• Anonym (Kaffedraken)

    Gräns för otrohet med syskon?

    Träffade min sambo på en fest och det blev vi direkt. Vi bytte ringar och flyttade ihop efter två år. Sen kom Corona och det blev en del bråk när vi båda var hemma jämt.

    Han lämnade mig och vårt gemensamma boende för ett halvår sedan. Sa att han var deprimerad och ville något annat med sitt liv.

    Jag var förkrossad men lät honom vara och hoppades han skulle ändra sig en dag.

    Jag har haft bra kontakt med hans bror och lite med hans moster och kunde fråga hur han mådde och sa till dom att jag fortfarande älskar honom och skulle finnas här.

    Efter ett tag började hans bror flirta med mig när vi hördes av. Jag ville inte förlora den kontakten och skämtade bort hans flirtande.

    Nu hörde mitt ex av sig för första gången sen han lämnade mig och säger att han hatar mig att och att han vet att jag haft ihop det med hans bror.

    Förklarade hur och varför vi haft kontakt men han tycker ändå det är äckligt och otrohet som vi dolt för honom. Nu vägrar både han och hans bror och deras moster att ens prata med mig.

    Jag älskar honom och har försökt visa att jag stöttar honom och förstår inte ens vad jag gjort för fel

  • Svar på tråden Gräns för otrohet med syskon?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2021-07-31 16:34:50 följande:

    Förklarade hur och varför vi haft kontakt men han tycker ändå det är äckligt och otrohet som vi dolt för honom. Nu vägrar både han och hans bror och deras moster att ens prata med mig.

    Jag älskar honom och har försökt visa att jag stöttar honom och förstår inte ens vad jag gjort för fel


    Du ska inte förklara ett skit. En sån där idiot ska du faktiskt bara lämna bakom dig!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2021-07-31 16:48:22 följande:

    Du ska inte förklara ett skit. En sån där idiot ska du faktiskt bara lämna bakom dig!


    Håller med...
  • Anonym (Kaffedraken)

    Men vad är det för konstig familj?både han och brorsan kan du mista.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag förstår om han blivit besviken på sin bror för att han flirtat med mig. Även om det bara var på skoj. Jag hade nog med blivit det om min syster hade flörtat med mitt ex.

    Men det har inte hänt någonting alls och jag skojade bort det och bytte ämnet till något annat. Men han tycker ändå att jag är den som gjort fel och inte haft respekt mot honom. Det gör mig så ledsen. Jag ville hjälpa honom och nu hatar han mig istället.

  • Anonym (Kaffedraken)

    1) Ni var inte ett par
    2) Det är hans bror som betett sig illa
    3) Ditt ex klarar inte av att erkänna det för sig själv, för det skulle förstöra relationen mellan dem, men han kan ge sig på dig som han redan trycker ner och då anser han sig ha den makten över dig att kunna trycka lite till, samt att du inte får göra några som helst felsteg
    4) Du har NOLL skyldigheter mot ditt ex, hoppas du har vett nog att låta honom förbli just ett ex

  • Anonym (Kaffedraken)

    Önskar jag kunde se det så. Mina närmsta vänner har sagt precis de sakerna, att han var mitt ex, han lämnade mig och han bröt kontakten.

    Ändå känns det som jag gjort fel och inte borde haft någon kontakt med någon alls från hans familj. Och att jag borde sagt till hans bror att sluta och inte pratar med honom mer.

    Samtidigt som exet kontaktade mig och skällde ut mig för mitt äckliga beteende så berättade han för alla gemensamma vänner om vad jag och hans bror gjort mot honom. Flera av dem vill inte ha med mig att göra mer och tycker synd om honom som blivit behandlad så. Det gör mig ännu mer på tvivlande på mig själv om hur jag borde ha gjort istället och hur jag ska rätta till allt nu. Ville aldrig skada eller svika honom

  • Anonym (Kaffedraken)

    Önskar jag kunde se det så. Mina närmsta vänner har sagt precis de sakerna, att han var mitt ex, han lämnade mig och han bröt kontakten.

    Ändå känns det som jag gjort fel och inte borde haft någon kontakt med någon alls från hans familj. Och att jag borde sagt till hans bror att sluta och inte pratar med honom mer.

    Samtidigt som exet kontaktade mig och skällde ut mig för mitt äckliga beteende så berättade han för alla gemensamma vänner om vad jag och hans bror gjort mot honom. Flera av dem vill inte ha med mig att göra mer och tycker synd om honom som blivit behandlad så. Det gör mig ännu mer på tvivlande på mig själv om hur jag borde ha gjort istället och hur jag ska rätta till allt nu. Ville aldrig skada eller svika honom

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du har inte gjort något fel alls.

    Direkt när jag läste ditt inlägg kände jag att däär finns alla varningsklockor. Du ska låta det vara helt slut oavsett vad dina känslor säger. Lämna killen och hans knäppa familj långt bakom dig och starta om.

    Det finns verkligen inget gott i er fd relation. Stäng av dina känslor för honom. Jo, det går faktiskt. Om du behöver gråta en helg så gör det men sen går du vidare och titta ALDRIG tillbaka.

    Hela världen är full av BRA män. Välj en sådan och fyll livet med lycka och besvarad kärlek.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2021-07-31 17:22:17 följande:

    Samtidigt som exet kontaktade mig och skällde ut mig för mitt äckliga beteende så berättade han för alla gemensamma vänner om vad jag och hans bror gjort mot honom. Flera av dem vill inte ha med mig att göra mer och tycker synd om honom som blivit behandlad så.


    Du, skönt att bli av med dem säger bara jag!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om det som står i TS är hela sanningen så kan man inte betrakta TS agerande som otrohet, men det hade nog varit bättre om hon avbrutit kontakten med fd sambons familj när denne lämnade som man ju normalt gör. När hon inte gör det, utan fortsätter att intyga sin kärlek till exet inför familjen och att hon finns där om han skulle ångra sig, så blir deras relationsstatus lite oklar som en slags paus där hon är standby mens han finner sig själv. Då blir det också lite känsligt när exets bror börjar flirta med henne och hon inte tydligt avvisar det, bara för att hon vill behålla kontakten till exet och dennes bror.

    TS har inte gjort något direkt fel, men kunde ha hanterat det bättre. Det viktiga är att hon avslutar kontakten med hela familjen och slutar bry sig om hur exet har det. 

Svar på tråden Gräns för otrohet med syskon?