• Anonym (Tråds­tartar­e)
    Fri 30 Jul 2021 21:44
    9287 visningar
    127 svar
    127
    9287

    Kär men inte gjort något

    Hej! Jag är i en svår och jobbig situation. Jag är gift men har blivit kär i en annan person. Den andra personen vet det och jag tror att hon känner samma sak, utifrån kroppspråk och hur hon agerar. Personen vet att jag är gift.

    Vi har inte gjort något. Inget närkontakt förutom så som man gör med vänner. Inga sms eller liknande med sexuellt innehåll.

    Ändå är det mycket tydligt, tycker jag, att vi båda är kära eller i alla fall tycker om varandra mycket på ett romantiskt sett.

    Vi måste träffas då och då pga jobbet. Kollegor verkar ha uppmärksammat att det finns kemi mellan oss. En kollega har skojat om detta.

    Är detta otrohet?

    Jag planerade inte att det skulle bli såhär men känner ändå dåligt samvete.

  • Svar på tråden Kär men inte gjort något
  • Anonym (E.)
    Sat 31 Jul 2021 22:03
    #81
    Anonym (.) skrev 2021-07-30 23:41:05 följande:

    Betydligt längre än er. Med det sagt så går inte någon förälskelse över på ett par månader som någon skrev tidigare.


    Stämmer. Men vad som egentligen är viktigare, är om kollegan kommer att vara en bättre partner för livet, när förälsken till slut ändå har gått över... Det är vid sådana här tillfällen, det är bra att ha en äkta och ärlig och klarsynt vän som kan bedöma det. För man ser det inte själv medan man är förälskad. Har du någon sådan pålitlig vän? Gäller TS också, såklart. 
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 22:05
    #82
    Rhodeisland skrev 2021-07-31 21:57:57 följande:

    Har ni bara känt varandra en månad och träffas jobbtider endast så nej då kan du omöjligt känna henne väl. Har ni tid att prata flera timmar om dagen? Om er själva? Eller stämmer inte något i storyn och det här har pågått längre än du anger. För ni har hunnit mycket på en månad vill jag säga.


    Man måste inte känna någon väl för att bli kär. För det andra så är det från början av juni. För det tredje så har vi pratat ganska många timmar om personliga saker. Vi jobbar ofta själva med bara 1-2 kollegor och det ingår mycket dötid då man har tid att prata med varandra.
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 22:08
    #83
    Anonym (E.) skrev 2021-07-31 22:03:32 följande:

    Stämmer. Men vad som egentligen är viktigare, är om kollegan kommer att vara en bättre partner för livet, när förälsken till slut ändå har gått över... Det är vid sådana här tillfällen, det är bra att ha en äkta och ärlig och klarsynt vän som kan bedöma det. För man ser det inte själv medan man är förälskad. Har du någon sådan pålitlig vän? Gäller TS också, såklart. 


    En vän som inte ens träffat kollegan kan inte bedöma det. Däremot kan man ju lära känna personrn väl och sitta lugnt i båten. Då kan man kanske själv bedöma det.
  • Anonym (Nej)
    Sat 31 Jul 2021 22:14
    #84

    Vad säger kollegan då när du pratar om din fru ?Är det intressant?

  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 22:21
    #85
    Anonym (Nej) skrev 2021-07-31 22:14:28 följande:

    Vad säger kollegan då när du pratar om din fru ?Är det intressant?


    Vad menar du? Jag pratar om allt möjligt inklusive min familj. Som med alla andra på jobbet.
  • Anonym (mbb)
    Sat 31 Jul 2021 22:22
    #86
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-31 22:05:46 följande:

    Man måste inte känna någon väl för att bli kär. För det andra så är det från början av juni. För det tredje så har vi pratat ganska många timmar om personliga saker. Vi jobbar ofta själva med bara 1-2 kollegor och det ingår mycket dötid då man har tid att prata med varandra.


    det jag tänker på spontant här är .. om du inte känner personen du blir kär i, vad är det då du blir kär i?

    vill inte låta snarktråkig men låter lite som att du byggt upp ett luftslott i ditt huvud dit det är bekvämt att fly när vardagen känns tråkig och grå.. helt normalt och bra så länge du kan styra över dina impulser..
  • Anonym (Nej)
    Sat 31 Jul 2021 22:24
    #87
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-31 22:21:45 följande:

    Vad menar du? Jag pratar om allt möjligt inklusive min familj. Som med alla andra på jobbet.


    Ok,fattar.Menade bara det jag skrev.
  • Anonym (Tråds­tartar­e) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 22:24
    #88
    Anonym (mbb) skrev 2021-07-31 22:22:53 följande:

    det jag tänker på spontant här är .. om du inte känner personen du blir kär i, vad är det då du blir kär i?

    vill inte låta snarktråkig men låter lite som att du byggt upp ett luftslott i ditt huvud dit det är bekvämt att fly när vardagen känns tråkig och grå.. helt normalt och bra så länge du kan styra över dina impulser..


    Välkommen till besserwisser på familjeliv...
  • Rhodei­sland
    Sat 31 Jul 2021 22:25
    #89

    Vilket slappt jobb. Men du har fortfarande bara sett henne i en jobbsituation inte på fritiden.

  • Anonym (Eliza­beth)
    Sat 31 Jul 2021 22:26
    #90
    +2
    Anonym (Trådstartare) skrev 2021-07-31 21:22:52 följande:
    Kollegan som gjorde pussmun är en annan kollega som ville skoja. Inte kollegan som jag är kär i. Du missuppfattade mig.

    Varför tror du att jag är så återhållsam med kollegan fast än jag är kär i henne. För att vara respektlös mot min fru eller?
    Visst, men nu tycker jag ju inte ens att det är det värsta ni har gjort... För alltså, dina kollegor ser ju att ni är kära. Som sagt, hade det varit jag hade jag skämts ihjäl att jag låtit en liten crush gå så långt. Det är ju sjukt respektlöst mot din fru och mot ert äktenskap. 

    För om du är ärlig med dig själv, hur hade det känts om din fru sett dig med kollegan? Om dina andra kollegor ser hur det faktiskt ligger till, tror du inte att din fru skulle de det? Tycker du verkligen att allt du gjort med kollegan är 100% oskyldigt..? För jag är ytterst tveksam. 

    Du måste bestämma dig vad du vill göra. För mig hade ju mitt förhållande varit prio ett och nu när du varit dum nog att berätta för kollegan att du är så kääääär (efter en hel månad!) skulle jag nog berätta för henne att du måste ta avstånd för att skydda ditt äktenskap. Att ni inte kan ha mer kontakt än vad ni måste för att sköta jobbet. Hade jag varit singel och en gift kollega sagt att han är kär hade det varit min första reaktion, att vi inte kan hålla på och "vara kompisar" och elda på några känslor. 
Svar på tråden Kär men inte gjort något