jag är kär i henne till henne.
    Ok, då har du verkligen aviserat ditt intresse. Antingen är det bara något tillfälligt du känenr som du förstorat upp eller är det kanske perfekt matchning.

    Vila i det som är för en stund och fundera på vad du vill.
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 15:32
    #54
    Anonym (Same) skrev 2021-07-31 14:00:45 följande:

    Det fungerar förvånandsvärt bra. Vi pratar tel rätt ofta och har setts som sagt flera gånger. Vi har pratat ut om våra känslor. Vi vet var vi står med varann. Ett tillägg är att han är inte lycklig i relationen. Jag är relativt lycklig i min och var rätt nykär när han och jag träffades på mitt jobb så jag blev totalt förvånad över mina känslor. Märkligt att träffa någon så och bli helt överumplad av vad man kan känna. Jag upplever att han kommer inte försvinna från mitt liv och inte jag från hans. Det känns tryggt och det känns som att tiden får utvisa vad som sker. 

    Den där "nyförälskelsen" brukar ju dämpas efter ett tag och det är då man verkligen märker hur man funkar med varann. Vi träffades via jobbet i september förra året så det har funnits lite tid att reflektera.

    Du är gift och har barn? Kanske om du klarar av det, så kanske du behöver ta ett steg tillbaka och fundera lite mer ingående på dina känslor. Det är rätt mkt att riskera för dig.


    Vad kul att det kan fungera så också! Jag hade velat kunna prata ut om det där och vara vänner. Jag tror att min kollega är intresserad men samtidigt inte vill göra fel med tanke på att jag är gift och har barn och hus. Hon tänker nog att hon vill hålla det på jobbet och ha lite distans med tanke på min situation.
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 15:32
    #55
    Anonym (Genus-Kent) skrev 2021-07-31 14:56:29 följande:

    Ok, då har du verkligen aviserat ditt intresse. Antingen är det bara något tillfälligt du känenr som du förstorat upp eller är det kanske perfekt matchning.

    Vila i det som är för en stund och fundera på vad du vill.


    Ja, det går jag fundera på....
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 15:34
    #56
    Anonym (Nej) skrev 2021-07-31 13:54:11 följande:

    Men om du är kär i henne,och du är säker på att hon vill samma sak.Träffa henne utanför jobbet och prata bara?


    Jag vet inte om hon vill det...
  • Anonym (Genus­-Kent)
    Sat 31 Jul 2021 15:42
    #57
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-31 15:32:57 följande:
    Ja, det går jag fundera på....
    Bara du inte skickar henne en dick pic...ha ha...
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 15:46
    #58
    Anonym (Genus-Kent) skrev 2021-07-31 15:42:59 följande:

    Bara du inte skickar henne en dick pic...ha ha...


    Haha, låter jätte sannolikt...
  • Anonym (.)
    Sat 31 Jul 2021 17:22
    #59

    Lite konstigt måste jag säga hur det funkar här på fl, nu är ta en man som skriver och hitintills har ingen direkt dömt eller skrivit dumma saker till han, men när jag och ett par andra kvinnor skrivit om liknande problem då låter det annorlunda. Mycket trist måste jag säga att det skiljer så. Inget menat mot dig ts men kvinnor är visst otrogna och svin direkt när det blir så här.

  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 17:37
    #60
    Anonym (.) skrev 2021-07-31 17:22:55 följande:

    Lite konstigt måste jag säga hur det funkar här på fl, nu är ta en man som skriver och hitintills har ingen direkt dömt eller skrivit dumma saker till han, men när jag och ett par andra kvinnor skrivit om liknande problem då låter det annorlunda. Mycket trist måste jag säga att det skiljer så. Inget menat mot dig ts men kvinnor är visst otrogna och svin direkt när det blir så här.


    Oj är det stor skillnad alltså?

    Vilka svar tycker du att jag skulle ha fått då?
Svar på tråden Kär men inte gjort något