• Anonym (Tråds­tartar­e)
    Fri 30 Jul 2021 21:44
    9286 visningar
    127 svar
    127
    9286

    Kär men inte gjort något

    Hej! Jag är i en svår och jobbig situation. Jag är gift men har blivit kär i en annan person. Den andra personen vet det och jag tror att hon känner samma sak, utifrån kroppspråk och hur hon agerar. Personen vet att jag är gift.

    Vi har inte gjort något. Inget närkontakt förutom så som man gör med vänner. Inga sms eller liknande med sexuellt innehåll.

    Ändå är det mycket tydligt, tycker jag, att vi båda är kära eller i alla fall tycker om varandra mycket på ett romantiskt sett.

    Vi måste träffas då och då pga jobbet. Kollegor verkar ha uppmärksammat att det finns kemi mellan oss. En kollega har skojat om detta.

    Är detta otrohet?

    Jag planerade inte att det skulle bli såhär men känner ändå dåligt samvete.

  • Svar på tråden Kär men inte gjort något
  • Anonym (.)
    Sat 31 Jul 2021 17:38
    #61

    Jag tycker du har fått bra svar :)

  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 17:39
    #62
    Anonym (.) skrev 2021-07-31 17:38:14 följande:

    Jag tycker du har fått bra svar :)


    Ok :)

    Jag trodde ärligt att folk skulle döma mig hårdare.
  • Anonym (.)
    Sat 31 Jul 2021 17:53
    #63

    Brukar ju vara rätt dömande här inne annars :)

  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 18:02
    #64
    Anonym (.) skrev 2021-07-31 17:53:35 följande:

    Brukar ju vara rätt dömande här inne annars :)


    Ja precis...
  • Anonym (.)
    Sat 31 Jul 2021 18:51
    #65

    Hörs ni på fritiden också eller är det bara på jobbet?

  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 20:11
    #66
    Anonym (.) skrev 2021-07-31 18:51:30 följande:

    Hörs ni på fritiden också eller är det bara på jobbet?


    Vi hörs bara på jobbet. Aldrig på fritiden.
  • Anonym (E.)
    Sat 31 Jul 2021 21:06
    #67
    Anonym (Anonym) skrev 2021-07-30 22:48:01 följande:

    Jag tycker att du ska berätta det för din fru. Du är såklart fri att känna känslor mot någon annan än din fru men din fru kanske sitter hemma och tänker att du älskar och är kär i henne fast du är det endast i din kollega och inte i din fru. Om inte otrogen så är du orättvis mot din fru. Du har inte rätt att ge den känslan att du är kär i din fru när du inte är det. Antingen är din ?kärlek? mot kollegan en fantasi som går bort om ni ligger en gång (i detta fall blir du otrogen) eller så är du verkligen kär (vilket är omöjligt då du verkar vara kär när du först sett din kollega, vilket betyder att du blev kär i utseendet - därav går känslan bort om du ligger dvs du når den omöjliga) Denna ?kärlek? går bort om du ligger med kollegan, men som sagt, du blir otrogen då, vilket ändå blir orättvist mot din fru.

    Känn efter och förstå om du verkligen är kär eller har fantasier skulle jag säga. Lycka till!


    Väldigt dåligt råd. Nästan alla människor råkar ut för en förälskelse i någon annan, under ett långt äktenskap. Det går över. Att riskera sitt äktenskap för något som egentligen bara varit en fantasi, och inget fysiskt - är bara dumt. Rätt som det är sitter han där ensam, utan varken frun eller kollegan...

    Dessutom framgår det inte om det finns barn med i bilden. Finns det det, så måste han först och främst skydda kärnfamiljen för deras skull. Alla vuxna inblandade är alltid mycket mindre värda att ta hänsyn till, än barn som är oskyldiga och inte har något annat val än att följa med till kanske ett sämre boende, ett sämre område, en sämre skola, förlora sin trygghet och sina kamrater...
  • Anonym (E.)
    Sat 31 Jul 2021 21:06
    #68
    Anonym (Anonym) skrev 2021-07-30 22:48:01 följande:

    Jag tycker att du ska berätta det för din fru. Du är såklart fri att känna känslor mot någon annan än din fru men din fru kanske sitter hemma och tänker att du älskar och är kär i henne fast du är det endast i din kollega och inte i din fru. Om inte otrogen så är du orättvis mot din fru. Du har inte rätt att ge den känslan att du är kär i din fru när du inte är det. Antingen är din ?kärlek? mot kollegan en fantasi som går bort om ni ligger en gång (i detta fall blir du otrogen) eller så är du verkligen kär (vilket är omöjligt då du verkar vara kär när du först sett din kollega, vilket betyder att du blev kär i utseendet - därav går känslan bort om du ligger dvs du når den omöjliga) Denna ?kärlek? går bort om du ligger med kollegan, men som sagt, du blir otrogen då, vilket ändå blir orättvist mot din fru.

    Känn efter och förstå om du verkligen är kär eller har fantasier skulle jag säga. Lycka till!


    Väldigt dåligt råd. Nästan alla människor råkar ut för en förälskelse i någon annan, under ett långt äktenskap. Det går över. Att riskera sitt äktenskap för något som egentligen bara varit en fantasi, och inget fysiskt - är bara dumt. Rätt som det är sitter han där ensam, utan varken frun eller kollegan...

    Dessutom framgår det inte om det finns barn med i bilden. Finns det det, så måste han först och främst skydda kärnfamiljen för deras skull. Alla vuxna inblandade är alltid mycket mindre värda att ta hänsyn till, än barn som är oskyldiga och inte har något annat val än att följa med till kanske ett sämre boende, ett sämre område, en sämre skola, förlora sin trygghet och sina kamrater...
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 21:11
    #69
    Anonym (E.) skrev 2021-07-31 21:06:29 följande:
    Väldigt dåligt råd. Nästan alla människor råkar ut för en förälskelse i någon annan, under ett långt äktenskap. Det går över. Att riskera sitt äktenskap för något som egentligen bara varit en fantasi, och inget fysiskt - är bara dumt. Rätt som det är sitter han där ensam, utan varken frun eller kollegan...

    Dessutom framgår det inte om det finns barn med i bilden. Finns det det, så måste han först och främst skydda kärnfamiljen för deras skull. Alla vuxna inblandade är alltid mycket mindre värda att ta hänsyn till, än barn som är oskyldiga och inte har något annat val än att följa med till kanske ett sämre boende, ett sämre område, en sämre skola, förlora sin trygghet och sina kamrater...
    Men det är ju därför som jaginte gjort något alls med kollegan. För att skydda äktenskapet. Jag har barn och vet mycket väl vad jag riskerar om jag är otrogen.

    Men vad menar du med fantasi? Vad vet du om vad jag känner?
  • Anonym (Eliza­beth)
    Sat 31 Jul 2021 21:15
    #70
    +2

    Fast alltså, kär eller inte, tycker jag att både du och kollegan börjar bete er sjukt respektlöst mot din fru. Vill du fortsätta vara gift med frugan eller se om gräset är grönare med kollegan? Det behöver ju inte klassa som strikt otrohet, men jag skulle bli oerhört ledsen om min man flörtade eller inte sa ifrån när någon annan flörtade och betedde sig olämpligt mot honom. Den här kollegan står alltså och gör pussmunnar åt dig på jobbet och du tycker bara att det känns kul och pirrigt?

    Bestäm dig vad du vill sen kan du agera därefter. Vill du vara med kollegan börjar du förbereda för att ta ut skilsmässa. Vill du satsa på ditt äktenskap måste du markera mot kollegan och sluta elda på dina känslor.

    Fattar du inte att du beter dig illa? Dina andra kollegor har ju tom reagerat. Jag skulle skämmas ihjäl om det var jag.

Svar på tråden Kär men inte gjort något