• Anonym (Anony­m signat­ur)
    Sun 1 Aug 2021 16:50
    1488 visningar
    99 svar
    -10
    99
    1488

    Jag vill va en kvinna!

    Kvinnor har det så enkelt, behöver inte jobba utan kan förlita sig på att sin man sköter den biten, ryter han ifrån kan hon börja gråta och gå in i försvarsställning eller hota med att lämna (hon är ju kvinna så hon blir uppraggad konstant) varför ska kvinnor ha det så lätt och inte vi män?! Inte konstigt att män är överrepresenterade i självmordsstatistiken

  • Svar på tråden Jag vill va en kvinna!
  • Anonym (Matil­da)
    Sun 1 Aug 2021 17:03
    #1

    Du kan byta med mig.

    Jag är ensamstående mamma på heltid till 6 barn. Jag bor på landet i ett eget hus där jag måste kunna göra allt. Jag måste kunna enkel meckning av bil, skotta snö, klyva ved, fixa pannan, vara hushållsfixare av huset på akuta saker, klippa gräs osv samt handla, laga mat, tvätta, betala räkningar, sköta barnen, städa, etc...

    Deras pappa tyckte visst jag var för tråkig och valde en blondin på 30 år utan barn och botox i hela ansiktet och jag lovar att hon inte klarar av ens att knyta en soppåse utan att bryta samman.

    Vill du byta?

  • Anonym (Anony­m 666)
    Sun 1 Aug 2021 17:06
    #2

    Halledudane då... Du verkar ha en väldigt förvriden bild av hur det är att vara kvinnor, de flesta är inte alls som du beskriver, eller så har du väldigt sjuk umgängeskrets.

  • Anonym (Nej)
    Sun 1 Aug 2021 17:09
    #3
    +3

    Att förlita sig på en karl = misshandel, våldtäkt och aldrig få ta egna beslut.

    Tycker du de verkar lockande?

  • Anonym (Obeta­ld)
    Sun 1 Aug 2021 17:09
    #4
    +3

    Jag börja garva när jag läste trådstarten.
    Hohoho Skrattande
    Läs gärna lite här på forumet om kvinnor och till exempel dating. 
    Återkom sedan och säg om du fortfarande vill va en kvinna.
    Hohoho Foten i munnen

  • Anonym (Wow)
    Sun 1 Aug 2021 17:10
    #5
    +3

    Vad bra att jag kan sluta jobba! Då säger jag upp mig imorgon. Vem ska jag skicka mina räkningar till? Dig?

  • Anonym (Eh)
    Sun 1 Aug 2021 17:11
    #6

    WTF. Sedan när behövde inte kvinnor jobba? I vilket årtal lever du kvar i? 


    Jag är kvinna och har jobbat sedan jag var 17. Behöver ingen man som försörjer mig!

  • Sun 1 Aug 2021 17:23
    #7

    Kvinnor behöver inte jobba? Var bor du?

  • Anonym (trött­er)
    Sun 1 Aug 2021 17:27
    #8

    För 23e gången så finns det forskning på att den snäva mansrollen får män att känna att de inte kan söka hjälp vid depression, och då ökar självmorden.
    Det finns alltså en direkt korrelation mellan hur mycket machokomplex en man har och hans benägenhet att ta livet av sig.

    Men såna som du tar inte in nånting alls så ni får väl fortsätta att vara bittra bara i er ekokammare, have fun!

  • Sun 1 Aug 2021 17:30
    #9
    +3

    Då kan du förklara för mig varför kvinnor är överrepresenterade på landets psykiatriska mottagningar/avdelningar samt på kvinnojourer för misshandlade kvinnor....

  • Anonym (man)
    Sun 1 Aug 2021 17:35
    #10
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2021-08-01 16:50:03 följande:

    Kvinnor har det så enkelt, behöver inte jobba utan kan förlita sig på att sin man sköter den biten, ryter han ifrån kan hon börja gråta och gå in i försvarsställning eller hota med att lämna (hon är ju kvinna så hon blir uppraggad konstant) varför ska kvinnor ha det så lätt och inte vi män?! Inte konstigt att män är överrepresenterade i självmordsstatistiken


    Det är just av den anledningen som jag aldrig skulle vilja vara något annat än man.
Svar på tråden Jag vill va en kvinna!