• Wed 4 Aug 2021 08:56
    1790 visningar
    24 svar
    24
    1790

    Snälla. Hjälp direkt tack.

    Vi behöver tankar och reflektioner. Och det är nu. Har fastnat för två namn. Ebbe eller Ivar. Lillebror har kallats för Ebbe när han låg i magen. Men något har stört oss när han sen kom ut. Dock kan vi fortfarande inte släppa Ebbe. Däremot gillar vi nu även Ivar stark. Dessutom har det en fin betydelse som vi gillar eftersom vi har haft det lite kämpigt. Vad tycker ni? Åsikter tankar?

  • Svar på tråden Snälla. Hjälp direkt tack.
  • Wed 4 Aug 2021 09:12
    #1
    -1

    Jag tycker att Ivar är ett så fruktansvärt fult namn så jag röstar för Ebbe! Det är ett fint namn :)

  • Wed 4 Aug 2021 09:37
    #2

    Vad är det som är så fult med Ivar?

  • Wed 4 Aug 2021 09:38
    #3
    -1

    Jag vet faktiskt inte exakt vad, känns bara hårt, kallt och... Fult!

  • Magica­l
    Wed 4 Aug 2021 09:56
    #4
    +1
    Elinjohe skrev 2021-08-04 08:56:02 följande:

    Vi behöver tankar och reflektioner. Och det är nu. Har fastnat för två namn. Ebbe eller Ivar. Lillebror har kallats för Ebbe när han låg i magen. Men något har stört oss när han sen kom ut. Dock kan vi fortfarande inte släppa Ebbe. Däremot gillar vi nu även Ivar stark. Dessutom har det en fin betydelse som vi gillar eftersom vi har haft det lite kämpigt. Vad tycker ni? Åsikter tankar?


    Jag vet inte men Ebbe är så likt Ebba, och Ebba tycker jag är ett rätt fult flicknamn (förlåt alla Ebbor, jag vet att det finns många) 

    Hellre Ivar för min del, men om inget av dem känns helt hundra ska ni väl ändå försöka hitta ett tredje namn? 
  • moaguu­un
    Wed 4 Aug 2021 09:58
    #5

    Ebbe låter mer som ett smeknamn för mig
    Skulle valt Ivar 

  • Wed 4 Aug 2021 10:06
    #6

    Absolut Ivar, gillar inte alls Ebbe men det är ju min personliga åsikt! :) 

  • Wed 4 Aug 2021 10:21
    #7
    +1

    Ivar.

    Vet inte varför, men gillar inte namn som innehåller bokstäverna B eller F.

    Som Ulf. Sebastian. Ebba. Ebbe.

  • Wed 4 Aug 2021 10:27
    #8

    Båda namnen är utmärkta. Starka, enkla, nordiska. Ebbe låter däremot något mjukare, så jag gillar Ivar ännu mer.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Wed 4 Aug 2021 21:02
    #9
    Elinjohe skrev 2021-08-04 08:56:02 följande:

    Vi behöver tankar och reflektioner. Och det är nu. Har fastnat för två namn. Ebbe eller Ivar. Lillebror har kallats för Ebbe när han låg i magen. Men något har stört oss när han sen kom ut. Dock kan vi fortfarande inte släppa Ebbe. Däremot gillar vi nu även Ivar stark. Dessutom har det en fin betydelse som vi gillar eftersom vi har haft det lite kämpigt. Vad tycker ni? Åsikter tankar?


    Jag tycker Ivar är finare, det är ett rejält namn som är gulligt på en liten kille och ståtligt på en vuxen man. 
    Ebbe har förmycket smeknamnsfaktor för min del. Jag upplever det inte riktigt som ett "riktigt" namn även om det är det.

    Jag tycker ni ska ge honom namnet Ivar Ebbe Efternamn, så kan ni ändra er på förnamnsfronten om det verkligen behövs senare
  • Wed 4 Aug 2021 21:08
    #10

    Tack för alla tankar och åsikter.

    Det tredje namnet vi har är Ville. Även om Ivar och Ebbe står högst upp. Hur tänker ni kring det? Är det också för mycket smeknamn?

Svar på tråden Snälla. Hjälp direkt tack.