• Anonym (HonDe­nRena)
    Sat 31 Jul 2021 23:54
    3085 visningar
    87 svar
    87
    3085

    Dejt lever i smuts

    Har lärt känna en trevlig man via internet. Så långt allt bra, men så skickade han bilder på sin lägenhet och jag fick en chock.

    Köket var fullt av saker. Över hela diskbänken var det kaos. Kaklet ovanför spisen var riktigt äckligt. Syntes tydligt att det inte är rengjort på länge eftersom det var alldeles brunprickigt av intorkade matrester. På golvet framför kylen var det som en svart bred smutsrand.

    Vidare in i vardagsrummet var det tyvärr inte mycket bättre. Vid sidan av tv-bänken låg en härva av sladdar med dammråttor runtomkring. Soffbordet var fullt av skräp, alltifrån tomma läskflaskor till reklamblad.

    På tangentbordet till hans dator låg det ett mycket synligt tjockt lager av damm.

    På handfatet i badrummet stod det massa olika flaskor/tvålar, tandborste osv. Duschdraperit var smutsigt nedtill.

    Sovrummet var det enda som var ok även om jag personligen inte gillar den stilen. Väldigt gamla möbler.

    Nu vill han bjuda hem mig på middag, men jag känner mig så äcklad av att ha sett hans hem. Vad kan jag göra utan att såra honom?

  • Svar på tråden Dejt lever i smuts
  • Anonym (ppå)
    Sun 1 Aug 2021 07:58
    #11
    +2

    Tveksamt om ts stämmer. Varför skulle han skicka bilder på sin lägenhet med den detaljrikedom som ts beskriver? Nä det är något som inte stämmer här.

  • Sun 1 Aug 2021 08:08
    #12
    Anonym (Maja) skrev 2021-08-01 07:00:41 följande:

    Vad var orsaken att han skickade så detaljerade bilder på sitt hem?

    Det låter ju märkligt att fota hemmet just när det är stökigt/smutsigt för att skicka till någon. Det känns ju nästan mer märkligt än stöket i sig.


    Precis vad jag också undrar. Är det möjligen så att det är TS's hem? I  så fall sök hjälp - det finns att få om det är pga psykisk ohälsa och oförmåga det blivit så här. 
  • Anonym (HonDe­nRena) Trådstartaren
    Sun 1 Aug 2021 12:54
    #13
    Anonym (Maja) skrev 2021-08-01 07:00:41 följande:

    Vad var orsaken att han skickade så detaljerade bilder på sitt hem?

    Det låter ju märkligt att fota hemmet just när det är stökigt/smutsigt för att skicka till någon. Det känns ju nästan mer märkligt än stöket i sig.


    Anledningen till att han skickade bilder på sin lägenhet är för att vi kom in på ämnet och jag frågade av nyfikenhet om han ville beskriva hur det ser ut. Han valde då att skicka bilder istället.

    Han verkade inte skämmas över bilderna och det får mig att tro att han alltid har det såhär hemma. Han kanske helt enkelt inte "ser" smutsen eller bryr sig. Jag zoomade in på bilderna för att se tydligare och det är så äckligt rent ut sagt. Ska se om jag kan fixa någon bild och visa er utan att röja hans identitet för ni verkar inte tro mig. Det är INTE min egen lägenhet, tack och lov!
  • Anonym (HonDe­nRena) Trådstartaren
    Sun 1 Aug 2021 13:07
    #14

    Han har INTE skickat en närbild på tangentbordet men jag har zoomat in och valt att klippa bort omgivningen runtomkring för att inte röja hans identitet av respekt för honom. Tycker ni det är fräscht? Framför låg för övrigt en halväten macka. Oklart om han åt på den just då eller om den blivit liggande...

  • Anonym (Dumpa­)
    Sun 1 Aug 2021 13:19
    #15

    Jag har gjort missen att inte bry. Trodde honom när han sa att han skulle vara jättenoga om vi bodde ihop. Det blev tamejfan katastrof. Lat. Jag har ingen som helst tolerans mot vare sig att inte ta sina 50 procent av hemmet eller att skjuta på det. Sin egen skit tar man direkt Oman delar något med någon annan. Oavsett om det är ett hotellrummet en främling eller sin partner.
    Mitt absoluta råd till dig är att dumpa. Jag köpte ut den här killen inom ett halvår och minns det med en rysning.

  • Sun 1 Aug 2021 13:25
    #16

    Vilken äcklig gris ! Och han tänker du låta fingra på dina intima delar ?

  • Anonym (M)
    Sun 1 Aug 2021 13:32
    #17

    Jag tycker du ska prata med honom och förklara att det är viktigt för dig att man har rent och städat hemma. Kanske fråga lite skämtsamt också om han planerar att röja upp inför er middag. Sen ta det lugnt helt enkelt och inte flytta ihop det första ni gör så har du gott om tid att se om han klarar av att rycka upp sig och sköta om ett hem.

    Jag var en gång som din dejt men lever numera tillsammans med en kvinna och håller städat här hemma. Som singel och med mycket annat som hände i livet orkade jag helt enkelt inte bry mig om att det förföll. Var ju bara jag som såg det ändå. Har en helt annan motivation idag att städa samt se till att det är en trevlig bostad att befinna sig i. Så visst kan man ändra på sig.

  • Anonym (Herre­gud)
    Sun 1 Aug 2021 13:44
    #18
    +1

    Hur många skulle på allvar klara en sån granskning? Zooma in och kolla med kritiska efter "smuts" . 

    Jag försöker göra lite större städning så här på semestern, kanske sovrumsgarderoberna en dag och senare på semestern några köksskåp. Men lägger mest tid på resor och vila och vara ute med mitt barn.


    Annars i vardagen så  dammsuger jag minst en gång per dag och skurar toa och handfat en gång per dag. MEn det blir ju snabbt stökigt igen. Skrubbar badkaret ett par gånger i veckan.  Torkar av diskbänken varje dag, men om ibland blir det mycket disk och det får då stå medan diskmaskinen kör. Skulle aldrig klara av ett oanmält besök av TS


    Tagga ner eller så får du aktivt söka efter en pedant.

  • Sun 1 Aug 2021 13:55
    #19
    Anonym (Herregud) skrev 2021-08-01 13:44:07 följande:

    Hur många skulle på allvar klara en sån granskning? Zooma in och kolla med kritiska efter "smuts" . 

    Jag försöker göra lite större städning så här på semestern, kanske sovrumsgarderoberna en dag och senare på semestern några köksskåp. Men lägger mest tid på resor och vila och vara ute med mitt barn.

    Annars i vardagen så  dammsuger jag minst en gång per dag och skurar toa och handfat en gång per dag. MEn det blir ju snabbt stökigt igen. Skrubbar badkaret ett par gånger i veckan.  Torkar av diskbänken varje dag, men om ibland blir det mycket disk och det får då stå medan diskmaskinen kör. Skulle aldrig klara av ett oanmält besök av TS

    Tagga ner eller så får du aktivt söka efter en pedant.


    Fanns väl en helt uppenbar anledning till att hon började zooma in?
  • Sun 1 Aug 2021 14:49
    #20

    Men bara sag att du tycker han borde stada och se vad han svarar.

Svar på tråden Dejt lever i smuts