• Anonym (Ts)
    Sat 31 Jul 2021 15:20
    950 visningar
    49 svar
    49
    950

    Har/kommer ni vaccinera er mot covid-19?

    Har/kommer ni ta vaccin? Om ni har tagit vaccin har ni fått några biverkningar? Känner ni någon som fått biverkningar?

    Om ni inte tänker vaccinera er, varför inte?

  • Svar på tråden Har/kommer ni vaccinera er mot covid-19?
  • Anonym (Leona­rd)
    Sat 31 Jul 2021 15:36
    #1
    +2

    Finns det inte 20 såna här trådar redan?

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Sat 31 Jul 2021 15:40
    #2

    Ingen aning, men nu finns det en till.

  • Anonym (Ch)
    Sat 31 Jul 2021 15:50
    #3
    Anonym (Ts) skrev 2021-07-31 15:20:26 följande:

    Har/kommer ni ta vaccin? Om ni har tagit vaccin har ni fått några biverkningar? Känner ni någon som fått biverkningar?

    Om ni inte tänker vaccinera er, varför inte?


    Jag tog min första dos med Pfizer i slutet på juni. Blev efter några timmar väldigt trött, fick ont i kroppen, sjukdomskänsla, ingen feber dock. Det gick över på ett dygn ungefär och sen mådde jag bra igen. Var även lite öm i axeln ett par dygn. Jag känner flera som fått liknande biverkningar som mig. Ska ta dos 2 nästa vecka.
  • Sat 31 Jul 2021 15:52
    #4

    Jag fick mina sprutor i mars och april. Första kände jag lite värk i armen men inget mer. 
    Efter andra sprutan kände jag mig sjuk en dag, sedan har det inte varit några problem.

    De flesta jag känner har fått en sjukdomskänsla efter andra sprutan samt värk i armen.

    Jag fick Pfizer.

  • Anonym (Elin7­9)
    Sat 31 Jul 2021 17:18
    #5

    Jag tar spruta nr 2 nästa vecka så ja, vi har valt att vaccinera oss.
    Ingen som vi känner (alltså släkt och nära vänner) har fått allvarliga biverkningar eller blivit sjuka av sina sprutor.
    Då är det inräknat både folk i vår egen ålder (ca 35-45) och vår föräldrageneration. Jag och maken kände ömhet i överarmen men inte mer än så.
    Makens chefs sambo fick andningssvårigheter och mådde skit efter andra sprutan. Det är den enda vi hört om.

  • Anonym (Ofc)
    Sat 31 Jul 2021 17:20
    #6

    Är fullvaccinerad sedan ett par veckor tillbaka. Fick ont i huvudet av andra sprutan ett dygn annars har allt vart bra.

  • Sat 31 Jul 2021 17:47
    #7

    Jag och mitt ex (mina barns far) är fullvaccinerade. Min primärpartner och mina två äldsta barn har fått första dosen. Min 16-åring får första dosen på fredag; 14-åringen får så fort de kommit till hans åldersgrupp. Vi har alla fått pfizer, och ingen har haft några biverkningar att tala om.

  • Anonym (Ofc)
    Sat 31 Jul 2021 17:52
    #8

    Dock skulle jag aldrig ge mitt barn även om hens ålder godkänns kan jag säga.

  • Sat 31 Jul 2021 18:30
    #9
    Anonym (Ofc) skrev 2021-07-31 17:52:29 följande:

    Dock skulle jag aldrig ge mitt barn även om hens ålder godkänns kan jag säga.


    Nä, ingen vet ju med fullständig säkerhet vilket som är bäst - eller, omvänt: vilket som är farligast. Vi kan ju bara var och en göra vår egen bedömning baserat på den kunskap som finns. Själv är jag ganska trygg i att jag gjort rätt bedömning, men det gäller förstås dig också. Vi får helt enkelt alla respektera varandras beslut, och hoppas på det bästa :)
  • Anonym (Cilla­)
    Sat 31 Jul 2021 19:37
    #10

    Jag blev lite hängig och småfebrig av första sprutan och kommer att ta den andra om ett par veckor.

Svar på tråden Har/kommer ni vaccinera er mot covid-19?