• Anonym (Tråds­tartar­e)
    Fri 30 Jul 2021 21:44
    9380 visningar
    127 svar
    127
    9380

    Kär men inte gjort något

    Hej! Jag är i en svår och jobbig situation. Jag är gift men har blivit kär i en annan person. Den andra personen vet det och jag tror att hon känner samma sak, utifrån kroppspråk och hur hon agerar. Personen vet att jag är gift.

    Vi har inte gjort något. Inget närkontakt förutom så som man gör med vänner. Inga sms eller liknande med sexuellt innehåll.

    Ändå är det mycket tydligt, tycker jag, att vi båda är kära eller i alla fall tycker om varandra mycket på ett romantiskt sett.

    Vi måste träffas då och då pga jobbet. Kollegor verkar ha uppmärksammat att det finns kemi mellan oss. En kollega har skojat om detta.

    Är detta otrohet?

    Jag planerade inte att det skulle bli såhär men känner ändå dåligt samvete.

  • Svar på tråden Kär men inte gjort något
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 21:22
    #71
    Anonym (Elizabeth) skrev 2021-07-31 21:15:30 följande:

    Fast alltså, kär eller inte, tycker jag att både du och kollegan börjar bete er sjukt respektlöst mot din fru. Vill du fortsätta vara gift med frugan eller se om gräset är grönare med kollegan? Det behöver ju inte klassa som strikt otrohet, men jag skulle bli oerhört ledsen om min man flörtade eller inte sa ifrån när någon annan flörtade och betedde sig olämpligt mot honom. Den här kollegan står alltså och gör pussmunnar åt dig på jobbet och du tycker bara att det känns kul och pirrigt?

    Bestäm dig vad du vill sen kan du agera därefter. Vill du vara med kollegan börjar du förbereda för att ta ut skilsmässa. Vill du satsa på ditt äktenskap måste du markera mot kollegan och sluta elda på dina känslor.

    Fattar du inte att du beter dig illa? Dina andra kollegor har ju tom reagerat. Jag skulle skämmas ihjäl om det var jag.


    Kollegan som gjorde pussmun är en annan kollega som ville skoja. Inte kollegan som jag är kär i. Du missuppfattade mig.

    Varför tror du att jag är så återhållsam med kollegan fast än jag är kär i henne. För att vara respektlös mot min fru eller?
  • Anonym (Nej)
    Sat 31 Jul 2021 21:25
    #72

    Fast om du älskar din fru ochså,så kan det bli komplicerat.Har du tröttnat på henne?

  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 21:26
    #73
    Anonym (Nej) skrev 2021-07-31 21:25:05 följande:

    Fast om du älskar din fru ochså,så kan det bli komplicerat.Har du tröttnat på henne?


    Nej men man kan vara kär i två samtidigt. Det är jag. Det var inte meningen att det skulle bli så.
  • Anonym (Nej)
    Sat 31 Jul 2021 21:27
    #74
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-31 21:26:33 följande:

    Nej men man kan vara kär i två samtidigt. Det är jag. Det var inte meningen att det skulle bli så.


    Då får du tänka efter hur du vill ha det.
  • Anonym (mbb)
    Sat 31 Jul 2021 21:30
    #75

    hur kan du vara kär efter 1 m? då är man väl på sin höjd bara intresserad? låt det gå några månader innan du gör något förhastat..

  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 21:31
    #76
    Anonym (Nej) skrev 2021-07-31 21:27:36 följande:

    Då får du tänka efter hur du vill ha det.


    Jag vet! Det är ju det som är svårt.
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 21:33
    #77
    Anonym (mbb) skrev 2021-07-31 21:30:57 följande:

    hur kan du vara kär efter 1 m? då är man väl på sin höjd bara intresserad? låt det gå några månader innan du gör något förhastat..


    Man kan bli kär snabbt med rätt person. Självklart ska jag avvakta och tänka efter!
  • Rhodei­sland
    Sat 31 Jul 2021 21:41
    #78

    Nej kär är man inte efter en månad eller vet att det är rätt person. Kom tillbaka efter ett år så kanske du har bättre koll. Du känner ju henne inte överhuvudtaget om ni bara jobbar ihop ibland, på en månad.

  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 21:51
    #79
    Rhodeisland skrev 2021-07-31 21:41:23 följande:

    Nej kär är man inte efter en månad eller vet att det är rätt person. Kom tillbaka efter ett år så kanske du har bättre koll. Du känner ju henne inte överhuvudtaget om ni bara jobbar ihop ibland, på en månad.


    Du har ingen aning om hur jag känner eller hur väl jag känner personen. Du kanske skulle vara mer ödmjuk.
  • Rhodei­sland
    Sat 31 Jul 2021 21:57
    #80

    Har ni bara känt varandra en månad och träffas jobbtider endast så nej då kan du omöjligt känna henne väl. Har ni tid att prata flera timmar om dagen? Om er själva? Eller stämmer inte något i storyn och det här har pågått längre än du anger. För ni har hunnit mycket på en månad vill jag säga.

Svar på tråden Kär men inte gjort något