• Anonym (HonDe­nRena)
    Sat 31 Jul 2021 23:54
    3078 visningar
    87 svar
    87
    3078

    Dejt lever i smuts

    Har lärt känna en trevlig man via internet. Så långt allt bra, men så skickade han bilder på sin lägenhet och jag fick en chock.

    Köket var fullt av saker. Över hela diskbänken var det kaos. Kaklet ovanför spisen var riktigt äckligt. Syntes tydligt att det inte är rengjort på länge eftersom det var alldeles brunprickigt av intorkade matrester. På golvet framför kylen var det som en svart bred smutsrand.

    Vidare in i vardagsrummet var det tyvärr inte mycket bättre. Vid sidan av tv-bänken låg en härva av sladdar med dammråttor runtomkring. Soffbordet var fullt av skräp, alltifrån tomma läskflaskor till reklamblad.

    På tangentbordet till hans dator låg det ett mycket synligt tjockt lager av damm.

    På handfatet i badrummet stod det massa olika flaskor/tvålar, tandborste osv. Duschdraperit var smutsigt nedtill.

    Sovrummet var det enda som var ok även om jag personligen inte gillar den stilen. Väldigt gamla möbler.

    Nu vill han bjuda hem mig på middag, men jag känner mig så äcklad av att ha sett hans hem. Vad kan jag göra utan att såra honom?

  • Svar på tråden Dejt lever i smuts
  • Anonym (Man50­)
    Sat 31 Jul 2021 23:57
    #1

    Du behöver inte vara så snäll

    Säg , nej jag har mycket annat på gång nu

  • Anonym (S)
    Sun 1 Aug 2021 00:05
    #2

    Tacka nej till fler dejter och var glad att du fick se den sidan av honom innan ni flyttade ihop och du blev tvungen att ta all städning.

  • Anonym (Z)
    Sun 1 Aug 2021 00:18
    #3

    Tråkigt, men det är bättre att sätta stopp nu än senare. Såra honom gör du antagligen hursom, sånt är livet.

  • Anonym (Kerst­in)
    Sun 1 Aug 2021 00:32
    #4
    -2

    vad är problemet?

    Du.säger att du har träffat en trevlig man.

    det skulle väl överväga eventuellt stök.

    ?

    jag hade inte brytt mig faktiskt..

  • Anonym (En chans)
    Sun 1 Aug 2021 01:01
    #5
    -1

    Jag hade gett det en chans. Antingen så kommer han att städa innan du kommer för att han vet om att det är smutsigt/stökigt. Eller så är det sån han är, och han kommer inte att städa innan för att han helt enkelt inte ser det.

    Känner flera som lever så, de tänker helt enkelt inte på det själva. Det är inte charmigt och inte fel av dig att inte vilja ses efter det.

  • Anonym (grooc­e)
    Sun 1 Aug 2021 01:30
    #6

    Haft såna dejter också (män). En av de senare var en tragedi, men mitt dumma jag var attraherad och väldigt sugen på sex vilket så klart även det var något jag kunnat vara utan. Killen visade vara både deprimerad, socialt inkompetent och missbrukare. Han klarade inte av att ta hand om sig själv och hade inget intresse av sin omgivning och sin lägenhet och var en usel och hämmad älskare. Städade väldigt sällan och brydde sig inte alls om inredning och mysfaktor.

    Men konstigt nog hade han duschat sig själv innan sex och luktade riktigt gott. Hans badrum var det minst äckliga i hans lägenhet.

    Men killen du beskriver låter nästan snäppet värre!

    Hade dragit direkt om jag såg ett sånt kök...urk...Det ligger sjukdom bakom sådant beteende. Normala människor bryr sig om vad andra ska tycka om dem och vill ge ett bra intryck. Endast människor med bristande social kompetens och diagnoser är så där. Vänta tills något bättre hamnar i hoven.

  • Anonym (Linn)
    Sun 1 Aug 2021 02:04
    #7
    Anonym (Kerstin) skrev 2021-08-01 00:32:06 följande:

    vad är problemet?

    Du.säger att du har träffat en trevlig man.

    det skulle väl överväga eventuellt stök.

    ?

    jag hade inte brytt mig faktiskt..


    Nja, kanske inte om relationen fortskrider och man blir den som får ta allt hushållsgöra eftersom han "alltid varit sån". Det blir en mamma-tonårsson-relation och det är inte det bästa i längden.
  • Anonym (Maja)
    Sun 1 Aug 2021 07:00
    #8
    +3

    Vad var orsaken att han skickade så detaljerade bilder på sitt hem?

    Det låter ju märkligt att fota hemmet just när det är stökigt/smutsigt för att skicka till någon. Det känns ju nästan mer märkligt än stöket i sig.

  • Anonym (Nej)
    Sun 1 Aug 2021 07:33
    #9
    Anonym (HonDenRena) skrev 2021-07-31 23:54:22 följande:

    Nu vill han bjuda hem mig på middag, men jag känner mig så äcklad av att ha sett hans hem. Vad kan jag göra utan att såra honom?


    Men självklart bara säga nej!! Bryt kontakten, han kommer fortsätta vara en äcklig liten gris oavsett vad han skulle säga om du pratade med honom. Fy f... En sån där vill man inte ha med att göra!

    Och en annan sak, tänk på hygienen! Skulle tvivla på att han borstar tänderna och duschar med jämna mellanrum.

    Du behöver bara säga att du har haft trevligt att prata med honom under den här tiden, men att det liksom bara inte klickar så ni kommer att gå skilda vägar.
  • Sun 1 Aug 2021 07:49
    #10

    Det där hade varit en dealbreaker för mig. Hade aldrig kunnat dejta en snuskpelle hur trevlig han än var. Om man lever i sån misär så säger det något viktigt om en människa.

    Ni dejtar, ni är inte trolovade. Själva syftet med dejtande är ju att undersöka om man är passand för varandra. Det är inte elakt att dra sig ur.

    Skulle inte ta på mig ansvaret att förklara varför, utan bara backa ur på ett smidigt sätt.

Svar på tråden Dejt lever i smuts