• Anonym (HonDe­nRena)
    Sat 31 Jul 2021 23:54
    3081 visningar
    87 svar
    87
    3081

    Dejt lever i smuts

    Har lärt känna en trevlig man via internet. Så långt allt bra, men så skickade han bilder på sin lägenhet och jag fick en chock.

    Köket var fullt av saker. Över hela diskbänken var det kaos. Kaklet ovanför spisen var riktigt äckligt. Syntes tydligt att det inte är rengjort på länge eftersom det var alldeles brunprickigt av intorkade matrester. På golvet framför kylen var det som en svart bred smutsrand.

    Vidare in i vardagsrummet var det tyvärr inte mycket bättre. Vid sidan av tv-bänken låg en härva av sladdar med dammråttor runtomkring. Soffbordet var fullt av skräp, alltifrån tomma läskflaskor till reklamblad.

    På tangentbordet till hans dator låg det ett mycket synligt tjockt lager av damm.

    På handfatet i badrummet stod det massa olika flaskor/tvålar, tandborste osv. Duschdraperit var smutsigt nedtill.

    Sovrummet var det enda som var ok även om jag personligen inte gillar den stilen. Väldigt gamla möbler.

    Nu vill han bjuda hem mig på middag, men jag känner mig så äcklad av att ha sett hans hem. Vad kan jag göra utan att såra honom?

  • Svar på tråden Dejt lever i smuts
  • Anonym (Ini)
    Sun 1 Aug 2021 18:16
    #31
    Anonym (En chans) skrev 2021-08-01 18:12:53 följande:

    Fast man ser skillnad om det är "smuts" från två dagar eller två månader. Man orkar inte jämt städa, det är helt normalt, men det blir inte så mycket att det fångas upp på bild överhuvudtaget. Jag är inte ens en speciellt pedant person, dammsuger och torkar av överallt två gånger i veckan och sopar golvet däremellan.

    Att tangentbordet ser ut sådär är hemskt, jag torkar inte av mitt speciellt ofta (kanske varannan månad?) men det har aldrig gått till den nivån.


    Ja, ärligt talat så bäddar man för ett helvete genom att flytta ihop med en sådan person. Är övertygad om att TS skulle förakta denna man inom ett par år om de flyttar ihop.
  • Anonym (T)
    Sun 1 Aug 2021 18:18
    #32

    Det jag reagerar på är att han inte verkar förstå hur illa det är utan fotar eländet och skickar till dig.

    Jag är dålig på att hålla efter här hemma men sedan får jag ett ryck och städar upp väldigt ordentligt. Så där håller det på, önskar att jag kunde få in bättre rutiner

    MEN jag skulle aldrig visa upp mitt hem för någon annan när det är stökigt. Jag skrubbar hela hemmet innan jag får besök och när jag har bott ihop med någon håller jag efter. Det skulle aldrig falla mig in att fota stöket åt en _dejt_. Då är det något mer som fattas än städdisciplin som i mitt fall.

    Jag skulle nog också dra mig undan, trots att jag inte är ett dugg pedantisk själv.

  • Anonym (B)
    Sun 1 Aug 2021 18:19
    #33
    +3
    Anonym (En chans) skrev 2021-08-01 18:12:53 följande:
    Fast man ser skillnad om det är "smuts" från två dagar eller två månader. Man orkar inte jämt städa, det är helt normalt, men det blir inte så mycket att det fångas upp på bild överhuvudtaget. Jag är inte ens en speciellt pedant person, dammsuger och torkar av överallt två gånger i veckan och sopar golvet däremellan.

    Att tangentbordet ser ut sådär är hemskt, jag torkar inte av mitt speciellt ofta (kanske varannan månad?) men det har aldrig gått till den nivån.
    Det är ganska pedant att dammsuga samt torka av överallt 2 ggr i veckan. De flesta städar en gång i veckan. 
  • ToniEr­dmann
    Sun 1 Aug 2021 20:08
    #34
    Anonym (HonDenRena) skrev 2021-07-31 23:54:22 följande:

    Har lärt känna en trevlig man via internet. Så långt allt bra, men så skickade han bilder på sin lägenhet och jag fick en chock.

    Köket var fullt av saker. Över hela diskbänken var det kaos. Kaklet ovanför spisen var riktigt äckligt. Syntes tydligt att det inte är rengjort på länge eftersom det var alldeles brunprickigt av intorkade matrester. På golvet framför kylen var det som en svart bred smutsrand.

    Vidare in i vardagsrummet var det tyvärr inte mycket bättre. Vid sidan av tv-bänken låg en härva av sladdar med dammråttor runtomkring. Soffbordet var fullt av skräp, alltifrån tomma läskflaskor till reklamblad.

    På tangentbordet till hans dator låg det ett mycket synligt tjockt lager av damm.

    På handfatet i badrummet stod det massa olika flaskor/tvålar, tandborste osv. Duschdraperit var smutsigt nedtill.

    Sovrummet var det enda som var ok även om jag personligen inte gillar den stilen. Väldigt gamla möbler.

    Nu vill han bjuda hem mig på middag, men jag känner mig så äcklad av att ha sett hans hem. Vad kan jag göra utan att såra honom?


    Är det mig du ska träffa?
    Ser ut som en loppmarknad/legerlokal hemma hos mig. Dock ingen så äcklig smuts.
  • Anonym (A)
    Sun 1 Aug 2021 20:16
    #35
    Anonym (Z) skrev 2021-08-01 00:18:29 följande:

    Tråkigt, men det är bättre att sätta stopp nu än senare. Såra honom gör du antagligen hursom, sånt är livet.


    Lika bra att döma honom direkt, tycker du
    Nu märks det att vi är på Familjeliv.
  • Anonym (Sprin­g)
    Sun 1 Aug 2021 20:53
    #36
    -1
    Anonym (A) skrev 2021-08-01 20:16:47 följande:

    Lika bra att döma honom direkt, tycker du

    Nu märks det att vi är på Familjeliv.


    Det är inte obligatoriskt att ge alla en chans när det gäller privata relationer, man bestämmer helt och hållet själv vad som är en dealbreaker. Det är ingen jävla kommunal anställning det handlar om
  • Anonym (A)
    Sun 1 Aug 2021 21:00
    #37
    -1 +1
    Anonym (Spring) skrev 2021-08-01 20:53:44 följande:
    Det är inte obligatoriskt att ge alla en chans när det gäller privata relationer, man bestämmer helt och hållet själv vad som är en dealbreaker. Det är ingen jävla kommunal anställning det handlar om
    Nej, ingen kommunal anställning men kanske blir en anal tillställning?
    Såklart TS ska träffa killen och låt oss säga att det känns hemsk hemma hos honom , ja då kan hon tacka för sig och gå därifrån.
  • Anonym (Sprin­g)
    Sun 1 Aug 2021 21:06
    #38
    Anonym (A) skrev 2021-08-01 21:00:43 följande:

    Nej, ingen kommunal anställning men kanske blir en anal tillställning?

    Såklart TS ska träffa killen och låt oss säga att det känns hemsk hemma hos honom , ja då kan hon tacka för sig och gå därifrån.


    Nix nopp nej, ts behöver inte göra någonting.
  • Sun 1 Aug 2021 21:31
    #39
    Anonym (A) skrev 2021-08-01 21:00:43 följande:
    Nej, ingen kommunal anställning men kanske blir en anal tillställning? Såklart TS ska träffa killen och låt oss säga att det känns hemsk hemma hos honom , ja då kan hon tacka för sig och gå därifrån.

    Om ts vill kan hon ge det en chans, men hon har ingen jävla skyldighet att göra det. Sen bör man aldrig inleda eller fortsätta en relation i hopp om att det ska bli bättre. Personer som är så där grisiga ändrar sällan på sig. Spelar ingen roll vad de lovar. Åtskilliga som tror på sin partners fagra löften och flyttar ihop, får antingen leva i skit eller sköta all eller nästan all städ och disk själva. Då är det kanske lika bra att dra öronen åt sig på en gång, om dejten inte ens har vett att skicka bilder som ger ett någorlunda intryck. Har man så där grisigt ser man antagligen inte smutsen själv.
  • Anonym (A)
    Sun 1 Aug 2021 22:07
    #40
    fornminne skrev 2021-08-01 21:31:33 följande:

    Om ts vill kan hon ge det en chans, men hon har ingen jävla skyldighet att göra det. Sen bör man aldrig inleda eller fortsätta en relation i hopp om att det ska bli bättre. Personer som är så där grisiga ändrar sällan på sig. Spelar ingen roll vad de lovar. Åtskilliga som tror på sin partners fagra löften och flyttar ihop, får antingen leva i skit eller sköta all eller nästan all städ och disk själva. Då är det kanske lika bra att dra öronen åt sig på en gång, om dejten inte ens har vett att skicka bilder som ger ett någorlunda intryck. Har man så där grisigt ser man antagligen inte smutsen själv.
    Men nån lag måste det väl finnas för hur man beter sig?
    har de bestämt att knulla så får hon väl hålla avtalet.
Svar på tråden Dejt lever i smuts