• Anonym (HonDe­nRena)
    Sat 31 Jul 2021 23:54
    3074 visningar
    87 svar
    87
    3074

    Dejt lever i smuts

    Har lärt känna en trevlig man via internet. Så långt allt bra, men så skickade han bilder på sin lägenhet och jag fick en chock.

    Köket var fullt av saker. Över hela diskbänken var det kaos. Kaklet ovanför spisen var riktigt äckligt. Syntes tydligt att det inte är rengjort på länge eftersom det var alldeles brunprickigt av intorkade matrester. På golvet framför kylen var det som en svart bred smutsrand.

    Vidare in i vardagsrummet var det tyvärr inte mycket bättre. Vid sidan av tv-bänken låg en härva av sladdar med dammråttor runtomkring. Soffbordet var fullt av skräp, alltifrån tomma läskflaskor till reklamblad.

    På tangentbordet till hans dator låg det ett mycket synligt tjockt lager av damm.

    På handfatet i badrummet stod det massa olika flaskor/tvålar, tandborste osv. Duschdraperit var smutsigt nedtill.

    Sovrummet var det enda som var ok även om jag personligen inte gillar den stilen. Väldigt gamla möbler.

    Nu vill han bjuda hem mig på middag, men jag känner mig så äcklad av att ha sett hans hem. Vad kan jag göra utan att såra honom?

  • Svar på tråden Dejt lever i smuts
  • Anonym (Jösse­s)
    Sun 1 Aug 2021 14:56
    #21

    Jag läste inte svaren, för detta påminner så starkt om min sambo. Hans lägenhet var misär. Är fortfarande för ingen har städat på flera år.

    Han är lika grisig nu. Han ser inte smutsen. Det ända han bryr sig om är katthår i sängen. Där ryster han bort håren men bryr sig inte om att det luktar unket eller är fläckigt. Huvudsaken att det inte finns katthår.

    Med andra ord, han är en gris, din dejt. Han kommer inte ändra sig för han har inga problem att visa upp det som det är nu.

    Skulle inte alls förvåna mig om någon svarat i tråden att det inte är något att bry sig om. Troligtvis för att de själva lever i smuts och skräp. Bättre att två smutsgrisar bor ihop en än gris och en renlig/normal.

    Jag blir tokig av att leva så här. Det är så äckligt

  • Sun 1 Aug 2021 15:43
    #22

    Säg åt han att du kommer när lägenheten är städad. Han ska vara glad att han får feedback från dig.

  • Anonym (Sprin­g)
    Sun 1 Aug 2021 16:13
    #23

    Folk får bo hur det vill, men samtidigt man får själv bestämma hur man vill att personen man dejtar ska vara. Utifrån det skulle jag aldrig dejta någon som behandlar sitt hem sådär. Har gjort det en gång och det var det största misstaget i mitt liv. Personen ifråga brydde sig inte om att hem eller sig själv. Blev någon jävla extra morsa. Fy fan asså

  • Marie7
    Sun 1 Aug 2021 16:42
    #24

    Spring för livet!

  • Anonym (Herre­gud)
    Sun 1 Aug 2021 17:46
    #25
    Anonym (Jösses) skrev 2021-08-01 14:56:23 följande:

    Jag läste inte svaren, för detta påminner så starkt om min sambo. Hans lägenhet var misär. Är fortfarande för ingen har städat på flera år.

    Han är lika grisig nu. Han ser inte smutsen. Det ända han bryr sig om är katthår i sängen. Där ryster han bort håren men bryr sig inte om att det luktar unket eller är fläckigt. Huvudsaken att det inte finns katthår.

    Med andra ord, han är en gris, din dejt. Han kommer inte ändra sig för han har inga problem att visa upp det som det är nu.

    Skulle inte alls förvåna mig om någon svarat i tråden att det inte är något att bry sig om. Troligtvis för att de själva lever i smuts och skräp. Bättre att två smutsgrisar bor ihop en än gris och en renlig/normal.

    Jag blir tokig av att leva så här. Det är så äckligt


    Att man har det stökigt och smutsigt behöver inte alls bero på att man aldrgi städar.


    Jag städar varje dag (konstant känns det som ibland) men är säker på att TS skulle hitta massa lort hos mig. Dock inga dammråttor då jag dammsuger minst en gång per dag och under soffa, säng och i hörn nästan varje dag. Torkar ytormed våt trasa 1-2 ggr veckan, men likväl hinner det bli dammigt. Vissa dagar jag så trött efter middagen så det händer att matrester mm ligger kvar i hon till nästa dag (kanske prioriterar tvätten eller leka med barnet)  Ibland står soppåsen i hallen en hel dag.


    Tur jag inte har någon partner eller dejtar. 

  • Sun 1 Aug 2021 17:48
    #26
    Anonym (Herregud) skrev 2021-08-01 17:46:12 följande:

    Att man har det stökigt och smutsigt behöver inte alls bero på att man aldrgi städar.

    Jag städar varje dag (konstant känns det som ibland) men är säker på att TS skulle hitta massa lort hos mig. Dock inga dammråttor då jag dammsuger minst en gång per dag och under soffa, säng och i hörn nästan varje dag. Torkar ytormed våt trasa 1-2 ggr veckan, men likväl hinner det bli dammigt. Vissa dagar jag så trött efter middagen så det händer att matrester mm ligger kvar i hon till nästa dag (kanske prioriterar tvätten eller leka med barnet)  Ibland står soppåsen i hallen en hel dag.

    Tur jag inte har någon partner eller dejtar. 


    Och på vilket sätt är det jämförbart med det TS beskriver?
  • Anonym (Herre­gud)
    Sun 1 Aug 2021 17:59
    #27
    Drottningen1970 skrev 2021-08-01 17:48:34 följande:
    Och på vilket sätt är det jämförbart med det TS beskriver?
    Det som skrivs skulle kunna skrivas om mig likväl.
  • Anonym (Jo)
    Sun 1 Aug 2021 18:05
    #28
    Anonym (HonDenRena) skrev 2021-08-01 13:07:29 följande:
    Han har INTE skickat en närbild på tangentbordet men jag har zoomat in och valt att klippa bort omgivningen runtomkring för att inte röja hans identitet av respekt för honom. Tycker ni det är fräscht? Framför låg för övrigt en halväten macka. Oklart om han åt på den just då eller om den blivit liggande...
    Oj, så dammigt.
  • Anonym (En chans)
    Sun 1 Aug 2021 18:12
    #29
    Anonym (Herregud) skrev 2021-08-01 17:46:12 följande:

    Att man har det stökigt och smutsigt behöver inte alls bero på att man aldrgi städar.

    Jag städar varje dag (konstant känns det som ibland) men är säker på att TS skulle hitta massa lort hos mig. Dock inga dammråttor då jag dammsuger minst en gång per dag och under soffa, säng och i hörn nästan varje dag. Torkar ytormed våt trasa 1-2 ggr veckan, men likväl hinner det bli dammigt. Vissa dagar jag så trött efter middagen så det händer att matrester mm ligger kvar i hon till nästa dag (kanske prioriterar tvätten eller leka med barnet)  Ibland står soppåsen i hallen en hel dag.

    Tur jag inte har någon partner eller dejtar. 


    Fast man ser skillnad om det är "smuts" från två dagar eller två månader. Man orkar inte jämt städa, det är helt normalt, men det blir inte så mycket att det fångas upp på bild överhuvudtaget. Jag är inte ens en speciellt pedant person, dammsuger och torkar av överallt två gånger i veckan och sopar golvet däremellan.

    Att tangentbordet ser ut sådär är hemskt, jag torkar inte av mitt speciellt ofta (kanske varannan månad?) men det har aldrig gått till den nivån.
  • Sun 1 Aug 2021 18:15
    #30
    Anonym (Herregud) skrev 2021-08-01 17:59:23 följande:

    Det som skrivs skulle kunna skrivas om mig likväl.


    Är det så? Att du har en ingrodd smutstand framför spisen, att kaklet uppenbarligen inte blivit avtorkad på jättelänge etc etc. I såna fall råder jag dig att städa.

    Tycker du fånar dig. Det går faktiskt att se skillnad på ett kakel som har gårdagens stänk på sig och ett som inte torkats av på 2 månader.
Svar på tråden Dejt lever i smuts